سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با معرفی برگزیدگان بخش ملی جشنواره پایان یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هیات داوران جشنواره در مراسم پایانی که با حضور حداد عادل، ‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینماگران در تالار بزرگ وزارت کشور برگزارشد برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد. ‌[جشنواره بین‌المللی فجر]

در بخش بهترین چهره پردازی، سعید ملکان برای فیلم (وقتی ما همه خوابیم) و در بخش جلوه‌های ویژه، داود سعیدیان برای فیلم (به کبودی یاس) به عنوان برترین‌های این دو بخش معرفی شدند. [نامزدهای سودای سیمرغ فیلم فجر]

سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پرویز شهبازی برای ساخت فیلم (عیار 14) و همچنین سیمرغ زرین نگاه ملی نیز به فیلم (کبودی یاس) ساخته ابراهیم اصغری اهدا شد.

این گزارش حاکیست در بخش طراحی صحنه و لباس، ایرج رامینی فر و اتوسا فرسایی برای فیلم (وقتی ما همه خوابیم) و در بخش صدای فیلم: حسن زاهدی و محمدرضا دلپاک برای فیلم (درباره الی) نیز به عنوان بهترین‌ها انتخاب شدند.

بهرام بیضایی و سپیده عبدالوهاب برای فیلم (وقتی ما همه خوابیم) جایزه بخش بهترین تدوین را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: کارن همایون‌فر برای فیلم (زاد بوم) نیز جایزه بهترین موسیقی را دریافت کرد و مرتضی پورصمدی برای فیلم (شبانه روز) عنوان بهترین فیلمبرداری را به خود اختصاص داد.

در بخش بهترین نقش مکمل زن؛ مهتاب کرامتی در فیلم (بیست) و در بخش بهترین نقش مکمل مرد علیرضا خمسه در فیلم (بیست) به عنوان برگزیدگان جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر معرفی شدند.

لیلا حاتمی در فیلم (بی پولی) در بخش بهترین نقش اول زن و در بخش بهترین نقش اول مرد نیز شهاب حسینی در فیلم (سوپراستار) شایسته دریافت عنوان برتر این جشنواره شناخته شدند.

بر اساس این گزارش در بخش بهترین فیلمنامه، فرید مصطفوی و ابوالحسن داوودی برای فیلم (زادبوم) و در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی واروژ کریم مسیحی برای فیلم نامه (تردید) از سوی هیات داوران به عنوان برگزیدگان این بخش شناخته شدند.

اصغر فرهادی نیز با فیلم (درباره الی) عنوان بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد و در بخش بهترین فیلم نیز (تردید) به تهیه کنندگی سعید سعدی ، برترین این بخش شناخته شد. 

هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم از نگاه ملی فیلم (به کبودی یاس) را به تهیه کنندگی جواد اردکانی شایسته عنوان برتر شناخت و جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلم (عیار 14) به کارگردانی پرویز شهبازی تعلق گرفت.

بهترین فیلم ویدئویی بلند این جشنواره به فیلم (زینب) محصول شبکه اول سیما و جایزه بهترین کارگردانی بخش ویدئو نیز به جمشید بهمنی برای فیلم (میکائیل) تعلق گرفت. 

فیلم (دل خون) به تهیه کنندگی سیدحسین حقگو نیز عنوان بهترین فیلم بخش نگاه اول بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد.

کد خبر 75061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز