دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
۸ نفر

مشکلات ترافیکی و ایمنی در تردد شهروندان در بزرگراه شهید چمران رفع می‌شود.

ترافیکی

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۲  دراین‌باره گفت: «بزرگراه شهید چمران یکی از معابر پرتردد پایتخت است که در مسیر تقاطع‌های زیادی دارد. اما در این مسیرگاه برخی تداخل‌های حرکتی باعث کند شدن‌ تردد خودروها، ترافیک و حتی تصادف می‌شود.»

«محمدحسین کریمی» یکی از محدوده‌های ایجاد تداخل را تقاطع بزرگراه جلال آل احمد دانست و افزود: «با تکمیل زیرگذر جلال آل احمد و حذف پل کوی نصر، این مشکل ایجاد شد و شاهد بی‌نظمی در بزرگراه بودیم. چون اتوبوس‌های بی. آر. تی از محدوده بعد پل حکیم از خط ویژه خارج شده و با خودروهای عبوری در یک مسیر قرار می‌گرفتند و از طرفی ایستگاه گیشا وسط بزرگراه قرار داشت. همچنین در محدوده تقاطع بزرگراه جلال آل احمد با کاهش عرض بزرگراه شهید چمران ترافیک زیادی ایجاد می‌شد. به همین دلیل پیش‌بینی شد ایستگاه بی. آر. تی مسیر شمال به جنوب از رفیوژ میانی به حاشیه غربی بزرگراه انتقال یابد. همچنین عملیات اصلاح هندسی ایستگاه بی. آر. تی مسیر جنوب به شمال انجام شود.»

او درباره شروع طرح بهسازی این محدوده از بزرگراه گفت: «عملیات اصلاح هندسی در نزدیکی پل عابر پیاده شروع شده و به‌زودی با آماده‌سازی ایستگاه هم‌محل آن تغییر می‌کند تا تردد در این مسیر روان شود.»

 تردد در بزرگراه شهید چمران روان می‌شود
اجرای عملیات اصلاح هندسی در تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد

عبور از عرض بزرگراه و مشکلات ترافیکی

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه دومین محدوده ایجاد تداخل بزرگراه شهید چمران را در تقاطع خیابان باقرخان دانست و افزود: «در این محدوده علاوه بر تردد خودروها با تعداد زیادی عابرپیاده مواجه هستیم. چون علاوه بر قرار داشتن ایستگاه بی. آر. تی باقرخان، به دلیل وجود بیمارستان امام خمینی(ره) بسیاری هم به جای استفاده از پل عابرپیاده، از بزرگراه می‌گذشتند که این خود خطرات زیادی داشت و حتی باعث بروز تصادف‌های جرحی و خسارتی زیادی شده است. به همین دلیل بهسازی این تقاطع هم مورد توجه قرار گرفته است.»

او درباره چگونگی بهسازی این تقاطع هم گفت: «یکی از راهکارهای اجرایی مکانیزه کردن پل عابرپیاده است. به‌ویژه آنکه در سال ۱۳۹۱ اجرای آن به تصویب رسید. همچنین اصلاح هندسی و ایمن‌سازی مسیر در برنامه قرار دارد که پس از تصویب توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی می‌شود.»

کریمی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح‌های ترافیکی در ۲ تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و خیابان باقرخان حجم زیادی از مشکلات ترافیکی تا محدوده میدان توحید رفع می‌شود ادامه داد: «بخشی از طرح‌های ساماندهی شروع شده و امیدواریم با اجرای بقیه آن بتوانیم‌ تردد روان در بزرگراه را داشته باشیم.»

کد خبر 714540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha