همشهری آنلاین: یک نظر سنجی سراسری جدید در آمریکا حکایت از آن دارد که قریب به یک چهارم مردم آمریکا اعتقاد دارند که دیک چنی بدترین معاون رئیس جمهوری تاریخ این کشور است.

23 درصد از پرسش شوندگان در این نظر سنجی که توسط  سی ان ان و مرکز تحقیق دیدگاه‌ها انجام گرفته است، گفته‌اند: چنی در مقایسه با اسلاف خود بدترین معاون رئیس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

41 درصد دیگر از پرسش شوندگان نیز بر این باورند که چنی در مقام معاون رئیس جمهوری آمریکا ضعیف عمل کرده است.34 درصد دیگر هم اعتقاد دارند که چنی معاون رئیس جمهوری خوبی بوده است.

در این نظر سنجی تنها یک درصد از پرسش شوندگان بر این باور بودند که چنی بهترین معاون رئیس جمهوری تاریخ جمهوری آمریکا بوده است.

در حالی که چنی همچنان در میان جمهوری خواهان طرفداران زیادی دارد و بسیاری از طرفداران این حزب وی را معاون رئیس جمهوری خوبی تلقی می‌کنند، اما از هر ده طرفدار احزاب مستقل 6 نقر و از هر10 دموکرات 8 نفر معتقدند که چنی بدترین معاون رئیس جمهوری تاریخ آمریکا بوده است.

اگر چه محبوبیت دیک چنی در میزان بسیار پائینی قرار دارد، او یکی از قدرتمندترین معاونان رئیس جمهوری در طول آمریکا محسوب می‌شده است.او نقشی کلیدی را در بسیاری از سیاستگذاری‌های جنجالی دولت بوش ایفا کرد و یکی از موءثر ترین عوامل در بکارگیری گسترده از قدرت اجرایی بود.

چنی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه اول دی با شبکه خبری فاکس نیوز انجام داده اعلام کرده است که نسبت به پائین بودن محبوبیت خود در نظر سنجی‌ها احساس ناراحتی نمی‌کند:"من نسبت به جایگاهی که در آن قرار داریم و دستاوردهایی که کسب کرده‌ایم   بسیار احساس آسودگی می‌کنم.

وی با اشاره به مقام معاونت رئیس جمهوری آمریکا گفت:نمی‌خواهم یکی از آن دست آدم‌هایی باشم که تمام اوقات خود را به خواندن نظر سنجی‌ها صرف می‌کند.تصور می‌کنم می‌کنم اینگونه افراد به درد این طور کارها نمی‌خورند.

چنی روز 20 ژانویه سال 2009 از مقام معاونت رئیس جمهوری آمریکا کنار خواهد رفت و جای خود را به جو بایدن معاون رئیس جمهوری جدید امریکا خواهد  داد.

کد خبر 71351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز