همشهری‌انلاین: براساس مطالب یک کتاب جدید فاش شده است جورج بوش پدر دیدگاه مثبتی در خصوص ریاست جمهوری پسرش نداشته و همواره از دولت او انتقاد می‌کرده است.

George Herbert Walker Bush

 جورج دبلیو. بوش، رئیس‌جمهور پيشين آمریکا یک دهه پس از حمله‌ای که علیه عراق ترتیب داد همچنان منتقدانی سرسختی دارد.

بر اساس یک کتاب بیوگرافی جدید که درباره جورج اچ. دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا و پدر جورج دبلیو. بوش انتشار یافته و در آن مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها گردآوری شده است، بوش پدر به ریاست‌جمهوری پسرش انتقادهای شدیدی را وارد کرده است.

چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا در این کتاب از "لفاظی‌های تند" پسرش به ویژه سخنرانی سال 2002 او که در آن از عراق و کره شمالی به‌عنوان محور شرارت یاد کرد انتقاد می‌کند.

جورج بوش پدر در این کتاب عنوان کرده است سخرانی پسرش دربردارنده نظرهايي است که احتمالا تاریخ، بی‌ثمر بودن آنها را ثابت خواهد کرد.

به گزارش ایسنابه نقل از بی بی سی، دونالد رامسفلد، وزیر دفاع دولت بوش ِ پسر نیز از گزند انتقادات بوش پدر مصون نمانده است. بوش پدر از رامسفلد به عنوان "فردی مغرور" یاد کرده که به شکلی بد به رئیس‌جمهور خدمت می کند."

جورج اچ. دبلیو. بوش اظهار می‌کند: من از کارهایی که او کرد خوشم نمی‌آید و فکر می‌کنم که این به ضرر رئیس‌جمهور است که دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه او در مورد هر چیز را در نظر بگیرد. او فاقد فروتنی است و نمی‌‌خواهد دیدگاه‌های دیگران را هم ببیند.

همچنین جورج اچ. دبلیو. بوش در این کتاب از دیک چنی، معاون بوش پسر نیز به عنوان یک "کله‌شق جنگ‌طلب" یاد می‌کند.

بوش پدر می‌نویسد: چنی امپراطوری خودش را دارد و کارهایی را که می‌خواهد انجام می دهد. او خیلی تندرو شده و خیلی با آن دیک چنی که می شناختم و با او کار کردم فرق کرده است.

با این حال از نظر بوش پدر، این مسئولیت پسرش به عنوان رئیس‌جمهور کشور بوده که جلوی اعمال نفوذ معاونش را بگیرد.

جورج بوش پدر می‌نویسد: این تندروی‌ها تقصیر چنی نیست تقصیر رئیس‌جمهور است.

کد خبر 312915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha