تازه کار بود و خیلی اتفاقی و با آگهی وارد مؤسسه خیریه‌ای در شمال تهران شد که تعدادی پزشک و دندانپزشک در آن مشغول کار بودند. حالا ۱۸ سال از آن زمان می‌گذرد و «شهباز هاشم بیک محلاتی» همچنان در یکی از اتاق‌های خیریه و در زیرزمین مسجد مشغول درمان رایگان بیمارانی است که پیش این دندانپزشک می‌آیند.

دکتر محلاتی

همشهری آنلاین‌ - مریم باقرپور: در انتهای خیابان ارغوان غربی، کنار سردر مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه۲ تهران، تابلوی خیریه «ام ابیها فاطمه زهرا(س)» دیده می‌شود. داخل خیریه در هر بخش‌ها از آبدارخانه تا اتاق مدیریت و خلاصه هر کجا که بروید، عکس مددجویان خیریه به‌ویژه کودکان را به دیوار می‌بینید. چراکه مددیارانش نمی‌خواهند فراموش کنند که برای نشاندن لبخند بر لب نیازمندان دور هم جمع شده‌اند. در اینجا خیّران مسئولیت حمایت از ایتام و زنان سرپرست خانوار تا تهیه جهیزیه و درمان نیازمندان را به عهده دارند. یکی از اتاق‌ها هم دندانپزشکی اختصاص دارد که خانواده‌های تحت پوشش در آن رایگان درمان می‌شوند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

این دندانپزشک در گوشه‌ای از یک خیریه مطب دارد | ۱۸سال درمان رایگان به یاد پدر

هدفی والا برای درمان بیماران

بخش دندانپزشکی هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ فعال است و دکتر «شهباز هاشم بیک محلاتی» علاوه بر بیماران خودش، معرفی‌شدگان توسط خیریه و مساجد محله‌های اطراف را با کمترین هزینه و حتی رایگان درمان می‌کند. او از ۱۸ سال پیش خدمات درمانی‌اش به نیازمندان خیریه را شروع کرده است: «از طریق آگهی وارد این مؤسسه شدم. یادم نمی‌رود ماه رمضان بود و چند دندانپزشک هم اینجا کار می‌کردند اما مؤسسه مثل این سال‌ها فعال نبود. چون تازه ۲ سالی از شکل‌گیری‌اش می‌گذشت. خدا خواست این اتفاق بیفتد، من بیایم و بر خلاف پزشکان دیگر که رفتند، من بمانم تا والاترین هدف پزشکی یعنی درمان را انجام دهم.»

مراجعانی از محله‌های مختلف شهر

محلاتی۵۳ سال دارد و هر روز از صبح تا ظهر در دندان‌پزشکی مشغول معاینه بیمارانش است. او می‌گوید: «تعداد مراجعه‌کننده‌های خیریه آنقدر هست که علاوه‌ بر اهالی شهرک غرب که آگاهی بهداشتی نسبتاً بالایی دارند، بیمارانی از محله‌های فرحزاد، کرج، شاه‌عبدالعظیم(ع)، ورامین، پرند و محله‌های جنوبی تهران هم مراجعه می‌کنند و در این میان برخی به من معرفی می‌شود. من هم تا جایی که بتوانم آنها را با کمترین هزینه و حتی رایگان درمان می‌کنم.»

این دندانپزشک در گوشه‌ای از یک خیریه مطب دارد | ۱۸سال درمان رایگان به یاد پدر
نمایی از خیریه 

رهرو پدر

دندانپزشک خیر محله سپهر در این سال‌ها علاوه بر کمک به درمان بیماران، سرپرستی چند کودک بی‌سرپرست را هم به عهده گرفته است. او می‌گوید: «خدابیامرز پدرم مرد خیری بود، وقتی دانشجوی پزشکی بودم مدام تذکر می‌داد که هر وقت مطب زدی باید یک روز آن را به درمان رایگان اختصاص بدهی. بعدها هم که وارد مؤسسه شده و مطب زدم، بی‌خبر از من کمک حال نیازمندان تحت پوشش مؤسسه بود و بعد از فوتش در جریان قرار گرفتم. من هم می‌خواهم راه پدرم را حتی شده با درمان یک بیمار ادامه بدهم. چون آموخته‌ام هدف، کسب درآمد نیست بلکه باید دنبال اهداف والاتری گشت که انسان را به معبود نزدیک می‌کند.»

تعرفه پایین‌تر از نرخ مصوب

۲۷ سال از فعالیت دکتر محلاتی به‌عنوان دندانپزشک می‌گذرد و او همچنان به اعتقادات خود در حمایت از نیازمندان پایبند است. حتی در ورودی مطبش تعرفه‌هایی که نوشته پایین‌تر از نرخ مصوب وزارت بهداشت است. او تأکید می‌کند: «گرچه مواد دندانپزشکی گران‌قیمت است اما می‌توان با کمترین سود بیماران را درمان کرد. چون هزینه‌های زندگی بالاست و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت حق ویزیت‌های سنگین را ندارند. برای همین تلاش دارم حال بیمارانم را مراعات بکنم.»

این دندانپزشک در گوشه‌ای از یک خیریه مطب دارد | ۱۸سال درمان رایگان به یاد پدر

کد خبر 711217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    19 0
    عبادت به جز خدمت خلق نيست
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    11 0
    کاش ادم همچین اولادی داشته باشه
  • نوید IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    9 0
    درود به شرت آقای دکتر.
  • پروانه IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    7 0
    خدا خیرتان دهد.هم در دنیا و هم در آخرت که حال مردم را درک میکنید.