همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش درباره آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور و نحوه اعمال نمرات دروس تحصیلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس پور درباره ثبت‌نام کنکور سراسری سال 88 دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه مهلت ثبت‌نام آخر این هفته به اتمام می‌رسد عنوان کرد: مهمترین نکته‌ای که داوطلبان به هنگام ثبت‌نام باید به آن توجه کنند چک کردن کد دانش‌آموزی آنهاست.

داوطلبان کنکور حتما قبل از ثبت‌نام کد دانش‌آموزی خود را چک کنند

دکتر پور عباس ادامه داد: داوطلبان باید حتما قبل از ثبت‌نام کد دانش آموزی خود را چک کنند و از طریق کد رهگیری که به آنها داده می‌شود ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، در واقع اهمیت کد دانش‌آموزی بسیار بالاست و سرنوشت داوطلبان به کد دانش‌آموزی آنها گره خورده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی آخر هفته داوطلبان هرچه زودتر باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، خاطر نشان کرد: در روزهای آخر فشار ثبت‌نام بسیار زیاد است و ممکن است به علت تعطیلی برخی از سیستم‌های پستی فعال نباشد لذا داوطلبان حتما از همین امروز خرید خود را انجام داده و کد رهگیری دریافت کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

نمرات 10 درس داوطلبان به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور اعمال می‌شود

دکتر پور عباس با بیان اینکه بر اساس کد دانش آموزی که داوطلبان در هنگام ثبت‌نام به سیستم وارد می‌کنند سوابق تحصیلی آنها از آموزش و پرورش دریافت می‌شود، اظهار کرد: سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در 10 درسی که امتحان آنها به صورت سراسری برگزار شده است تا 15 درصد تاثیر قطعی خواهد داشت.

داوطلبان کنکور از تکمیل فرمهای متفرقه در مراکز پستی پرهیز کنند

رئیس سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به فرم‌های متفرقه‌ای که در باجه‌های پستی ممکن است به داوطلبان ارائه شود، گفت: این فرم‌های متفرقه تبلیغاتی هستند و داوطلبان ملزم به تکمیل آنها نیستند و سازمان سنجش فقط یک کارت اعتباری و یک دفترچه آبی رنگ را برای ثبت‌نام به داوطلبان می‌دهد و چیز دیگری از طرف ما به داوطلبان داده نمی‌شود. 

کد خبر 70751

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز