سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۷ نفر

بهسازی بازارچه سنتی ستارخان در گام نخست با تعمیرات پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان برداشته شد.

پل

به گزارش همشهری آنلاین، خرداد ماه امسال بازارچه سنتی ستارخان در منطقه۲ تهران در لیست ۱۲۹ ملک پر خطر پایتخت قرار گرفت و دلیل‌های مختلفی برای آن از قرار گرفتن ۳۰۰ واحد تجاری در هر فاز آن تا ناایمن بودن سازه پل مطرح شد. چون ستون‌های پل در گذر زمان دچار فرسودگی و ترک خوردگی شده بود. به همین دلیل شهرداری تهران مسئولیت تعمیر آن را به عهده شرکت یادمان سازه گذاشت و شهرداری منطقه عهده‌دار تأمین کارگاه و انجام هماهنگی‌ها شد. «حمیدرضا رنجبر» معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲ دراین‌باره می‌گوید: «با تجهیز کارگاه در ضلع جنوب پل، محدوده میدان خبرنگار عملیات ایمن‌سازی پل شروع شده و به مرور به سمت شمال کشیده خواهد شد.»

او با بیان اینکه در اجرای طرح بهسازی پل، مرمت هر پایه باید جداگانه انجام شود می‌افزاید: «اجرای این پروژه زمانبر بوده و شاید یک سال طول بکشد. چون در محدوده میانی پل به دلیل قرار داشتن بازارچه و واحدهای تجاری بخشی از پایه‌ها پنهان شده و این موضوع کار مرمت را سخت و در نتیجه زمان‌بر می‌کند.»

گام اول ایمن‌سازی بازارچه پرخطر برداشته شد
فعالیت شبانه برای مرمت پل 

پیشرفت ۳۰ درصدی در ستون های ترک خورده

تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان، دهه ۷۰ ساخته و اکنون کارشناسان و نیروهای شرکت یادمان سازه در محدوده خیابان اردلان، میدان خبرنگار، درواقع جنوب پل در حال اجرای عملیات مرمت پل هستند و به گفته «امین شالبافان» مدیرعامل شرکت یادمان سازه، تعمیر پل ۳۰‌درصد پیشرفت داشته است. او می‌گوید: «برای ستون‌های با تخریب کم از ملات ترمیمی و برای ستون‌های با تخریب زیاد از بتن و گروت(نوعی ملات با مقاومت بالا) استفاده می‌شود. همچنین فعالیت‌های مختلفی مانند چکش‌کاری به همراه تعیین و تخریب موضعی بتن‌های پوک شده ستون‌ها، رنگ‌زدایی و کاشت آرماتور و مرمت ستون‌ها با بتن و گروت در حال انجام است.»

او حجم عملیات پل را باتوجه به ستون‌های فرسوده و ترک خورده زیاد می‌داند و می‌افزاید: «تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان، سازه‌ای تیر پیش‌ساخته بتنی و دال درجا دارد و طول آن به ۱۵۳‌متر می‌رسد. بنابراین حجم عملیات بالاست.»

کد خبر 707018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha