سالاد اسفناج و هویج یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از ترکیب اسفناج و هویج استفاده می‌شود. این سالاد خوشمزه سرشار از مواد مغذی است. در این مطلب طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن را می‌خوانید.

spinach and carrot salad - سالاد اسفناج و هویج - آشپزی

به گزارش همشهری آنلاین، سالادها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آبغوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد اسفناج و هویج یا تاراتور اسفناج و هویج یکی از انواع سالادهای گیاهی و سرد است که به دلیل داشتن اسفناج سرشار از فیبر و منبع غنی آهن است. این سالاد با داشتن هویج در ترکیباتش علاوه‌بر طعم بی‌نظیری که دارد، ترکیبی زیبا از رنگ‌هاست و بسیار اشتهابرانگیز است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج و هویج

هویج: ۳ عدد

اسفناج: ۳۰۰ گرم

ماست هم زده یا پرچرب: یک لیوان

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۲ حبه

نمک: به میزان لازم

فلفل قرمز: به میزان لازم

گردوی خرد شده: یک پیمانه

روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج ؛ سالادی سرشار از آهن

طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج

۱ ـ ابتدا هویج‌ها را بشویید، پوست و سپس رنده کنید.

۲ ـ سه قاشق غذاخوری روغن مایع را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا کمی داغ شود؛ سپس هویج‌های رنده شده را داخل روغن بریزید و کمی تفت بدهید.

۳ ـ اسفناج را خرد کنید و به هویج اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید و بعد اجاق گاز را خاموش کنید تا مواد از حرارت بیفتد و خنک شود.

۴ ـ ماست را داخل یک کاسه بزرگ همراه با سیر رنده شده، سس مایونز و نمک مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس ترکیب اسفناج و هویج را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با سس آغشته شود. حالا سالاد را داخل ظرف سرو بکشید.

۵ ـ سه قاشق روغن را داخل یک ماهیتابه کوچک بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا کمی داغ شود؛ سپس گردوهای خرد شده را داخل آن بریزید و کمی تفت بدهید و بعد از آن فلفل قرمز را به میزان دلخواه اضافه کنید. بعد از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید، این سس را روی سالاد آماده بریزید و بعد آن را سرو کنید.

منبع: فرارو

کد خبر 706665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha