در برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال که یکی از مسیرها خیابان امین‌الملک و امامزاده حسن (ع) تا حرم عبدالعظیم (ع) تعیین شده بود، شهرداری منطقه ١٧ و سپاه ناحیه بسیج حبیب بن‌مظاهر برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران حسینی همکاری کردند.

موكب

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه‌ هماهنگی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور «رضا شنگی» شهردار منطقه١٧، سرهنگ‌تیموری فرمانده‌سپاه ناحیه‌بسیج حبیب بن مظاهر، نماینده‌های کلانتری‌های منطقه، آتش‌نشانی منطقه، دبیر ستاد مراسم جاماندگان اربعین حسینی منطقه، نماینده فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی و جمعی از معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری منطقه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

مراسم نمادین پیاده‌روی اربعین امسال از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی در شهرری ادامه پیدا کرد. شرکت‌کنندگان در مسیر عشق و دلدادگی پس از زیارت حرم سیدالکریم به سوی خانه‌های خود بازگشتند. امسال حدود ٣ میلیون نفر از شهروندان تهرانی در این مراسم شرکت کردند.

شنگی در این‌ باره گفت: «از آنجا که حدود یک کیلومتر از این مسیر از منطقه ١٧ عبور می‌کرد، شهرداری منطقه١٧ با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب و تامین امنیت مال و جان شهروندان را انجام داده بود.»

او افزود: «در یک ماه گذشته قرارگاه طریق‌الحسین (ع) به منطقه ١٧ سپرده شد. بنابراین همکاران من در حوزه خدمات شهری در طریق‌الحسین حضور داشتند و نظافت مسیر را انجام می‌دادند و البته مواردی هم در حوزه‌های فرهنگی که از قبل تدارک دیده شده را به نحو احسن انجام دادند.»

شهردار منطقه ١٧ ادامه داد: «این مراسم به‌صورت خودجوش و مردمی طی سنوات گذشته انجام شده است و الحمدالله در منطقه ١٧ مسیر شماره ٢ ایجاد شده بود که از حرم مطهر امامزاده حسن (ع) به سمت حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) تعیین شده بود و جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی پس از نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، راس ساعت ٧ صبح حرکت خود را به سمت حرم مطهر شاه عبدالعظیم شروع کردند و برآورد شده که بیش از ٣٠ هزار نفر در این مسیر حضور داشتند.»

 طول مسیر حرم امامزاده حسن (ع) تا میدان نماز شهرری ١۵ کیلومتر است و حدود ۵٠ موکب در این مسیر پیش‌بینی شده بود که از این تعداد، ٨  موکب‌ در محدوده منطقه ١٧ قرار داشت.

کد خبر 706371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha