معاون مدیر کل مدیریت بحران کرمانشاه خواستار شناسایی مراکز و شریان‌های مهم و حساس منطقه۱۷ برای خدمت‌رسانی مطلوب در زمان‌های بحرانی شد.

نشست بحران

به گزارش همشهری آنلاین، از آنجا که دسترسی استان کرمانشاه از سمت غرب استان تهران به منطقه۱۷ فراهم است و نیروهای امدادی می‌توانند در مواقع بروز بحران با طی مسافت کوتاه به بافت این منطقه دسترسی پیدا کنند، کرمانشاه به عنوان استان معین برای خدمات‌‎دهی به ساکنان دارالشهدا انتخاب شده است.

بر این اساس، هر از گاهی جلساتی بین مسئولان شهرداری منطقه۱۷ و ستاد بحران استان کرمانشاه برگزار می‌شود تا نحوه امدادرسانی به ساکنان این منطقه در زمان بروز اتفاق‌هایی همچون زلزله بررسی شود.

سومین نشست هماهنگی با استان معین کرمانشاه هم با همین رویکرد در ساختمان شهرداری منطقه برگزار و بر تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی تأکید شد.

در این نشست، معاون مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: «تعامل میان دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش باشد تا در شرایط بحران بتوانیم با استفاده از ظرفیت استان کرمانشاه، پاسخ مناسبی به نیازها داشته باشیم.»

کرانیان افزود:‌ «شناسایی مراکز و شریان‌های مهم و حساس منطقه هم امر بسیار مهمی است تا در صورت بحران خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.»

شهردار منطقه هم در این نشست گفت: «مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با حضور مردم کرمانشاه برگزار شده بود، فرمودند مردم کرمانشاه دارای ویژگی‌های خوب مثل جوانمردی، مهربانی، اخلاص و مهمان‌نوازی هستند؛ ضمن اینکه آغاز و پایان جنگ تحمیلی نیز در این استان بوده است.»

«رضا شنگی» در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خاص این بخش از پایتخت گفت:‌ «منطقه ۱۷ کوچک، اما با ظرفیت بالایی است. این منطقه، علیرغم وسعت کم، ۴هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بسیاری از پیشکسوتان و نخبگان منطقه در دوران جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه حضور داشتند و در کنار مردم این استان، از کیان نظام اسلامی ایران و هموطنان آن خطه دفاع کردند.»

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه معین منطقه۱۷ است، تصریح کرد: «نکته حائز اهمیت این است که با تلاش شبانه‌روزی، باید هماهنگی بین دو استان صورت گیرد تا در شرایط بحران شاهد حوادث ناگواری نباشیم و خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.»

شنگی گفت:‌ «طی یک سال گذشته مباحث آموزشی در قالب گروه‌های دوام برای شهروندان منطقه داشته‌ایم و مردم نیز استقبال کرده‌اند. همچنین هلال‌احمر نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در نظر گرفته است.»

در ادامه این جلسه، «عیسی حمیدنیا» دبیر ستاد بحران منطقه۱۷ گزارشی از اقدامات انجام شده در ستاد مدیریت بحران و همچنین جمع‌آوری اطلاعات و تهیه نقشه درخصوص شبکه گاز، بوستان‌ها، پارکینگ‌ها، اماکن حساس و نقاط کلیدی منطقه برای بهره‌برداری در هنگام بحران ارائه کرد.

کد خبر 717658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha