شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: اجلاس 2روزه کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا AVC در پکن هیچ دستاوردی برای والیبال ایران و نماینده اعزامی‌اش سعید درخشنده به همراه نداشت.

 و تلاش ایران برای میزبانی پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا به رغم رایزنی‌های گسترده نافرجام ماند. در این اجلاس که با حضور شانریت، عضو برجسته تایلندی فدراسیون جهانی و رئیس کمیته مسابقات ولیوجان دبیرکل چینی کنفدراسیون آسیا برپا شد حاضران با تاکید دوباره میزبانی مانیل فیلیپین به جای کویت در برگزاری مسابقات جام ملت‌ها در دوره پانزدهم نشان دادند که هنوز قدرت غرب آسیایی‌ها به رغم در اختیار‌گرفتن ریاست کنفدراسیون با گذشته چندان تفاوتی نکرده است.

 سعید درخشنده دبیر فدراسیون والیبال ایران و عضو کمیته مسابقات آسیا و جهان در حالی راهی پکن شده بود که امیدوار بود با نفوذش در میان سایر همتایان عضو کمیته مسابقات آسیا بتواند نظر آنها را عوض کند اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد حتی تهدیدهای فدراسیون ایران خطاب به مقامات بلندپایه کنفدراسیون آسیا مبنی بر تحریم میزبانی مسابقات آسیایی پیش‌رو از جمله رقابت‌های بدون مشتری جوانان و نوجوانان قاره هم کارساز واقع نشد و کنفدراسیون در انتخاب مانیل هرگز عقب‌نشینی نکرد.

رایزنی بی‌نتیجه

بدین‌ترتیب دیپلماسی چند‌هفته‌ای ایران با مقامات والیبال کشورهای غرب آسیا و اعتراض به صالح‌بن‌ناصر عربستانی رئیس جدید کنفدراسیون آسیا مبنی بر تجدیدنظر در خروج میزبانی جام ملت‌ها از غرب آسیا به شرق قاره هم نتیجه نداد تا شرقی‌ها همانند همیشه برنده منازعات اصلی والیبال قاره به رغم تغییرات رخ‌داده مدیریتی در سال‌های اخیر باشند. با قطعی‌شدن میزبانی مانیل در سال 2009 در بخش مردان، رقابت‌های زنان هم به ویتنام داده شد تا غرب آسیایی‌ها بازنده بزرگ اجلاس 2 روزه پکن باشند.

سکوت فدراسیون والیبال

با وجود پایان گرفتن اجلاس پکن در پایان ظهر چهارشنبه گذشته هیچ خبری از نتایج این اجلاس از سوی فدراسیون والیبال ایران منتشر نشده و همه همچنان منتظر بازگشت دبیر فدراسیون از سفر   چین مانده‌اند تا او در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح این سفر بپردازد.
 این در حالی بود که سایت AVC عصر همان روز با اعلام مهم‌ترین مصوبات اجلاس پکن نام میزبانان مهم‌ترین تورنمنت‌های سال 2009 آسیا را منتشر کرد. براین اساس مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال 2009 (مقدماتی قهرمانی باشگاه‌های جهان) در بخش مردان به امارات متحده عربی و زنان به تایلند واگذار شد. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2009 در بخش مردان در فیلیپین و زنان در ویتنام انجام خواهد شد.

همچنین میزبانی کشورهای آسیایی در برگزاری مهم‌ترین مسابقات جهانی از جمله مسابقات جوانان پسر و دختر  زیر 21 سال  جهان در کشورهای هند و تایلند و انجام نخستین دوره رقابت‌های باشگاهی جهان به میزبانی شهر دوحه قطر هم مورد بحث و تبادل‌نظر اعضای کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا قرار گرفت.به این ترتیب تلاش فدراسیون والیبال برای گرفتن میزبانی  ناکام ماند.

کد خبر 70608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز