شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: رویای قهرمانی نیم فصل سایپا به عنوان یکی از رقیبان اصلی پیکان در چند سال اخیر درست در نقطه پایانی بازی‌های دور رفت لیگ‌برتر والیبال ایران رنگ باخت تا نارنجی‌پوشان پایتخت همچنان تنها به عنوان حریف جدی پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران و آسیا باقی بمانند.

سایپا در روزی که در جدال مستقیم با پیکان می‌توانست با کسب برتری با تحمیل دومین شکست تیم مدافع عنوان قهرمانی به طلسم ناکامی‌های چندین ساله‌اش در رسیدن به جام قهرمانی ایران پایان دهد، مغلوب تجربه بیشتر تیم بیرونی حریف شد و در عین ناباوری تن به شکست دور از انتظار 3 بر صفر داد.

این نتیجه ناباورانه حتی برای پیکان و کارخانه هم باور‌کردنی نبود تا جایی که سرمربی با تجربه پیکانی‌ها در پایان بازی گفت: «اگر پیکان مقابل بیم مازندران شکست نمی‌خورد، شاید امروز ما به جای سایپا بازنده این میدان می‌شدیم.»

واقعیت این است که بازیکنان پیکان انگیزه‌های بالایی برای جبران شکست هفته پیش مقابل بیم و پیروزی در برابر حریف همیشگی چند سال اخیرشان داشته‌اند و هنگامی که سایپا در ست اول در بازی برابر در امتیازات پایانی کم آورد و21 بر 25 بازنده شد، در ست‌های بعدی بازیکنانش کاملا تمرکزشان بر بازی را از دست داده و به لحاظ روحی و روانی به یک تیم معمولی مبدل شدند.

بالا گرفتن اشتباهات فردی نزد بازیکنان سایپا بهترین فرصت را برای بازیکنان با‌تجربه پیکان خصوصا امیرحسینی، بازیساز سابق تیم‌ملی مهیا کرد که در رقابت با همتای فعلی ملی‌پوشش سعید معروف اثبات کند، توانمندی‌هایش قابل فراموشی نیست.

در این میدان امیر حسینی تنها نبود و پیمان اکبری هم به عنوان کاپیتان سابق تیم‌ملی در اعتراض به برکناری اش از تیم‌ملی در آستانه مسابقات جام کنفدراسیون آسیا درخششی همانند دوران اوج بازیگری‌اش داشت. محمد موسوی و علیرضا نادی به عنوان دو سرعتی‌زن اصلی‌ تیم‌ملی نیز در پیروزی قاطع پیکان در ست‌های دوم و سوم با نتایج 25 بر 17 و 25 بر 23 و آشفتگی دفاع حریف بیشترین نقش‌آفرینی را ایفا کردند.

جلسه هم اندیشی والیبال

درحالی که حسین معدنی سرمربی تیم‌ملی به دنبال راهی برای گفت‌وگو با پیشکسوتان، مسئولان والیبال و کارشناسان به‌خاطر بازگرداندن دوباره امیرحسینی به تیم‌ملی و استفاده توامان از او و سعید معروف است، کارخانه سرمربی سابق تیم‌ملی بزرگسالان و فعلی تیم جوانان و پیکان با استقبال از این موضوع به همشهری گفت: «این حرکت بدون تردید با پشتیبانی‌های لازم می‌تواند مسیر والیبال ایران را در جاده مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان هموارتر کند و هم من و هم جامعه والیبال این اقدام سرمربی تیم‌ملی را به‌فال نیک می‌گیریم.»

فرید صائبی، سرمربی سایپا نیز در پایان بازی با پیکان با تحسین برد تیم حریف گفت: «این پیروزی شایسته بازیکنان و کادر فنی پیکان بود و آنان در همه زمینه‌ها بر تیم ما برتری داشتند.»

برقی و حیدری، گزینه های احتمالی پتروشیمی

در حالی دور رفت لیگ‌برتر والیبال با انجام تنها بازی معوقه از هفته دوم بین برق کرمان و ارتعاشات صنعتی فردا به پایان می‌رسد که در هفته پایانی نیم‌فصل، پتروشیمی پس از اخراج یوتسا ست‌کوویچ با هدایت محمدرضا دامغانی در تهران 3 بر صفر مقابل ارتعاشات صنعتی پیروز شد.

از عباس برقی و امیرحسین حیدری به عنوان جایگزینان احتمالی ست‌کوویچ نام برده می‌شود. در بافق یزد بیم مازندران با برتری 3 بر یک برابر سنگ آهن به عنوان تیم سوم نیم‌فصل در نبرد قهرمانی در کنار پیکان و سایپا باقی ماند.

در مشهد، بانک صادرات این شهر در مصاف با فولاد ارومیه 3 بر 2 بازنده شد و سقوطی 2 پله‌ای در جدول داشت.

در کرمان، جدال قعرنشینان جدول 3 بر صفر به سود شهرداری همدان شد تا برق فرصت طلایی برای رهایی از انتهای جدول را به راحتی از دست دهد. در سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی با برتری 3 بر صفر بر میزبانش گل‌گهر غلبه کرد و پادیسان گنبد هم در خانه موفق به شکست 3 بر 2 داماش گیلان شد.

کد خبر 71060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز