دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

علی شاکری: با معرفی رسمی بهروز عطائی و محمد افشاردوست به عنوان کمک‌های جدید حسین معدنی، کادر فنی تیم‌ملی والیبال بزرگسالان ایران در راه شرکت در مسابقات قهرمانی 2010 جهان در ایتالیا کامل شد.

البته به این جمع باید حسین مهران‌پور را به عنوان مدیر فنی و امیر خوش‌خبر را به عنوان سرپرست اضافه کرد که قبلا هم این سمت‌ها را داشته‌اند. انتخاب و معرفی دو بازیکن سابق تیم‌ملی به عنوان دستیاران جدید سرمربی تیم‌ ملی بزرگسالان ایران را باید انتخاب مشترک سرمربی و کمیته مربیان فدراسیون والیبال قلمداد کرد که در نهایت افشاردوست با پیشنهاد معدنی و عطائی با پیشنهاد کمیته مربیان و تایید داورزنی در جمع کادر فنی قرار گرفتند، ضمن آنکه بهمن تاروردی‌زاده پیش‌تر حضورش به عنوان مربی بدنساز قطعی شده بود.

تنها حذف شده کادر قبلی

با انتخابات جدید صورت‌پذیرفته تنها عباسعلی میرحسینی ملی‌پوش سابق یزدی و سرمربی کنونی سنگ‌آهن بافق از جمع کادر فنی پیشین در جام کنفدراسیون آسیا حذف شد و به جای او دو مربی دیگر به این لیست اضافه شدند. محمود افشاردوست از جمله ملی‌پوشانی بود که از مینی‌والیبال به عنوان پدیده در والیبال مطرح شد و سال‌ها نیز همبازی حسین معدنی در باشگاه پیکان بود.

افشاردوست که بعد از جام ملت‌های آسیا 2003 تیان‌جین از تیم‌ملی کناره‌گیری کرد در طول دوران بازیگری‌اش هم عضو تیم جوانان بود و هم عضو تیم‌ملی بزرگسالان که در آخرین سال حضورش سهم پررنگی در کسب تنها مدال برنز والیبال ایران در جام ملت‌های آسیا داشت. وی تا سال گذشته هم در تیم‌های باشگاهی توپ می‌زد و اتفاقا در آخرین سال حضورش در باشگاه‌ها عضو تیم استیل‌آذین بود که نخستین سرمربیگری حسین معدنی در والیبال محسوب می‌شود.

البته حسین معدنی به جز افشاردوست تمایل بسیاری داشت تا شاید بتواند از وجود سعید رضایی هم‌دوره بازیگری‌اش به عنوان شاگرد اول کلاس بین‌المللی مربیگری تهران هم در کادر فنی سود جوید که رضایی قبول نکرد. ملی‌پوش سابق والیبال ایران در همین ارتباط به همشهری گفت: «هنوز احساس می‌کنم که می‌توانم به عنوان بازیکن در میدان بیشتر از نیمکت مربیگری نقش‌آفرینی کنم و به همین خاطر چندان تمایلی برای پیوستن به کادر فنی تیم‌ملی از خود نشان نداده‌ام.»

اما گزینه موردنظر فدراسیون کسی نبود جز بهروز عطایی ملی‌پوش اسبق والیبال که به دلیل مشکلات سربازی در دوران بازیگری‌اش میدان‌های مهمی را از دست داد و هیچ‌گاه به حقش به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ دهه 70 نرسید. عطایی به عنوان یکی از اعضای کمیته مربیان که در سال‌های پایانی بازیگری‌اش دستیاری را در کنار بازی در پرسپولیس تجربه کرده، پس از ناکامی فصل پیش با تیم دانشگاه آزاد مازندران در صعود به لیگ برتر در سال جاری با کاله آمل قهرمان نیم‌فصل رقابت‌های دسته یک شده است.

سه‌شنبه، اعلام فهرست نهایی تیم‌ملی

نخستین اردوی مقطعی تیم‌ملی بزرگسالان از روز یکشنبه هفته آینده در تهران برگزار
می شود و در همین ارتباط امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی بزرگسالان به همشهری گفت: «لیست نهایی دعوت‌شدگان روز سه‌شنبه هفته جاری در جلسه‌ای با حضور کادر فنی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد و بلافاصله پس از پایان بازی نیم‌فصل میان دو تیم مدعی پیکان و سایپا اعلام خواهد شد.»

وی درباره همکاری مجدد حسین مهران‌پور با تیم‌ملی که به گفته حسین معدنی به دلیل خستگی و فشار، چندان تمایلی به ادامه همکاری نشان نمی‌داد، گفت: «من چندان از این موضوع باخبر نیستم ولی خود آقای مهران‌پوراصرار در برپایی جلسه کادر فنی در روز سه‌شنبه دارد.»

سرپرست تیم‌ملی تاریخ اردوی اصلی تیم‌ملی را پایان لیگ برتر و روز 18 اسفند خواند.

کد خبر 70782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز