گروه‌ ورزشی: نخستین اردوی تیم‌ملی والیبال در راه مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان 2010 ایتالیا طی روزهای (اول تا چهارم دی‌ماه) در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تهران تشکیل می‌شود.

برای این مرحله از اردو حسین معدنی سرمربی تیم‌ملی قصد دعوت از 18 تا 20 بازیکن را دارد که هم اکنون تنها 10 بازیکن از 20 بازیکن احتمالی دعوت‌شده، حضورشان قطعی به نظر می‌رسد و 10 بازیکن دیگر تنها 2 هفته فرصت دارند که نظر سرمربی تیم‌ملی را به خود جلب کنند.

معدنی در مورد اعلام نظر قطعی فدراسیون والیبال در معرفی دستیارانش به همشهری گفت: «من سه دستیار به فدراسیون پیشنهاد داده‌ام که تنها حضور بهمن تاروردی‌زاده به عنوان مربی بدنساز قطعی است و این هفته تکلیف دیگر دستیاران مشخص خواهد شد.»

  • دیدگاه مسئولان والیبال در مورد دستیاران معرفی شده از سوی شما چه بود؟

خود فدراسیون هم چند نفر را نامزد دستیاری تیم‌ملی بزرگسالان کرده است که به احتمال فراوان طی نشست این هفته با مسئولان فدراسیون و کمیته مربیان اسامی دستیاران تیم‌ملی اعلام خواهد شد.

  • افراد معرفی‌شده از سوی شما دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

مهم‌ترین ویژگی‌ آنان جوانی و سابقه بازی در تیم‌ملی است، ضمن آنکه تجربه مربیگری هم دارند.

  • آیا پدیده‌ای هم در لیگ‌برتر امسال مشاهده کرده‌اید؟

پدیده‌هایی در لیگ‌برتر دیده شدند که متاسفانه همه آنها سرعتی هستند، درحالی که ما بیشتر به دنبال دریافت‌کننده بودیم تا بتوانند با دریافت‌کننده‌های فعلی تیم‌ملی رقابت کنند.لیگ نمی تواند به تیم ملی کمک کند.

  • آیا بازیکنان سابق تیم‌ملی در صورت آماده بودن، شانس حضور مجدد پیوستن به اردوی تیم‌ملی را دارند؟

احتمالش زیاد است و فقط باید ببینیم آیا توانایی تطبیق دادن خود با سیستم فعلی تیم‌ملی را دارند یا خیر، اگر بازیکنی بتواند به نتیجه گرفتن تیم‌ملی کمک کند، مطئن باشید به اردوی تیم‌ملی دعوت خواهد شد.

  • در سفر به شهرستان‌ها آیا  بازیکنانی بودندکه بتوانند نظر شما برای حضور در تیم‌ملی را جلب کند؟

بله، اما متاسفانه این دسته از بازیکنان برخلاف بازی‌های خانگی در بازی با تیم‌های بزرگ و بیرون از خانه بسیاری از خصوصیات خود را از دست می‌دهند و نوسان زیادی در بازی‌شان مشاهده می‌شود.

  • موفقیت ملی‌پوشان حاضر در ترکیب تیم‌های باشگاهی را چگونه دیدید؟

بد نبودند، اما با توجه به تفاوت سیستم تیم ‌ملی با سیستم تیم‌های باشگاهی، آنها وظیفه دارند تا براساس تاکتیک‌های خواسته‌شده مربیان باشگاهی عمل کنند.

  • آیا همه ملی‌پوشان حاضر در جام کنفدراسیون آسیا به تیم‌ملی دعوت خواهند شد؟

خیر، شاید بعضی‌ها را به‌دلیل پایین‌آمدن کیفیت کارشان دعوت نکنم تا بلکه به خود بیایند. تیم‌ملی جای آماده‌هاست و مطمئن باشید این مهم‌ترین فاکتور ما برای انتخاب بازیکنان خواهد بود.

  • به جز شما افراد دیگری هم ماموریت زیرنظر داشتن بازیکنان شاغل در لیگ‌برتر را دارند؟

خود فدراسیون ظاهرا چند نفری را مشاهده کرده است که مخفیانه بازیکنان خوب لیگ را زیر نظر دارند.

  • چرا مخفیانه؟

شایدحضور این افراد تاثیر منفی روی عملکرد برخی از بازیکنان بگذارد. خود من هم که می‌روم دو حالت دارد، یا اینکه باعث افزایش انگیزه نزد برخی از بازیکنان می‌شود یا اثر منفی می‌گذارد. فکر می‌کنم شیوه انتخاب‌شده، شیوه بهتری است.

  • تیم ‌ملی در راهیابی به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا چه اندازه بخت دارد؟

تیم ایران مطمئنا یکی از 8 تیم برتر مرحله پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهد بود، اما مشکل اینجاست که برای ما و جامعه والیبال قابل‌هضم نیست که در تهران با کسب مقام دوم گروه در گروهی قرار بگیریم که با حضور استرالیا و چین تیم‌ملی شانس بیشتری برای صعود به مسابقات جهانی دارد.

بنابراین منتظر می‌مانیم تا آن بازی‌ها، تصمیم نهایی را آغاز کنیم و با کسب میزبانی مرحله سوم یکی از 4 تیم آسیا در مسابقات جهانی ایتالیا باشیم.

  • سطح لیگ‌برتر والیبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تا 5 هفته اول تیم‌ها در سطح خوبی نبوده‌اند اما هم اکنون لیگ‌برتر در شرایط خوبی به‌سر می‌برد و نسبت به فصل گذشته هم چند پله جلوتر است.

  • خارجی‌های لیگ را چگونه دیدید؟

واقعا حیف است که والیبال ما جولانگاه بازیکنان درجه‌چندم هندی، پاکستانی و صربستانی شده و جا برای بازیکنان خوب ایرانی هر روز تنگ‌تر می‌شود. من تنها دو بازیکن خارجی بیم مازندران به خصوص کار «ایگور‌تا‌سوف» پاسور سابق تیم‌ملی بلغارستان را می‌پسندم که همه قدرت بیم روی این بازیکن بنا شده است.

کد خبر 70214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز