چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: در میان 7 بازی هفته هشتم لیگ برتر والیبال که امروز برگزار می‌شود هیچ دیداری حساسیت و اهمیت رویارویی پیکان و پتروشیمی را در بندر ماهشهر ندارد.

دیداری که در دو سوی آن سرمربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران حاضرند و هرکدامشان به نوعی در زمره مربیان بزرگ لیگ محسوب می‌شوند و داعیه سرمربیگری تیم‌ملی بزرگسالان ایران را در سر می‌پرورانند.

در چند سال گذشته برتری در رقابت‌های باشگاهی همواره با کارخانه بوده است که چه با صنام و چه با پیکان همواره با تیم‌های تحت هدایت ست‌کوویچ (برق و پتروشیمی) را مغلوب کرده است اما در ابعاد ملی این ست‌کوویچ بود که با کسب عنوان قهرمانی جهان با تیم نوجوانان ایران در مکزیک خود را بیشتر به رخ همتای ایرانی‌اش کشیده که عناوین نایب‌قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2001 قاهره و مقام سومی جهان با تیم جوانان را در مسابقات جهانی سال 2007 مراکش در کارنامه‌اش دارد.

در کنار این واقعیت‌ها  انگیزه‌های‌ مغضوبان گائیچ در تیم‌ملی بزرگسالان همچون امیر حسینی و محمد ترکاشوند که به نوعی حذفشان از تیم‌ملی را متوجه ست‌کوویچ دوست گائیچ می‌دانند را هم باید اضافه کرد.  برد و باخت در میدان ماهشهر اهمیتی فراتر از کسب 2 امتیاز یا جدایی از نبرد قهرمانی دارد. البته پتروشیمی قبل از بازی با پیکان صدرنشین، موقعیت چندان مناسبی در جدول مسابقات ندارد و تاکنون با 3 برد و 4 باخت در زمره تیم‌های متوسط لیگ به شمار می‌رود و این در حالی است که پیکان بدون لغزش با 7 برد پیاپی از ابتدای لیگ صدرنشین است و بخت اول قهرمانی نیم‌فصل همانند سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

فرار از بحران در سایه پیروزی

برای یوتسا ست‌کوویچ که تیمش تاکنون نتوانسته انتظارات مردم و مسئولان باشگاه پتروشیمی را برآورده کند، برد در این میدان به مثابه فرار از بحران و اعاده حیثیت  خواهد بود و او همه تجربه خود را در مصاف با قهرمان ایران و آسیا به کار می‌گیرد را فراموش کند. شکست‌های قبلی  هنوز هم برای دست‌اندرکاران ورزش پتروشیمی باورکردنی و قابل هضم نیست که این تیم با وعده مدعی قهرمانی بودن چگونه در برابر تیم‌هایی چون بیم مازندران، فولاد ارومیه و دانشگاه آزاد تن به شکستی سنگین داده است و شاید تنها باخت برابر نایب‌قهرمان فصل پیش سایپا تا حدودی جای توجیه دارد. افزایش باخت‌های پتروشیمی در هفته‌های گذشته کاهش استقبال تماشاگران را نیز برخلاف بازی‌های تیم بسکتبال این باشگاه در شهرک بعثت به همراه داشته است.

در انتظار لغزش صدرنشین

بیم مازندران و سایپا به عنوان دو رقیب جدی پیکان با وجود رویارویی با دو تیم متوسط جدول، ارتعاشات صنعتی و پادیسان گنبد نیم‌نگاهی هم به لغزش احتمالی پیکان در ماهشهر دارند تا شاید بتوانند پس از هفته‌ها انتظار جانشین این تیم در صدر جدول شوند. ارتعاشات صنعتی که با سازماندهی جدید، تماشاگران زیادی را با خود به سالن می‌کشانددر آستانه بازی با بیم با جذب محمدرضا گلزار بازیکن پیشین تیم والیبال هنرمندان  خبرساز شده است.

استخدام این بازیگر سینما می‌تواندموجب جذابیت لیگ برتر والیبال شود.بعید به نظر می‌رسد که بیم مازندران با اندیشه‌های مشترک استویانف و نفرزاده به این راحتی‌ها تسلیم نقشه‌های علی‌ پورعروجی و شاگردانش شود. بیم با نتایج خوب و دور از انتظارش به عنوان پدیده این فصل لیگ برتر حالا به کمتر از قهرمانی و نایب‌قهرمانی نیم‌فصل راضی نیست. سایپا نیز در مصاف با پادیسان تفکری مشابه با بیم مازندران دارد و فرید صائبی به مسئولان سایپا وعده داده است که ناکامی‌های چند سال اخیر این تیم پرمهره را با قهرمانی جبران کند.

در سایر بازی‌های امروز در رشت تیم انسجام‌یافته بانک صادرات ایران با داماش بازی می‌کند و داماش هم همانند تیم میهمان این روزها شکل یک تیم قدرتمند را به خود گرفته و می‌خواهد بازنده این میدان نباشد. در سیرجان، گل‌گهر با رسیدن عرفان‌نواز پاکستانی و یک پشت‌خط‌زن هندی با امیدواری به کسب پیروزی به مصاف سنگ‌آهن بافق می‌رود که هفته گذشته شهرداری را در همدان مغلوب کرده است.

در کرمان، برق این شهر میزبان دانشگاه آزاد است. در قیاس نفرات دو تیم، برتری از آن نماینده تهران است، اما بازی در خانه حریف دشواری‌های خاص خود را دارد.در ارومیه، فولاد با شهرداری همدان دیدار می‌کند. فولاد برای ماندن در جمع بالانشینان جدول نیاز مبرمی به 2 امتیاز این دیدار دارد و این در حالی است که شهرداری تنها 2 برد طی 7 دیدارش داشته است.

کد خبر 69354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز