امروز و فردا؛ یعنی دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۱ و ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی ابن سیناست.

ابن سينا

در این جشنواره، دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه‌ی اول و دوم از سراسر ایران و هشت کشور، در قالب ۲۴۰۰ تیم، به رقابت خواهند پرداخت و دستاورهای پژوهشی و اختراعات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مهدی رشیدی‌جهان، دبیر علمی هفتمین جشنواره‌ی دانش آموزی ابن سینا گفت: «ما امسال در بخش دستاورها و اختراعات دانش‌آموزی، میزبان حدود ۵۰۰ پروژه از کل کشور و هم‌چنین هشت کشور دیگر هستیم که به‌صورت مجازی و حضوری در جشنواره‌ی امسال شرکت کردند.»

او به ویژگی‌های جشنواره‌ی امسال اشاره کرد و افزود: «این دوره از جشنواره به صورت آموزش محور برگزار شد و رویکردهای جدید آموزشی و همچنین شناختی در آن دوره‌ها وجود داشت. هم‌چنین پس از دو مرحله داوری مستندات پروژه‌ها و ویدیوهای ارسالی دانش آموزان و همچنین داوری به صورت آنلاین، برگزیدگان انتخاب شدند که در روز ۲۳ شهریور در محل دانشگاه تهران از آنها تقدیر خواهد شد.»

جایی برای تبادل اطلاعات دانش‌آموزان مخترع

اختراع پانسمان همو کوآک ضد آب، اختراع پانسمان گیاهی با استفاده از نانو ذرات نقره و روی برای بیماران پروانه‌ای، دستگاه تصفیه‌ی آب سازگار با محیط‌زیست، نمونه‌ای کوچک از یک خودروی آبی‌-خاکی با انرژی‌های پاک و... از جمله کارهای ارائه‌شده در این جشنواره است.

فضای این نمایشگاه، محیطی ایده‌آل برای به اشتراک گذاشتن دانش و آشنایی با فعالیت‌های دیگر دانش‌آموزان است. پس به همه‌ی بچه‌ها پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت استفاده کنند و با بازدید از غرفه های شرکت کنندگان دیگر، با دستاوردهای آن‌ها آشنا شوند.

محل برگزاری آثار هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی ابن سینا در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب است.
 

کد خبر 705366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha