رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آخرین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه را تشریح کرد.

وضعیت وخیم دریاچه ارومیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برداشت آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان و افتتاح طرحی در این زمینه اظهار کرد: سه چاه آب ژرف بوده است که معاونت علمی ریاست جمهوری قرار بوده به صورت آزمایشی کار آن را انجام دهد و بعد برای آن تصمیم‌گیری شود. من این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده است و صد میلیون مترمکعب آب از تصفیه‌خانه‌های شهرهای تبریز و ارومیه رها شده است. مشکل زاب هم که حل شود حتماً انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی‌سیب انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: جهاد کشاورزی استان باید تکالیف خود را در زمینه کشت‌های جایگزین و کشت‌های کم‌آب‌بر و رهاسازی به موقع آب انجام دهد و وزارت نیرو هم باید حقابه را بر سر تالاب باید تحویل دهد نه در مسیر.

وی یادآورشد: در تالاب انزلی هم تاکید رییس جمهوری بر حفظ اکوسیستم و احیای این تالاب است. یک قرارگاه جهادی تشکیل شده است و قرار است در یک بازه زمانی مشخص این امر را پیگیری کنند از جمله اینکه حریم تالاب مشخص شود که انجام شده است و نیز مباحث حقوقی و ادعای برخی در مورد مالکیت نیز در حال تعیین تکلیف است.

سلاجقه تاکید کرد: قرار شد تصفیه‌خانه‌های صومعه‌سرا، رشت و انزلی هرچه سریع‌تر کارشان انجام شود و راه بیفتند تا هیچ‌گونه فاضلابی به انزلی وارد نشود. همچنین مدیریت جامع حوزه آبخیز مشرف به تالاب در حال انجام است و قرار است یک موج‌شکن که تالاب را با مشکل مواجه کرده حذف شود.

کد خبر 703956
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Borzoo NO ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 0
    از بی تدبیری مسئولان ....که دریاچه به فاضلاب تبدیل شد