همشهری‌آنلاین: رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص بررسی وضعیت روسای دوشغله فدراسیون‌های ورزشی از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت:

ما از قانون پیروی می‌کنیم و هرچه از نظر قاطبه حقوقدانان معتبر باشد یا اینکه مجلس شورای اسلامی در صورت ضرورت به آن رای دهد، پذیرا هستیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از اقدام این سازمان برای ممانعت از تصدی بیش از یک شغل از سوی مدیران دستگاههای دولتی خبر داده و اعلام کرده که این کار را از بخش ورزش آغاز کرده است.

در همین زمینه و با دستور سازمان بازرسی کل کشور، انتخابات تعدادی از فدراسیونهای ورزشی برای تعیین رییس فدراسیون به تعویق افتاد و مصطفی پورمحمدی رئیس این سازمان در روزهای گذشته اعلام کرد که مسوولان کمیته ملی المپیک نیز مشمول این موضوع هستند و اگر منع قانونی برطرف نشود، انتخابات این کمیته باید دوباره انجام شود.

محمدرضا تابش که به همراه مسوولیت فدراسیون سوارکاری، نمایندگی مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی را نیز برعهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص افزود: با توجه به اینکه من در این زمینه ذینفع هستم، ترجیح می‌دهم در این‌باره اظهارنظر نکنم و در واقع کار را به مراجع حقوقی و قانونی واگذار می‌کنم.

تابش ادامه داد: البته من قبل از پذیرفتن مسوولیت فدراسیون سوارکاری، از معاونت وقت ریاست جمهوری استعلام کردم که آیا از نظر قانونی، تصدی یا ریاست فدراسیون منافاتی با نمایندگی مجلس دارد یا خیر؟
رییس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: جوابی که به من دادند این بود که فدراسیون یک ‪ NGO‬یا موسسه عمومی غیردولتی است و تصدی مسوولیت‌ها در آنجا افتخاری بوده و پست سازمانی نداشته و اگر کارمندان دولت هم متصدی باشند، دو شغله محسوب نمی‌شوند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من از این نظر که خودم نماینده مجلس بودم، در این مورد سوال کردم و پاسخ دادند که نمایندگی مجلس ایفای مسوولیت است و شغل نیست که تصدی و مسوولیت فدراسیون (به فرض آنکه شغل هم محسوب شود) شغل دوم محسوب گردد، پس از این نظر هم منافات حقوقی و قانونی ندارد.

تابش در عین حال خاطرنشان کرد: توصیه من در این زمینه این است که واقع بینانه به این موضوع نگاه کنند چرا که در سطح باشگاهها، فدراسیونها و سازمانهای ورزشی افرادی تصدی این مسوولیت‌ها را دارند که دیگر مشاغل و مسوولیت‌های آنان باعث شده تا فدراسیونها و باشگاهها رونق بگیرند و منابع درآمدی داشته باشند.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: به گونه‌ای رفتار نشود که یکباره توانمندی وسیع مردمی از ورزش کشور گرفته شود زیرا جبران آن سخت است.

تابش تصریح کرد: مصرانه تقاضا می‌کنم در این زمینه واقع بینانه و از بعد حقوقی برخورد شود و طوری رفتار نشود که شائبه برخورد سیاسی ایجاد شود.

کد خبر 70383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز