همشهری‌انلاین: نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی اصول مدیریت باشگاه‌های سوارکاری و پرورش اسب و همایش مدیران باشگاه‌های سوارکاری کشور به تشریح آسیب شناسی ورزش کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

محمدرضا تابش در این مراسم که در سالن نعمتی جم معاونت امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: از جمله ضعف‌های ورزش کشور کم بها دادن به مقوله پژوهش و تحقیقات و گسست بین مراکز علمی دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی است که جامعه ورزشی را از آثار مثبت کیفی و علمی پژوهشها محروم می‌سازد.

وی با بیان  اینکه در چند ساله اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه بوده‌ایم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم عنوان کرد جامعه ورزشی کشور باید پیوند مستمر خود را با علم و پژوهش حفظ کند و برای مقوله آموزش جایگاه ویژه و خاصی را در نظر بگیرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری اهتمام این فدراسیون به امر آموزش را قابل توجه دانست و با تقدیر از دست اندرکاران امر عنوان کرد از اسفند ماه سال گذشته تا کنون طی برگزاری 23 دوره آموزش پودمانی (با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی) 1000 نفر در 10 استان کشور در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده اند و برای سال آینده نیز رشد 50 درصدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم وی از برگزاری کلاس مربیگری 6 روزه تک پودمانی در بهمن ماه امسال و شروع دوره کاردانی مربیگری سوارکاری به روش پودمانی از مهر ماه سال آینده خبر داد.

تابش با اشاره به نامناسب بودن نظام باشگاه‌داری در کشور، لزوم حمایت از باشگاه‌ها که کانون پرورش ورزشکاران نخبه و قهرمان‌پروری در سطوح ملی و بین‌المللی بوده و می‌تواند نقش عمده‌ای در علمی کردن ورزش کشور داشته باشند تاکید کرد و گفت متاسفانه در حال حاضر وضعیت باشگاه داری مناسب نیست و به جای برنامه‌ریزی برای توسعه باشگاه‌های خصوصی، شاهد افزایش باشگاه‌های دولتی که بیشتر به تیم داری می‌پردازند هستیم.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تقویت باشگاه داری دولتی با استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون برنامه را باعث ایجاد رشد نا متوازن ورزش، ترویج واسطه‌گری، گرانی ورزش و ورزشکار و ایجاد زمینه‌های فساد در ورزش دانست و گفت باید انشاءا... با تقویت بخش خصوصی و واگذاری تصدی‌ها که مورد تاکید اصل 44 قانون اساسی است و حمایت از کار آفرینان و سرمایه‌گذاران بخش ورزشی باشگاه‌های خصوصی را تقویت کنیم و اگر قرار است یارانه‌ای در اختیار بخش ورزشی قرار گیرد با ایجاد مکانیزم‌های لازم از طریق بخش خصوصی صرف ارائه خدمات ورزشی به عامه مردم و عمومی‌سازی و ارزان کردن ورزش شود.

وی با اشاره به مشکلات باشگاه‌های سوارکاری و مجتمع‌های پرورش اسب خواستار اعمال حمایت بیشتر معاونت‌های امور بهبود تولیدات دامی و دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی، منابع  طبیعی و امور اراضی، بانک کشاورزی و شهرداری‌ها در حل مسائل و معضلات فراروی باشگاه‌داران شد و گفت در صورت عدم حمایت های جدی مسئولین دولتی و نهادهای عمومی بسیاری از باشگاه‌ها و مجتمع‌های پرورش اسب بدلیل افزایش هزینه‌های مستقیم و جانبی در معرض تعطیلی قرار خواهند گرفت.

وی از باشگاه‌ها نیز خواست با ارائه خدمات منطبق به استانداردهای فنی و آموزش‌های علمی به سوارکاران، که در رتبه‌بندی آنها مؤثر خواهد بود وظایف خویش را به انجام رسانند.

رئیس فدراسیون سوارکاری پیشنهاد نمود تا باشگاه‌داران کل کشور با تشکیل اتحادیه و یا تعاونی مرکزی بتواند پیگیر رفع مشکلات و تحقق خواستهای خود از مجاری قانونی باشند و بر حمایت فدراسیون و سایر ارگان‌های ذیربط از این تشکل تاکید نمود.

تابش ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت‌های ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی و سایر دست اندرکاران ذیربط همایشی جهت بررسی مشکلات باشگاه داران و پرورش دهندگان اسب برگزار شود.

در ادامه همایش حضار مسائل و مشکلات خود را با حضور کارشناسان معاونت فنی فدراسیون سوارکاری، معاونت امور دام جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، تعاون و بانک کشاوری مطرح نموده و مقرر شد در جهت حل و کاهش مشکلات مطروحه اقدامات و پیگیری‌های لازم معمول گردد.

کد خبر 99688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز