پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
۷ نفر

زندگی در بافت فرسوده، معضل شماره یک اهالی گلابدره‌ و آبک است؛ معضلاتی چون معابر کم‌عرض، ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن که مشکلات بسیاری برای اهالی ایجاد کرده است. در این میان، خبر تهیه طرح موضعی – موضوعی محله‌های گلابدره و آبک، نویدبخش گامی مهم برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی است.

گلابدره

 به گزارش همشهری آنلاین، از دهه ۶۰ با مهاجرت گروهی اقوام مختلف به زمین‌های بالادست محله امامزاده قاسم(ع) به تدریج ساخت و سازها در محله گلابدره توسعه پیدا کرد. مهاجران در زمین‌های قولنامه‌ای خانه ساختند و در طول چند دهه گلابدره به محله‌ای با بافت متراکم و فرسوده تبدیل شد. امروز اهالی محله‌های گلابدره و آبک با معضل ساخت و سازهای غیرمجاز و پیامدهای ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 مدیریت شهری اما سال‌هاست که به دنبال راه چاره‌ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و تشویق شهروندان به تجمیع پلاک‌های ریزدانه و نوسازی بافت فرسوده است. طرح موضعی – موضوعی گلابدره با رویکرد تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی می‌تواند راهکار مناسبی برای حل این معضل باشد. در همین رابطه، «حمیدرضا حاجوی» شهردار منطقه یک با اعلام خبر تهیه طرح موضعی-موضوعی محله‌های گلابدره و آبک گفت: «طرح موضعی- موضوعی اراضی معروف به گلابدره و آبک در محدوده ناحیه ۳ شهرداری منطقه یک توسط مهندسین شهرساز ذیصلاح از طرف سازمان نوسازی شهر تهران تهیه و با تایید شهرداری منطقه آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ است.»

او افزود: «طرح موضعی – موضوعی اراضی گلابدره و آبک با هدف تشویق شهروندان به ساخت  و ساز قانونی و تجمیع پلاک‌های ریز دانه تهیه شده است.»

کد خبر 703659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha