فاطمه عسگری‌نیا-خبرنگار: رئیس اداره آموزش شهری شهروندی شهرداری منطقه ۱۱ از نواخته شدن زنگ دوچرخه در مدارس منطقه ۱۱ در مهرماه امسال خبر داد.

مرکز

«میلاد رستمیان» با بیان اینکه طرح مذکور برای نخستین بار اجرا می‌شود، گفت: «با توجه به ضرورت تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه در راستای کاهش آلودگی شهر تهران، امسال برای نخستین بار زنگ دوچرخه در مدارس منطقه ۱۱ نواخته می‌شود.»
به گفته او این طرح با نصب استندهای دوچرخه در ۴ مدرسه ابوعلی سینا، هنرستان شهید قدوسی، دبیرستان آیت‌الله ‌سعیدی و دبیرستان چمران از ۱۵ شهریور شروع می‌شود.  
 رئیس اداره آموزش شهری شهروندی شهرداری منطقه ادامه داد: «در شروع این طرح ۳۱ دوچرخه از سوی معاونت حمل‌ونقل شهرداری منطقه ۱۱ در اختیار مدیران مدارس فوق قرار می‌گیرد و آنها موظفند زمینه استفاده دانش‌آموزان از این دوچرخه‌ها را در مسیر خانه تا مدرسه فراهم کنند.»
برای افزایش ایمنی دانش‌آموزان ۸ جلسه آموزشی درباره نحوه‌ تردد با دوچرخه در شهر با همکاری کارشناسان فدراسیون دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.  
رئیس اداره آموزش شهری شهروندی شهرداری منطقه ۱۱ گفت: «علاوه بر این، ۲ جلسه توجیهی برای خانواده‌ها با موضوع ضرورت استفاده دانش‌آموزان از دوچرخه با توجه به گسترش مشکل چاقی در سایه کم‌تحرکی و فضای محدود مدارس توسط کارشناسان سلامت برگزار می‌شود.»

کد خبر 453939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha