مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

شهردار منطقه 8 تهران اعلام کرد 8 طرح عمرانی، فنی و ورزشی در شرق تهران اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 8،  مجتبی یزدانی گفت: به منظور ارتقای سطح خدمات و مناسب سازی فضای شهری،  به‌زودی عملیات اجرایی ساختمان ورزشی بهشت و بلیلا و نیز خانه‌سلامت فردوس با تخصیص اعتباری در حدود 12 میلیارد ریال در دوره زمانی یکساله ساخته می شود.

عملیات عمرانی
وی تاکید کرد: با ساخت و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی بهشت و بلیلا و خانه سلامت فردوس،  افزون بر ارتقای ضریب سلامت شهروندان،  سرانه فضاهای ورزشی و بهداشت شهروندان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و پیش‌بینی می شود فرهنگ ورزش که در زندگی شهری کلانشهری چون تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است،  بیش از گذشته گسترش یابد.

یزدانی همچنین ترمیم روکش آسفالت معابر عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: با تعیین پیمانکاران، عملیات ترمیم روکش آسفالت معابر عمومی در نقاطی که شهروندان اعلام کرده و دارای پیوست نظرات کارشناسی شهرداری است به‌زودی در یک مقطع زمانی 4 ماهه اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: با بهسازی معابر عمومی،  ضمن استانداردسازی سفرهای درون منطقه ای،  شاهد جلوگیری از هدررفت غیرمتعارف زمان سفرها خواهیم بود و افزون بر روان سازی ترافیک و جلوگیری از افزایش بار ترافیک حاکم در معابر عمومی،  زمان استهلاک خودرو به تاخیر افتاده و از این رو هزینه تامین و نگهداری خودروها از میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد و بدین نحو هزینه خانوار شهروندان به ویژه در بخش حمل‌ونقل کم شده و قدرت مالی شهروندان ارتقا می یابد.

شهروند محوری
شهردار منطقه 8 تهران در ادامه از اجرای مرحله نخست طرح پیاده‌روسازی ناحیه یک منطقه 8 خبر داد و افزود: عملیات اجرایی پیاده روسازی به تدریج اجرا می شود و مدیریت شهری بر این باور است که باید با اصلاح و استانداردسازی پیاده‌روها تلاش کنیم شهروندان را به پیاده روی تشویق و ترغیب کنیم. وی افزود: متأسفانه در گذشته با اعمال سیاست‌ها و برنامه‌هایی،  تهران به شهری «خودرومحور» تبدیل شده بود که این نگره باید مورد بازنگری قرار گرفته و این کلانشهر را به شهری «شهروند محور» تبدیل کنیم و پیاده‌روسازی از جمله نخستین گام های تحقق این هدف متعالی است.
یزدانی در خاتمه از عملیات نهرسازی،  جدول‌بندی و کانیو سازی محدوده ناحیه‌3 به‌عنوان یک اقدام فنی و تاثیر گذار در حوزه محیط زیست خبر داد.

کد خبر 48062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز