عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری جلسات در خصوص تشدید مبارزه با توزیع مشروبات الکلی با همکاری فرماندهی انتظامی خبر داد.

مشروبات الکلی

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی یزدی‌ خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با توزیع‌ کنندگان مشروبات الکلی گفت: در زمینه برخورد با مسکرات (تولید داخلی یا قاچاق) از حیث قانون کم‌ و کسری وجود ندارد البته شبکه‌های فساد و باندهای بین‌المللی که از خارج کشور حمایت می‌شوند با برنامه‌ریزی دقیق و به شکل گسترده به دنبال آلوده کردن مردم به‌خصوص نسل جوان کشور هستند، لذا نیاز است برخوردها در این زمینه تشدید شود.

وی از برگزاری جلسات در خصوص تشدید مبارزه با توزیع مشروبات الکلی با همکاری فرماندهی انتظامی خبر داد و افزود: از طرف دیگر ما در مجلس به دنبال مطالبه اجرای قوانین و پایش دقیق مرزها بوده و از مسئولین درخواست‌ شده با جدیت به دنبال اجرای قوانین این حوزه باشند.

اصلاح قانون فضای مجازی و مبارزه با توزیع مشروبات الکلی

یزدی‌ خواه با بیان اینکه سفارش مشروبات الکلی در فضای مجازی و دریافت سریع و آسان آن در درب منازل به‌ راحتی انجام می‌شود، اظهار داشت: این امر به دلیل عدم ساماندهی فضای مجازی بوده و درگذشته به دنبال تصویب قانون فضای مجازی بوده‌ایم، بااین‌وجود هجمه‌های شدید به مجلس و کمیسیون فرهنگی وارد شد البته ما در مجلس به دنبال طرحی تحت عنوان تنظیم مقررات در فضای مجازی کشور هستم.

وی ادامه داد: در این طرح به مدیران این شبکه‌ها در پالایش محتواهای ضداخلاقی و ضد فرهنگی اشاره شده است با این تفاسیر یک از گلوگاه‌هایی که می‌تواند روند توزیع مشروبات الکلی را به میزان زیادی کاهش دهد بحث سامان‌دهی فضای مجازی است.

مناطق آزاد از عدم تحقق اهداف با مشکلات فرهنگی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات فرهنگی مناطق آزاد نظیر فراوانی مشروبات الکلی در این مناطق اشاره کرد و گفت: از زمان تشکیل مناطق آزاد، رواج بی‌حجابی و سرو مشروبات الکلی در بین اتباع و مسافرین خارجی (که نوعاً از کشورهای شرقی هستند) را شاهد بوده‌ایم و در این زمینه با ضعف های فراوانی روبرو هستیم.

یزدی خواه در پایان گفت: مناطق آزاد که باید به دروازه صادراتی کشور تبدیل شوند محلی برای واردات، فرار مالیاتی، دپوی کالا و غیره بوده و برای اقتصاد سودمند نبوده‌اند، از طرفی مشکلات فرهنگی مختلفی نیز در این مناطق ایجاد شده است که امیدواریم در دوره جدید این مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 702818
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha