همزمان با آغاز فعالیت قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران در منطقه ٢٠، طرح احیای محله نفرآباد پیگیری و اجرا می‌شود.

نفرآباد

به گزارش همشهری آنلاین،رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در این‌ باره گفت : «در قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران ساخت ۵هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که ۵۴۶ واحد از این پروژه در منطقه ٢٠ ساخته می‌شود. »
«جعفربندی شربیانی» محله سیزده آبان را محل اجرای پروژه مسکن ۵٤٦واحدی عنوان کرد و افزود : «احیا و بازسازی محله نفرآباد از مهمترین برنامه‌های دوره ششم مدیریت شهری تهران است و برای دستیابی به این هدف اقدامات مناسبی پیش‌بینی شده است. »
شربیانی در مورد نوسازی محله نفرآباد گفت : «بلاتکلیفی محله نفرآباد باعث شده در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) فضای فرسوده و نامناسبی ایجاد و یکی از محله‌های ۴۰۰‌ساله تهران دچار آسیب شود. بنابراین اولین مصوبه ما در ششمین دوره شورای شهر تهران تصویب طرح بازآفرینی نفرآباد بود و آغاز فعالیت قرارگاه جهادی مسکن از شهر ری، اقدامی در جهت شاداب‌سازی و رونق این محله و سایر محله‌های همجوار حرم به شمار می‌آید. »
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، افزایش تراکم مجاز ساخت‌وساز در محله نفرآباد را از مطالبات اهالی ذکر کرد و گفت : «کمیسیون ماده پنج شهر تهران با افزایش یک طبقه‌ای در حوزه ساخت‌وساز  محله نفرآباد موافقت کرد و با این اقدام نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رونق می‌گیرد. »
شربیانی ساخت پارکینگ طبقاتی در جنوب آستان حضرت عبدالعظیم (ع) را از طرح‌های بازآفرینی محله نفرآباد برشمرد و خاطرنشان کرد : «بازآفرینی شهری در بستر محرومیت‌زدایی از محلات محقق می‌شود و قرار است صندوق مستقلی برای نوسازی بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ایجاد شود. »


کد خبر 702415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha