شهردار منطقه ۲۰ از موافقت سازمان میراث فرهنگی برای افزایش طبقه محله نفرآباد از ۳ طبقه به ۴ طبقه در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران بعد از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد.

نفرآباد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان نوسازی شهر تهران در سال ۱۳۹۸ از سوی شهرداری ماموریت پیدا کرد تا محله نفرآباد در شهرری را که بیش از دو دهه بلاتکلیف مانده و به حال خود رها شده بود، بازآفرینی و احیا کند. اما این طرح در این مدت مسکوت به حال خود باقی مانده بود و روزبه روز بومی‌های محله به قصد منطقه‌ بهتر، محله نفرآباد را ترک کردند و یا برخی از قطعات را شهرداری به منظور حفظ حریم حرم از اهالی خریداری کرد.

سال گذشته این طرح توسط اعضای شورای ششم شهر تهران مجدد در صحن شورا مطرح شد ولی باز هم به نتیجه عملی نرسید. حالا سید محمد رضوی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره افزایش یک طبقه مازاد به املاک در محله نفرآباد منطقه ۲۰ گفت: سال‌ها بود که شهروندان محله نفرآباد تقاضای تغییر طرح تفصیلی برای ساخت وساز خانه‌هایشان داشتند که امروز سازمان میراث فرهنگی با حفظ حریم شاه‌عبدالعظیم با ساخت ۴ طبقه موافقت کرد و طرح در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران تصویب شد.

او افزود:‌ فراهم شدن این امکان که اهالی می‌توانند به جای سه طبقه خانه‌ها را ۴ طبقه بسازند نویدی برای توسعه شهری این محدوده از شهرری است. چون محله نفرآباد سال‌ها به حال خود رها باقی مانده بود و منظر اطراف حریم هم دچار خدشه شده بود و همین آسیب‌های اجتماعی مختلف را در پی داشت.

 بازنگری در طرح توسعه و ساماندهی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم | محدودیت ارتفاع اطراف حرم چقدر است؟

 اختصاص ٦٠٠ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی نفرآباد

رضوی ادامه داد:‌ محله نفرآباد با ۱۳ هکتار و ۵۰۰ قطعه پلاک یکی از قدیمی‌ترین محله‌های ری به شمار می‌آید که از سال ۱۳۹۸ به بعد طرح‌های مختلفی برای آن برنامه‌ریزی و سپس بی‌نتیجه ماند؛ به گونه‌ای که در این برنامه‌ریزی‌ها به مرور زمان اهالی املاک را فروختند و در این میان شهرداری ۲۰۰ قطعه پلاک را از شهروندان در سال‌های گذشته برای طرح ساخت پارکینگ و آرامستان خریداری کرده است.

او افزود: اما در طرح جدید ساخت آرامستان و پارکینگ منتفی شد و قرار است سازمان نوسازی شهرداری تهران ۸ پروژه شهری مسکونی و خدماتی را در این قطعات آغاز کند. این پروژه‌ها به موضوعات خدمات محله‌ای مثل  زائرسرا، میدان میوه و تره بار و ساخت مجموعه‌های آموزشی و مذهبی اختصاص می‌یابد.

کد خبر 699783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha