انگور یکی از میوه‌های انرژی‌زاست و تاثیر عالی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد. این میوه به‌ دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی داشته ‌باشد. مصرف انگور به بهبود جریان خون و کاهش مشکلاتی مانند احتباس آب بدن نیز کمک می‌کند.

انگور - میوه

به گزارش همشهری آنلاین، انگور یکی از میوه‌های انرژی‌زاست و تاثیر عالی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد. این میوه به‌ دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی داشته ‌باشد. مصرف انگور به بهبود جریان خون و کاهش مشکلاتی مانند احتباس آب بدن نیز کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب، به ۶ فایده خوردن این میوه در تابستان اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

۱. پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌ عروقی

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم انگور تاثیر مثبتی بر عملکرد لایه درون‌رگی دارد. ریزمغذی‌های موجود در این میوه به افزایش انعطاف پذیری جدار عروق خونی کمک می‌کند که در نتیجه منجر به بهبود جریان خون در بدن می‌شود. این ترکیبات همچنین کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند و مانع از تشکیل لخته‌های خون می‌شوند که عوامل مهم پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی هستند.

۲. بهبود تمرکز

مغز برای عملکردهای شناختی به انرژی نیاز دارد. انگور به‌دلیل قند نسبتا بالا جزء میوه‌های انرژی‌زا محسوب می‌شود و به بهبود تمرکز و حافظه کمک می‌کند. از همین‌رو، خوردن چند دانه انگور هنگام انجام فعالیت‌های ذهنی در افزایش بهره‌وری و خلاقیت موثر است.

۳. تسهیل هضم غذا

انگور حاوی فیبرهای ملایم است که نقش آنها در تسهیل عملکرد روده‌ها ثابت شده ‌است. البته برای بهره‌مندی بیشتر از این فواید بهتر است انگور ارگانیک مصرف شود. در صورت ابتلا به یبوست نیز مصرف چند دانه انگور به صورت ناشتا می‌تواند مفید باشد.

۴. افزایش انعطاف پذیری پوست

انگور را باید میوه‌ عالی ضدپیری دانست زیرا سرشار از ترکیباتی به‌نام رزوراتول و آب است که به مقابله با تاثیرات پیری پوست مانند شل‌شدن پوست، چروک‌های پوستی، لکه‌های تیره و... کمک می‌کند.

۵. بهبود خلق‌وخو

مصرف منظم انگور می‌تواند به بهبود خلق‌وخو و کاهش افسردگی خفیف کمک کند. این میوه حاوی ویتامین B۶ است که نقش اساسی در تشکیل ناقل‌های عصبی و گلبول‌های قرمز دارد. در این شرایط اکسیژن بهتر به سلول‌ها می‌رسد و از طرفی سیستم ایمنی نیز تقویت می‌شود.

۶. پیشگیری از عفونت‌های دهان و دندان

انگور حاوی مقدار فراوان ویتامین C است که آنتی‌اکسیدان قوی در مقابله با عفونت‌های دهان و دندان محسوب می‌شود. این ویتامین روند جذب آهن را نیز تسهیل می‌کند که در بهبود سلامت غضروف‌ها، لثه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌ها موثر است.

کد خبر 701417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • FR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    خوردن انگور با قیمت های موجود کار هر کسی نیست .‌