همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با شرایط موجود، اداره کشور در شرایط کنونی مشکل‌تر شده است و قطعا دولت آینده کار مشکلی را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌لله اکبر هاشمی‌فسنجانی افزود: در چنین وضعیت حساس و خطیری از نظر داخلی و بین المللی، وظیفه و مسوولیت‌پذیری احزاب، دو چندان است.

رفسنجانی که روز چهارشنبه در دیدار دبیرکل و اعضای شرکت کننده در گردهمایی سراسری دو روزه حزب کارگزاران سازندگی سخن می گفت، با تاکید بر ضرورت تحزب در کشور، احزاب بزرگ، تاثیرگذار و با برنامه را از نیازهای امروز ایران خواند و اظهارداشت: مردم اگر می‌خواهند در سرنوشت کشور موثر باشند، بدانند بدون تحزب و کار تشکیلاتی این امر میسر نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، تعدد و تکثر احزاب در کشور را نشانه علاقمندی مردم و نخبگان به کار حزب دانست و تصریح کرد: نداشتن مرکزیت توسط احزاب بزرگ باعث تفرق نیروها در احزاب گوناگون شده است و می طلبد که فعالین حزبی برای وحدت و ائتلاف این احزاب راه حلی پیدا کنند.

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در مقابل فعالین حزبی و مشوقان احزاب، افراد و گروههایی نیز وجود دارند که احزاب و کار تشکیلاتی را نمی پسندند، همانگونه که در حزب جمهوری اسلامی در بحبوبه انقلاب وجود داشتند، اما این، نباید باعث دلسردی و ناامیدی فعالان احزاب شود.

وی گفت: پس از انقلاب مشروطه، نقص اساسی، نبود احزاب قوی و سالم بود که باعث شد این جنبش به دست رضاخان نابود شود.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه سخنانش، بخشی از ضعف فعالیت احزاب را ناشی از خود احزاب و برداشت فعالین حزبی دانست و تصریح کرد: احزاب کشور باید فعالین و کادرهای حرفه ای داشته باشند که این افراد تا حد ممکن بتوانند فقط برای حزب کار کنند، برنامه بدهند و کادرسازی کنند.

کد خبر 70026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز