از چند روز مانده به شروع ماه محرم، در بسیاری از محله‌ها داربست‌ هیئت‌ها زده‌ می‌شود و پس از دهه اول هم در کمتر محله‌ای می‌توان چادرهای برافراشته آنها را دید. اما در محله شهرک غرب، جایی که به رستوران‌ها و پاساژهایش معروف است، هیئتی فعالیت داردکه در آن از کودکان تا سالمندان تا پایان دهه سوم محرم حضور دارند و عزادارانش هم از تمام نقاط شهر تهران هستند.

هیئت

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: این روزها در بلوار شهید دادمان، خیابان حسن سیف و در زمین کانون پرورشی کودکان و نوجوانان شهرک غرب هیئتی برپاست که بیشترین برنامه‌هایش به دهه سوم ماه محرم اختصاص دارد. این هیئت از سال ۱۳۸۵ توسط تعدادی جوان با نام «هیئت فاطمیون» شکل گرفت و بعدها با تشکیل هیئت بسیجیان و رزمندگان در هر منطقه از شهر تهران، این هیئت پایگاه عنوان منطقه ۲ را هم به خود اختصاص داد. باتوجه به اینکه بیشتر برنامه‌هایش در دهه سوم این ماه برگزار می‌شود، عزاداران از نقاط مختلف شهر شب‌های محرم خودشان را به بلوار فرحزادی می‌رسانند تا همراه «حمیدرضا اعظمی» زیارت عاشورا را قرائت کنند و با نوای عبدالرضا هلالی، حاج حنیف طاهری، حاج محمدحسین پویانفر و... همراه شوند.

«غلام حسین امینی» از خادمان هیئت که پسرش‌ (مجتبی امینی) بانی شکل‌گیری این مکان بوده است، می‌گوید: «هیئت در روزهای مختلف سال برنامه‌های زیادی دارد. حتی‌ گاه جشن‌ها را در خانه خودمان برگزار می‌کنیم. همچنین شنبه اول هر ماه قمری، در حسینیه دارالشفای خیابان دادمان جمع زیادی از جوانان و رزمندگان دورهم جمع شده و مجلسی برپا می‌شود. اما اوج فعالیت‌های اعضا در دهه سوم ماه محرم و در همین زمین کانون است که در اختیار ما قرار می‌دهند.»

سوگواری شهرک‌غربی‌ها در دهه سوم ماه محرم | کودکان اینجا سهمی دارند + تصاویر

کودکان هم سهم دارند

برنامه‌های هیئت فاطمیون این روزها شروع شده و با غروب آفتاب جمع زیادی وارد محوطه کانون پرورشی می‌شوند. کودکان هم پایه‌ ثابت این مجلس به شمار می‌آیند. البته بیشترین دلیلش محلی است که برایشان تدارک دیده‌اند. چون در این مکان در کلاس‌های قصه‌گویی، برنامه‌های فرهنگی برایشان اجرا و نقاشی‌هایشان به مسابقه گذاشته می‌شود. امینی دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «گروه‌های بسیاری به این هیئت می‌آیند. از چهره‌های هنری و ورزشی تا شهروندان عادی. همچنین بسیاری از مداحان، داوطلبانه در این مکان حضور دارند. حتی مسئولیت واحد پذیرایی را هم جوانان به عهده گرفته‌اند. در واقع ۹۰‌درصد فعالیت‌ها و عزاداران این محل به عهده جوانان است.»

سوگواری شهرک‌غربی‌ها در دهه سوم ماه محرم | کودکان اینجا سهمی دارند + تصاویر

مجلسی تا هفتم شهریور

هیئت فاطمیون برنامه‌ریزی کرده، امسال تا روز دوشنبه هفتم شهریورماه برای عزاداران مجلس عزا برپا کند و تاکنون هم هر شب میزبان بیش از ۲ هزار نفر بوده است. امینی می‌گوید: «پس از پایان مجلس عزا در هر شب، سفره اطعام برپاست و بیش از ۲ هزار نفر مهمان هستند و هزینه‌اطعام هم توسط جوانان و داوطلبان تأمین می‌شود.»

سوگواری شهرک‌غربی‌ها در دهه سوم ماه محرم | کودکان اینجا سهمی دارند + تصاویر

کد خبر 700001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha