محله قیام یکی از محله‌های مذهبی و قدیمی تهران است که از گذشته تا به امروز هیئت‌های صاحبنامی‌ در آن در مناسبت‌های مذهبی به‌خصوص ایام عزاداری اباعبدالحسین(ع) به سوگواری و عزاداری می‌پرداختند.

عبدالرضا پرهیزکار

محرم امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و توصیه مقام معظم رهبری شیوه برگزاری مراسم عزاداری در این هیئت‌ها تغییر کرده است و عزاداران حسینی امسال شاهد برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری خارج از محوطه حسینیه‌ها و مساجد و در فضاهای باز تعبیه‌شده در محله خواهند بود. 
امسال محرم می‌توان از فضاهایی مانند پارک‌ها و پاتوق‌های محلی و حتی زمین‌ها بازی استفاده کرد. در حقیقت قبل از محرم این فضاها محل گذران اوقات فراغت شهروندان بود و در ماه محرم مکان برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان می‌شود. کاربری تغییر نمی‌کند بازهم مردم گرد هم می‌آیند اما این بار با رعایت فاصله‌های اجتماعی. مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با ماسک در این فضاها حاضر شوند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. هیئت‌های آرونی‌ها، سیدها، اتفاقیون و موج‌الحسین در محله قیام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌شده برنامه‌های دهــه اول ماه محرم را پیش‌بینی کرده‌اند.
 

کد خبر 542357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha