گروه شهری: بوستان جنگلی 66 هکتاری افرا با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در منطقه 19 به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری این بوستان جنگلی که می‌تواند محلی برای استراحت زوار مسیر قم، جمکران، حرم امام خمینی(ره) و شهرری باشد، از 3 کیلومتر باغ راه، زمین فوتبال، زمین چمن چندمنظوره، زمین بازی کودکان و 6هزار متر باغچه برخوردار است.

قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه بوستان جنگلی افرا در منطقه 19 خبر داد: به‌زودی کلنگ احداث شهر آفتاب با اعتباری معادل 800 میلیارد تومان در جنوب تهران به زمین زده خواهد شد.

قالیباف همچنین از افتتاح بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه خاورمیانه در سه ماه آینده سخن گفت و افزود: این نمایشگاه در وسعتی برابر با 13 هزار متر زیربنا به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران معتقد است: هر کس در محله خود باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن و پس از طی مسافتی حدود 300 تا 400 متر امکان دسترسی به یک بوستان محله‌ای را داشته باشد.

وی اظهار داشت: با هدف رفع محرومیت از مناطق جنوبی شهرهمه توان مدیریت شهری معطوف بر تامین امکانات و خدمات رفاهی، تفریحی، آموزشی، عمرانی و... در مناطق جنوبی شهر تهران شده است که در همین‌ خصوص یک فرهنگسرا در منطقه 19 و دو بوستان ویژه بانوان جمعاً به مساحت 140 هکتار در مناطق جنوبی شهر تهران احداث خواهد شد.

قالیباف همچنین بر لزوم توسعه فضاهای سبز برون‌شهری به منظور جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر و تلطیف هوای شهر تاکید کرد و گفت: در بخش برون‌شهری نیز هر سال اقدام به احداث 5 هزار هکتار کمربند سبز در اطراف تهران می‌کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر تعیین تکلیف بودجه اختصاصی شهر تهران از محل تبصره 13 قانون بودجه به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: شهرداری تهران تا این لحظه هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نکرده است که این موضوع به مجلس گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران نیز در همین مراسم اعلام کرد، تاکنون به دنبال توسعه طرح کمربندی پیرامون شهر تهران 32 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده و با توجه به تامین اعتبار از سوی شهرداری مقرر شده سالانه 5 هزار هکتار توسعه فضای سبز در تهران به مدت 10 سال به منظور جلوگیری از گسترش ساخت و ساز به مرحله اجرا درآید.

مختاری افزود: طرح کمربند سبز پیرامون تهران با 32 هزار هکتار اجرا شده و فاز 2 این طرح در کمیسیون صنعت هیات دولت با مساحت 50 هزار هکتاری مورد موافقت قرار گرفته و اعتبار آن نیز از سوی شهرداری تامین و در دستور کار قرار دارد.

وی از افزودن سالانه 5 هزار هکتار فضای سبز به مدت 10 سال در شهر تهران خبر داد و گفت: با توسعه فضای سبز می‌توان از گسترش بی‌رویه شهر و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده و فیلتری را نیز برای تعدیل آلودگی هوای شهر تهران پیش‌بینی کرد.

به گفته مختاری در بافت‌های فشرده مسکونی در برخی از مناطق مشکل کمبود شدید فضای سبز وجود دارد و به این دلیل سرانه فضای سبز در مناطق از 3 متر تا 50 متر متغیر است که شهرداری تهران سعی دارد با احداث پارک‌های محله‌ای این تبعیض را برطرف کند.

وی با بیان این مطلب که 126 پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: در 6 ماهه ابتدای سال همزمان با اجرایی شدن طرح جهادی در مناطق، بسیاری از این  پارک‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کد خبر 6999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز