سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

فرانک عطیف: اینترنت در بین گروه‌های سنی مختلف کاربرهای خاص خودش را دارد و نوجوان‌ها هم سهم خودشان را در این فناوری و آینده دیجیتالی دارند.

به تازگی پژوهشی انجام شده که میزان دسترسی نوجوانان در 13 کشور مانند جمهوری چک، کانادا، ماکائو، انگلیس، آمریکا و... را بررسی کرده است.

در بین نوجوان‌های 12 تا 14 ساله، 100 درصد این گروه سنی در انگلیس از اینترنت استفاده می‌کنند. این رقم در جمهوری چک و ماکائو 96 درصد و در کانادا 95 درصد است.

تعداد کمتری از نوجوانان آمریکایی در مقایسه با همسالانشان در این کشورها، از اینترنت استفاده می‌کنند. فقط 88 درصد از این گروه سنی ، با اینترنت کار می‌کنند و نوجوان‌های مجارستانی و سنگاپوری که از هر 10 نفر، 7 نفر در کشورشان به اینترنت دسترسی دارند، بعد از آمریکایی‌ها قرار دارند.

پژوهشگران این تحقیق با بیش از 25 هزار نفر در آسیا، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی و اروپا در اواخر  سال2007 و اوایل 2008 صحبت کرده‌اند تا پژوهش‌شان را انجام بدهند.

گزارش این مرکز نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در گروه سنی بزرگسال هم پشت سر دیگر کشورها قرار دارند. مثلاً کاربران بالای 18 سال در این کشور بعد از کاربران سوئدی، نیوزیلندی و کانادایی قرار دارند.

در بخش دیگر این پژوهش که توسط مرکز

« آینده دیجیتالی »به سرپرستی «جف کول» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده،  میزان استفاده نوجوان‌ها از تلفن همراه هم بررسی شده است.

طبق این یافته ها برخی از کاربران به جز  انگلیسی‌ها، از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

یکی از سایت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در نروژ می‌گوید این شیوه دسترسی به اینترنت به‌شدت زیاد شده و شاید بشود گفت درحال انفجار است.

در  سال 8002 استفاده از سایت مخصوص تلفن همراه این تولید کننده نرم افزار  سه‌برابر شده است. این افزایش به ویژه در آسیای جنوب شرقی و نیز تا حدی در آفریقا و خاورمیانه مشاهده می‌شود.

تعداد کاربران اندونزی سه‌برابر شده است. این در حالی است که در برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دسترسی به اینترنت از طریق وب امکان‌پذیر نیست.

راستی به تازگی در ایران، همراه اول (مخابرات) هم این امکان را ایجاد کرده است.

کد خبر 69805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز