یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
۱ نفر

گفته می‌شود پذیرش دانشجو از میان فارغ‌التحصیلان علوم‌انسانی، برای رشته‌های مامایی و بهداشت، آغاز شده است. آنطور که برخی نمایندگان مجلس و اعضای نظام پزشکی اعلام می‌کنند، این بار اولی است که ماجرای پذیرش دانش‌آموز علوم انسانی برای برخی از رشته‌های مرتبط با نظام سلامت، مطرح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای پذیرش دانش‌آموزان گروه علوم انسانی برای برخی از رشته‌های مرتبط با نظام سلامت، سبب نگرانی متخصصان حوزه سلامت شده و این اتفاق ضربه به نظام سلامت است. به‌ گفته رئیس هیأت‌ مدیره نظام‌ پزشکی تهران بزرگ، در برخی ‌مناطق محروم دوره‌های آموزشی رشته‌های پزشکی برگزار می‌شود که آن منطقه، توان ارائه خدمات مرتبط با آن آموزش‌ها را هم ندارد.

در ماه‌های اخیر طرح‌های عجیب‌ و غیرکارشناسی‌ شده و آسیب‌رسان در حوزه سلامت دیده شده که کارشناسان معتقدند قطعا در آینده صدمات بسیاری را به سلامت مردم ایران وارد خواهد کرد.

به‌ گفته جلیل کوهپایه‌زاده، معاونت آموزشی وزارت بهداشت موافق پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی و بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی نیست.

موید علویان، ‌رئیس هیأت‌مدیره نظام‌ پزشکی تهران بزرگ هم گفت: مگر سازمان سنجش می‌تواند برای دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشجو پذیرش کند و وزارت بهداشت بگوید من موافق نیستم؟! این تصمیمات بر مبنای تدبیر نیست. چطور یک ماما بدون اینکه سنجش شود و بدون اینکه آموزش‌های پایه‌ای این رشته را گذرانده باشد، می‌تواند وارد این بخش شود؟

آمار متقاضیان علوم انسانی کنکور امسال، به‌طور چشمگیری بالا بود.

احسان جمالی، معاون فنی سازمان سنجش هم نسبت به کاهش متقاضیان ریاضی اعلام نگرانی کرد و درباره علوم انسانی‌ها گفت: متقاضیان به رشته‌هایی گرایش دارند که بازار بهتری داشته باشد.

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفت: برای نخستین بار است که چنین تصمیمی گرفته می‌شود و درصورت تحقق این موضوع، فاجعه‌ای در نظام سلامت رخ خواهد داد. نظام سلامت یکی از ارکان اساسی تمام دولت‌هاست.

چشم‌پزشکی و اپتومتری، زنان و زایمان و مامایی و رشته‌هایی هستند که نظام پزشکی، بین آنها مرز تعیین کرده؛ حالا چه رسد به اینکه فردی از پایه آموزشی دیگر، وارد رشته‌های تخصصی شود.

کد خبر 697762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 79
  • م. ش IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    44 56
    دوره نظام پزشک سالار تموم شده.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      75 21
      🙄 تو مملکت چ خبره ، دو طرح کاملن اشتباه انسانی ها دکتر شن ملاک دانشگاه رفتن بشه شرط معدل واقعان جامعه ی پزشکی و علمی در خطر بوی توطعه میاد 🤔
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      دقیقا باید آزاد بشه مگه دانش آموزان تجربی تو دوره دبیرستان چی میخونند که مرتبط با رشته دانشگاهی میشه خوب ترم اول اونو بخونن مگه پرستار میخواد مسئله ریاضی فیزیک حل کنه وزارت بهداشت خودش رو از همه جدا میدونه نمیدونم چرا باید برای رشته های خدماتی مثل پزشکی پرستاری و... آنقدر سخت بگیریم
    • یکی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      28 5
      از من به شما نصیحت چون تجربه هر سه رشته رو داشتم به نظر من ن رشته تجربی ن انسانی ن ریاضی بدرد نمیخوره برید دنبال شغل آزاد
  • سبحان گلزار IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خیلی هم خوب هست مگه رشته علوم انسانی درس نخونده نمی تونه مامایی رو یاد بگیره اصل کلاس هایی که طول دوره برگزار میشه مهمه
    • بیتا IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      32 9
      اصلا این طور نیست ببینید توی دانشگاه ترم یک پزشکی کتابی هست که کامل شده ی زیست دبیرستانه کسی که هیچی از زیست نمیدونه چطور میخواد این کتاب رو بخونه؟
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      7 5
      آره بخدا شغل آزاد کیف دنیا را میکنه یه دکتر اینقدر از باید درس بخونه مغزش هنگ میکنه اصلا نه بچگی میکنه نه جوانی نه زندگی تو این مملکت طرف یه پیچ سفت میکنه ۳۰۰ هزار میگیره یه دکتر کلی درس میخونه ۱۰۰ هزار ویزیت میگیره کور میخوان بشن همه برای همه جا مردم پول خرج میکنن زورشون نمیاد
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خدا وکیلی من رشته ام تجربی باید پدرم در بیاد تا بتونم دانشگاه دولتی مامایی قبول شم بعد طرف انسانی دولتی میره مامایی وپرستاری میخونه مگه میشه همچین چیزی اونم وقتی معلم عربی یا فارسی رو هم از تجربی نمیگیرن چون تخصصی انسانی هاست واقعا چرا تو مملکت ما همه چی داره سمت دور شدن از تخصص میره من نمیگم انسانی بده یا تجربی خوب ولی آخه این دیگه اخر بی تدبیری من واسه اینکه فیزیک و زیست رو یاد بگیرم شب وروز واسم نمونده بعد یه نفرم با دیپلم انسانی بدون اینکه بدونه داستان چیه این رشته هارو قبول میشه اصلا با استناد به کدوم سابقه تحصیلی اخه فلسفه یا اقتصاد یا تاریخ؟
    • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      68 15
      من مدیریت پیام نور رفته بودم بچه های انسانی حتی ی مشتق گیری برای درس اقتصاد بلد نبودند اونوقت زیست رو که بچه های تجربی ۳ سال خوندن و حداقل با اعضا بدن و عملکرد و ارتباطاطشون اشنا هستند رو که انسانی اصلا نخونده و تازه باید تو دانشگاه جاهای اعضا رو یاد بگیره
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      4 1
      نه خیر شما باید درمورد زیست دبیرستان بدونید بعد کلاس هارو برید مثلا فکر کنید شما هنوز خوندن ونوشتن رو بلد نیست و میخواهید به دبیرستان بروید مگر میشود؟
  • جواد IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    57 89
    هیچ اتفاقی نمیافته...کل درس زیست شناسی ومقدارکمی شیمی که بارشتهای علوم پزشکی درارتباط هستندمگه مطالعه ازادان چقدرکارداره کسی که بااستعدادباشه میتونه راحت ازپس اون بربیاد
    • عسل IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      31 79
      حسود چط رشته انسانی اتفاقا از تجربی کح ط خنگ خوندی بالاتره سخت تره درسته تو شیمی زیست خوندی ما روانشنایی داریم کح ده برابر زیست شماست ما فلسفه ای داریم کح هزار برابر فیزیک شماست ما جامعه ای داریم کح به شمای خنگولا یادبدیم چکارکنید اتفاقا رشته انسانی رشته خبی هست ما فقط فیزیک شیمی نداشتیم بقیه دروسو داشتیم سلامت بهداشت کل زیست شمارومیگ فکرای منحرف پوچو جم کن از جامعع نح تو بکشی نح بچعات نوادگات
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      94 12
      عسل جان تو حتما باید پزشک بشی. سالها علوم انسانی خوندی هنوز فارسی بلد نیستی بنویسی. باید پزشک بشی ، تو خیلی باهوشی. احتمالا تیزهوشان درس خوندی.
    • ساناز IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      20 4
      عزیزم معلوم هست که اصلا راجع به دروس تجربی اطلاعی نداری سلامت و بهداشتی که میگی رو تجربی ها و ریاضی هم دارن و از نظر سختی دروس واضح هست ک تجربی سخت تره و من نمی‌خوام خیلی اصرار کنم به فهم این موضوع چون شما خودت قطعا نمیخوای بپذیرید این قضیه رو و کار خیلی خیلی اشتباهی هست بخوان از رشته علوم انسانی پذیرش کنن برای وزارت بهداشت هم خیلی ناحقی هست نسبت به بچه های تجربی و هم خیلی ظالمانه در حق سلامت کشور ...
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      29 2
      یا خدا شما عسل جان دیگه باید متخصص مغز و اعصاب بشی. در ضمن او معلم ادبیات و نگارشت رو هم باید به صلیب بکشن. دو خط نوشتی با کمک خانواده و دیکشنری فهمیدم چی گفتی. دویست تا غلط داری
    • بهلول IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      15 0
      دانش اموزی داشتم معدل کتبی نهایی شد ۸ولی چون دبیر ها نمره کلاسی داده بودن بامعدا ۱۱٫۳۲دیپلم گرفت چهار سال پشت کنکور بود آخرالامرپزشکی قبول شد ولی فعلا همش درجا میزنه وچهار ترم مشروط شده،تازه این دانش اموز تجربی بود همش مشروطه وای به حالی که رشته ای دیگر
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      20 0
      عسل ،باید یک دوره یادگیری اخلاق و ادب برین،لازمه براتون.
    • ایرانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      7 1
      فکر کنم این دختره عسل اصلیتش آفریقایی هستش که نتوانسته دو کلام درست فارسی حرف بزنه
  • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    91 24
    چنین موردی ضربه به سلامت آیندگان خواهد بود. مگر می‌شود کسی که شیمی و زیست شناسی نخونده باشه، بتونه در مورد فرمول دارو و.... نظر بده. این یک کشتار دسته جمعی است. دانش آموزان رشته علوم انسانی فقط یک کتاب شیمی و زیست شناسی می خونند که اکثرا تعاریف و آشنا شدن با مفاهیم است در حالیکه دانش آموزان رشته علوم تجربی زیست و شیمی می خونند که حتی فراتر از مغز آنان است.. مواردی را می خوانند که اکثر آن مطالب را پزشکان در دانشگاه می خوانند با این تفاوت که اصطلاحات انگلیسی بعضی کلمات حذف شده است. عاقلانه نیست.گناه فرزندان و نوادگان ما چیست که باید دست افراد غیر متخصص بیفتند و زودهنگام بدرود حیات گویند؟
    • عسل IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      24 11
      دقیقا درسته
    • دکتر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      26 4
      عسل خانم چقدر غلط املایی دارید
    • ناشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 1
      عسل جان با اعصاب ارام تایپ کن ،با این شرایطی که از شما دیدم بهتره پزشکی نخونی ،رشته انسانی هم مانند سایر رشته ها با حجم دروس وحفظیاتی که داره واقعا رشته سختی هست،و حتی بهترین وسخت ترین رشته ها در این رشته هست بهتره با علاقه ای که دارین تخصصتون رو انتخاب کنید ،تا در اون کار موفق بشید
    • علیرضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      4 1
      ماشالله شما چقدر باهوشی دانش آموزان رشته انسانی فقط یه درس شیمی و زیست می خونن؟
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      4 1
      عسل حان چرا ناراحت شدی .طرف به نفع تو حرف زده.ولی تویی باهوش نقدش کردی.در ضمن دهنم سرویس شد تا بفهمم چی نوشتی.همسر من علوم انسانی خونده و روانشناس است.خدایی آنقدر تیز هوشه که من احساس میکنم با یک فردی زندگی میکنم که نهضت سواد آموزی خونده .مردم بد بخت هم میروند مطب روانشناس.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      7 1
      به اندازه سه سال شب و روزت هر دقیقه کار داره بعدشم فکر نکنید زیست و شیمی چیزی نیست یه نگاه بهش بیندازید می فهمید که اشتباه فکر میکردید
  • پدرام IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    بخاطر یه فرزند مسئولین که رفته رشته انسانی و الان دوست داره دکتر شه قوانین کشوری و سلامت مردم هم باید پایمال بشه
    • فاطمه IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      54 8
      واقعا پزشکی وپرستاری کار هر کس نیست وبا جون بیماران بازی میشه پرستاری شغل بسیار سخت میباشد خواهشا سریعا تصمیم نگیرید وباجون مردم بازی نکنید
    • دکتر IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      جدیدا تو دبیرستان ی بار پزشکی میخونن بدون اصلاحات پزشکی بعد تو دانشگاه کامل انگلیسی... مطمئنی دبیرستان رفتی یا بچه محل ها تعریف کردن
  • عدالت IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    74 7
    به کجا چنین دیوانه وار؟!!!!!!کارهای غیرکارشناسی!!!!!
    • طنین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      22 4
      موافقم
  • مبین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    41 7
    خدا وکیلی هرکسی داره قانون ب نفع خودش تصویب میکنه کسی ک علوم انسانی خوانده هیچ درکی از رشته پزشکی وپیراپزشکی داره!! فقط بایدرشته تجربی ها وارد این مقوله بشن ازبس همه چی را خراب کردید حداقل برای جان انسانها ،ارزش بزارید تورا به خدا جلوشان بگیرید تا شاید مملکت جونی بگیره! اقتصاد صنعت به دست بیسوادها دادید از بین رفت!پزشکی ورشته مرتبط ان با جان انسانها سرکار داره تورا به امام حسین این کار نکنید!!!
  • نسترن IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    42 9
    اقای مسیول ک پسرت رشته انسانی خونده!حالا میخای پزشک بکنی !فکر کردی ک این کار با جان انسانها بازی میکنی به این فکر کن ک اخرتی وجود داره!روز قیامت چی جواب میدی الن به قدرت مینازی خدا خیلی بزرگ وصبوره ازت نمیگدره
  • مم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    48 8
    شایعه هست بابا زیست شناسی که الان من دارم میخونم واسه کنکور آنقدر پیچیده و سخت هست که هر کسی می دونه انسانی ها از پسش بر نمیان شیمی هم که اصلا انسانی دو تا استوکیومتری جلوش حل کنی هنگ میکنه
    • سعید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 21
      تو اصلا میدونی مزیت مطلق یانسبی چیه ؟! بلدی لفظ آق قویونلو رو تلفظ کنی تا اینکه اصلا بفهمی چه سلسله ای بوده؟! بلدی «هنجار» یا ا«رزش» رو یا حتی اصلا «کنش» رو تعریف کنی؟! بعد الان میای پز میدی که ما تو شیمی مون استوکیومتری داریم؟
  • جمشید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    14 37
    مثل همیشه مافیای نظام سلامت نگران شدن که این کسب و کار انحصاری و پرسود از دستشون خارج بشه.... از دانش آموز دوران دبیرستان که تمایل داره وارد رشته تجربی و بعدش زیر مجموعه هایزشکی بشه.. تا کنکور و بالاتر، همش برای مافیای رشته های پزشکی سود داره.. خیلی زودتر از اینا مسئولین باید اینکارو میکردن. مگه الان که پزشکها همه تخصصی وارد این حرفه شدن، چقدر علم و دانش دارن که میخوان مانع ورود افراد دیگه بشن؟؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      4 1
      نه شما میدونی زیست چیه؟ یه تاریخ و یه فلسفه خونده فکر میکنه زیست و شیمی هم مثل اونا هست نه خیر اینارو نمیدونم ولی بیشتر اینا اطلاعات عمومی محسوب میشن
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    16 31
    خیلی هاباپول واردپزشکی شدند که استعدادشان خیلی مناسب پزشکی نبودحال خیلی ازانسانی هااستعدادعالی دارند که مستحقندولی پول ندارن پزشکی بخرند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    42 13
    دنیا برعکس شده زمان ما زرنگار میرفتن رشته ریاضی و سپس تجربی و تنبلا هم انسانی میرفتن
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      7 2
      حالا همون تنبلا ،شدن مسوول این همه خرابی و ویرانی کشورمون،😂😂😂😂
  • عل IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    12 39
    سلام اتفاقا فکر خوبی خیلی از داوطلبان علوم انسانی دیپلم تجربی دارند
  • حبیب الله بختیاری IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    15 19
    باسلام من خودم دیپلم علوم انسانی دارم سال شصت و نه در گروه تجربی شرکت کرده و در یکی از رشته های قویا درمانی پذیرفته و با موفقیت چشمگیر تحصیلات و خدمت خود را به پایان رساندم . در طول مدیریتم حتی یک مورد اتفاق ناگوار برای هیچ بیماری پیش نیامد ، البته قوی بودن بیوشیمی و زیست شناسی علاوه بر دروس علوم انسانی بویژه زبان انگلیسی ضرورت دارند .
  • نیلوفر IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    42 12
    این دیگه چه مسخره بازیه اخه وقتی دانش آموزان رشته تجربی هستن براچی باید از رشته انسانی دکتر و پرستار بگیرن وقتی هیچ آشنایی با دروس رشته تجربی ندارن
  • انسانی تا بیاد و یاد بگیره IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    34 8
    منی ک تجربی بودم کلی از پایه هم چیزای مربوط ب پرستاری یا همون پزشکی را یاد گرفتیم پدرم درومد تا رفتم مرستاری و رشته پرستاری ی رشته ب شدت سخته و نمیشه بدون اطلاعات قبلی بری این رشته ها ی داوطلب انسانی تا بیاد یاد بگیره سلول چیه چهار سال طول میکشه
  • میم.پ IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    21 5
    واقعا...اشتباهه...کسانی که در رشته علوم انسانی بیشتر ادبیات و عربی خواندن و حتی کتاب زیست هم نخواندن،چه جوری می خوان در دانشگاه مامایی و بهداشت بخوانند؟! ولی هستند بعضی از افرادی که دیپلم علوم تجربی دارند ولی در کنکور رشته های علوم انسانی شرکت کردند، اونها می توانند مامایی و بهداشت و چشم پزشکی بخوانند از اونها میشه استفاده کرد...
  • الهام IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    28 7
    مارشته ی تجریی ۳سال کنکور دادیم درس خوندیم روقبول نمیکنن که زیست شناسی رواموختیم بعدانسانی که هیچی ازپرستاری بلدنیست رومیخواین بپذیرین واقعا متاسفم حداقل این کاربرای بچه های تجربی بزارین که چیزی حالیشونه
  • مهدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    29 5
    توی ایران کدوم کار با برنامه و تخصص انجام میشه که بخواد این یکی انجام بشه.
  • بهار IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    27 10
    شورشو در اوردید یعنی چی یعنی قراره یه مشت تنبل برن پزشکی خدا به داد اینده این مملکت برسه
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    24 21
    حالا مگه فقط با سوادا دکتر و پرستار میشن.هر کی پولداره بچش خنگ هم باشه میفرسته خارج دکتر میشه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    20 22
    چنان میگن پایه تجربی انگار تو دو سال دبیرستان تخصص پزشکی گرفتن و علوم انسانی ها هویج می خوردن
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    31 6
    برای بچه هایی کا علوم تجربی میخونن هرسال کنکورسختی میگیرید .که نتونن قبول بشن .بعد اومدین ازبین رشتهعلوم انسانی برای پرستاری ودکتری انتخاب رشته میکنید .این ینی چی خب دستتون روبرارشته تجربی توکنکوربازبگذارید .برای دانشگاه .پس اگه اینجوری باشه بچه هاهمه برن علوم انسانی بخونن که هم راحتره هم آسونتر .
    • ابوالفضل IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 2
      خب هرچی هم باش باز بچه های تجربی 3 سال زیست شیمی وفیزیک خوندن ولی بچه های انسانی با دو تا درس خوندنی که ارزش خودش رو تو رشته کاری خودش داره میخونن و با هیچ تجربی از این رشته وارد رشته های تاپ تجربی بشن😐
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    22 5
    چه فکر مسخره آیی خودشون رفتن رشته آیی که مرتبط نیست بعد بشن ماما این همه تحصیل کرده در رشته تجربی را آموزش بدهید بعد برای بقیه کار پیدا کنید چرا
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    16 4
    در این رشته ها درس پایه زیست و شیمی مخصوصا زیست هست که انسانی ها نخوندن ، 🤔🤔🤔
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    16 5
    این روش شما مثل این میمونه که شخصی بیاد جراحی کنه که هیو سررشته و مدرکی نداره از جراحی.اگه بخواین این کاررو انجام بدین و مامایی قبول بشن از رشته علوم انسانی باید کتاب علوم تجربی رو در دروس علوم انسانی بذارید
  • نورا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    8 22
    حالا همچین میگن ضربه میزنه انگار تو مدارس چی یاد بچه ها می دن ،از همین دکترا و پرستارها بپرسید عمرا اگه مطلبی از دوران دبیرستان یادشون مونده باشه .
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    24 2
    قانونهای مجلس وکشور مابراساس فرزندان واشنایان رئیس رؤسا وضع میشه وهیچ کاری هم ازدست کسی برنمیاد .شغل انها اساس رابطه بازیهاست
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    19 2
    سلام، چرا فارغ تحصیل رشته تجربی بیکار باشد و جذب رشته( بهداشت و مامایی )نشود؟
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    9 4
    آخه نگرانی درباره گرو ه ریاضی چه ربطی به جذب انسانی در رشته تخصصی داره مجلس کلا رد دادن.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    11 16
    مگه کسایی که تجربی می خونن توی دبیرستان تخصص می گیرند که هی به انسانی ها میگن تنبل ...توهررشته ای دروس سخت هست ...😏
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    21 8
    با سلام ،رشته های انسانی بجز جامعه شناسی و اقتصاد، هیچ کدومش بدرد خور نیستن، من خودم لیسانس و فوق لیسانسمو جامعه شناسی خوندم، با هزار بدبختی شدم یه دبیر، 😂😂🤣🤣،انسانی مزخرفه
  • رئیسی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 19
    این طرح خیلی خوبی هم هس مگ اونایی ک تجربی خوندن بهترن ...بخدا ما بلوچا همین انسانی بزور خوندیم شرایط نبوده ...دلمون هم میخاست مامایی بخونیم یا پرستاری
    • دنیا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      6 2
      تا اتفاقی میوفته دم از محرومیت میزنید چه ربطی داره؟ الآن شما اصلا شناختی از هلیکو باکتر پیلوری یا اشرشیا کولای یا استرپتوکوکوس نومونیا داری؟ اینا فقط اسم سه تا باکتری ساده اس! شما دو تا استوکیومتری ابتدایی نمیتونی حل کنی چه برسه به پیشرفته. عامل بیماری مالتیپل اسکلروزیس میدونی چیه؟ اپی نفرین و نوراپی نفرین چی هستن؟ محل تولید شون کجاست؟ آنتی دیورتیک چیه ؟ادامه بدم؟؟؟ اینا سوالات بسیار بسیار ساده ای از درس زیست شناسی هستن که یک دانش آموز انسانی شناختی ازش نداره حقم داره خب نخونده اینا رو. ...
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    11 6
    همه جادتیا بچه های باهوش می رن رشته های اقتصاد و حسابداری و در آخر می رن تجربی در کشورما برعکسه کلا نظام آموزشی غیر استاندارد داریم شغل پزشکی انحصاری هستش
  • توحید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    10 5
    اصلانم اینطوری که مگن نیست در مورد رشته های پزشکی توهم ورتون نداره من خودم دیپلم انسانی خوندم پیش دانشگاهی انسانی خوندم بعد کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد خوندم نمره های دانشگاهم خوب خوب نبود، معلم بود علاقه به معلمی نداشتم بعد استفعا دادم رفتم کنکور تجربی شرکت کردم تو دوتا استان نفر اول و سوم بودم تو دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم هر ترم چند تا ۲۰ داشتم الانم تو کار فوریت هستم استخدام رسمی و تو کار و حرفه ام خیلی هم موفقم فقط خواستم بگم توهم از سرتون بیرون کنید خواستن توانستن است، موفق باشید
  • سامان IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    21 7
    باید تحصیل دانشگاهی در رشته های وکالت و مدیریت برای کسانی که در دبیرستان در رشته علوم تجربی و ریاضی درس خوندن آزاد بشه .ما بهترین دانش آموزان را می‌فرستیم رشته های تجربی و ریاضی و اونایی که سطح پایین تری دارند می‌فرستیم رشته های انسانی .بعدش اونها پزشک و مهندس میشن و ضعیف ترها میرن قاضی و وکیل و استاندار و شهردار و وزیر و رییس جمهور و نماینده مجلس میشوند و برای سرنوشت با استعدادها تصمیم میگیرند .این چجور‌ جامعه ای است که مسیر زندگی و سیاست و اقتصاد کشور را باید انهایی که از نظر هوشی بهره کمتری دارند تعیین کنند .اینجوری میشه که جامعه ما رو بروز بجای پیشرفت دچار پسرفت میشه و روز بروز به سراشیب سقوط نزدیکتر میشیم .این میشه که صنعت و اقتصاد و ورزش و هنر و فرهنگ ما بجای حرکت به جلو هر روز به عقب حرکت می‌کنه.آخه کجای دنیا باهوشترین ها را توی یک اتاق محدود میکنند تا نهایتش روزی پنجاه تا مریض ویزیت کنه و در همون زمان کم استعدادترین ها توی مجلس و دولت و کارخانه و دادگاه و دادسرا و ادارات برای هشتاد میلیون نفر برنامه ریزی میکنند و سرنوشت تعیین میکنند؟
    • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      6 0
      گفته اونایی که میزنم تجربی از اونایی که میزنم انسانی با هوش ترن ؟! بنظرت هوش فقط یعنی هوش ریاضی؟ هنوز دو خط فلسفه نخوندی بفهمی چی میگم
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 1
      تجربی تجربی خودت راکشتی ،رشته فقط علوم انسانی
    • ناشناس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      6 0
      مطمعنی هرکی رفت رشته ریاضی یاتجربی باهوشترینه؟؟ یاهرکس رفته انسانی تنبله‌ ؟ میشناسم بخاطر چشمو هم چشمی،بزور رفته تجربی شیمی گرفت صفر.. دیپلمشو بزور و مشروط گرفت.. و انسانی دیدم باهوششش فقط بخاطر علاقه ب وکالت رشته انسانیو انتخاب کرد ...بهتره بگیم هرکس بنا ب علاقش رشته ای رو انتخاب میکنه نه هوش..
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      دوست خیلی باسواد و نخبه . مارشته ایی به نام وکالت نداریم. کارشناسی حقوق داریم. و ی دندانپزشک و ی پزشک عمومی هم دوره بنده بودن. در دوره کارشناسی... پس منع تحصیلی نداریم.اینهمه عقده از کجا میاد... فقط دلتون به خاطر بیماران سوخته... این دکتر هایی که پول ندی عمل نمیکنن چی میگن.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    10 5
    هیچ آداب ونظمی وجود نداره این دیگه از کجا در اومد که رشته انسانی می‌تونه پزشک بشه
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      5 1
      هر انسانی هوش خودش رو داره کی گفته که تجربی ها رو ریاضیها با هوش ترند؟ مشکل از سیستم اموزشی کشورمون هست. مگه کم دکتر بی سواد داریم تو کشور. طرف اصلا به پزشکی علاقه نداره مجبورش میکنن به زور تست زدن و.... پزشک میشه یا برعکس یکی سرشار از استعداد تجربی هست فقط نتونسته تست بزنه و خ ر خونی کنه باید بره رشته ی دیگه بخونه... اکثر استعدادهامون حیف میشن..
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 1
      با سلام واقعا لازمه انحصار از رشته های پزشکی و پیراپزشکی برداشته بشه ،به جای اینکه از گروه علوم انسانی دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی بگیرن بهتره ظرفیت رشته ی علوم تجربی رو بالا ببرن ،البته سالهاست که رشته های مدیریت و حسابداری که مختص علوم انسانی هست توسط دانش آموزان تجربی و ریاضی برا تحصیل در دانشگاه انتخاب میشه رشته ی پزشکی هیچگاه سخت تر و وسیع تر از مهندسی برق یا سایر رشته های ریاضی نیست فقط انحصار باعث شده پر متقاضی باشه
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      1 0
      هر دم ازاین باغ بری می رسد....همینو کم داشتیم...
  • شهین IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 1
    والله با این نظام آموزشی بچه ها همه بی سواد هستند
  • ناشناس IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    باید هر کس براساس علاقه یک رشته را انتخاب کن
  • بیتا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 1
    این کار ناجوانمردی محض در حق ما دانش آموزان رشته ی تجربیه ما با تمام توان درس میخونیم تا توی کنکور تجربی که ۵۵۰ هزار نفر داوطلب داره یه مامایی یا پرستاری ساده اونم توی شهر های پایین بیاریم بعد یه دانش آموز علوم انسانی بیاد مامایی بخونه؟ به خدا دارید هم حق ما رو ضایع میکنید هم با جون مردم بازی میکنید من حتی موافق افزایش ظرفیت های پزشکی هم نیستم بوی سقوط بهداشت و سلامت جامعه میاد
  • Sh IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 1
    با اینکه تو جامعه ما فقط و فقط رشته پزشکی محبوبه چه ربطی داره هر کی تنبله میره انسانی و هر کی مخه میره تجربی من خودم شخصا با معدل سال نهم که ۱۹.۹۸ آوردم تو آزمون تیزهوشان شرکت کردم و قبول شدم و انسانی برداشتم چون علاقه داشتم دلیل نمیشه هر کی درساش خوبه بره تجربی و هر کی ضعیفه بره انسانی دوره قاجار نیس هر کسی واسه خودش یه علاقه ای داره بعضی تجربی ها هستن اصلا به توانشان هم نگاه نمیکنن میرن تجربی میخونن بعدش مردود میشن
  • فافا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    باورم نمیشه حقیقت داشته باشه
  • حسین IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 1
    دروس تجربی کلا به مطالب پیراپزشکی مربوطه زیست و شیمی که کلا درباره ساختار موجودات هست.کسی که تاریخ و منطق بخونه چطو میخاد بفهمه که ساز و کار های دستگاه های بدن چیه مثلا میگه منطقی نیس که بچه طبیعی به دنیا بیاد بیارین سزارین یا بگه در تاریخ 1385/5/12 یه نفر اینکار رو کرده برای بیمار مشکل درست شده پس من نکنم. واقعا؟!بگید که شوخیه.
  • حسینی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    سلام من خودم علوم انسانی بودم باتوجه به زمان جنگ رفتم سال 66 فوق دیپلم پرستاری خوندم همیشه معدل 16 بود و حدود 25 سال پرستاری کارکردم الان هم زنگم میزنم برم کارکنم حتی بعضی پزشکی عمومی هم در بعضی موارد مشاوره میگرفتن
  • Dr.parsa IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    وقتی پرستار وپزشک در رشته‌های مختلف مخصوصا درمناطق محروم کم داریم و خیلی‌ها نمیتونن کنکور پزشکی قبول شن... سیستم آموزش عالی به سوی بی‌تدبیری و نداشتن تخصص پیش میره که عاقبتش میشه کشتارهایی که دانشجو و رزیدنتهای خروجی از این طرح غیرعقلانی رو دست ملت و دولت وخانواده‌های بیچاره میذارن...کاش نگاهی به سیاست سیستم آموزشی کشورهای پیشرو میکردیم بعد طرح میدادیم
  • تتتت IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 1
    وقتی گوشی تو پاشنه کفش بذارن و هنذفری تو گوش با ۱۵ میلیون و الان دندانپزشکی داره میخونه ترم دو پس همه چی میشه
  • محمد حسینی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 3
    خیلی کار خوبی کرده سازمان سنجش ، باید مثل بقیه کشورهای دنیا انحصار پزشکی شکسته بشه تا مملکت ما هم بتونه پیشرفت کنه ، اینکه با جون ملت بازی میشه حرف چرت و مزخرفی هست، اینهایی که جیغشون بلند شده از این ماجرا کادر درمان هستند که نگران پایین اومدن تعرفه خدمات خودشون شدن
    • عسل IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      1 0
      جسارته ببخشید قصد توهین ندارم ولی شما چند کلاس سواد داری؟انحصار پزشکی برای رشته های پیرا پزشکی شکسته میشه یعنی دانش آموخته های با استعداد و تاپ پرستاری میتونن پزشکی بخونن نه کسی که فلسفه و منطق و اقتصاد و جامعه شناسی خونده. در ثانی انحصار پزشکی در جامعه ای می‌شکنه که با کمبود پزشک و اشباع پرستاری روبه رو باشه درحالی که ما توی جامعه ی الآن مون کمبود پرستار هم داریم و نمی‌تونیم از پرستار کم کنیم به پزشک اضافه کنیم. این مسئله ی به این سادگی رو نفهمیدید شما؟
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 0
    پس اینهمه دورس زیست و شیمی دبیرستان در رشته تجربی کشک بود؟واقعا چه بلایی دارید سر نظام سلامت میارید؟بس کنید.تو رو خدا بس کنید.آخه مگه میشه هر کی از راه برسه پزشک و پرستار بشه.خاک بر سرمون شد دیگه بسه
  • حدیثه IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 1
    حالا برای چه همچین تصمیم گرفتند
  • حدیثه IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    رشته های تجربی خودشون جاشون نیست.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 2
    علوم تجربی هم برای تدریس دانش آموز ابتدایی تبحر ندارد نباید معلم شود
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 2
    انشالله که اتفاق نیفته . فردا که بیمار شدیم دیدیم بیمار از پزشک بیشتر می‌فهمه بدان که پزشک علوم انسانی خونده
  • Gj IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 2
    نه اینجوری درست نیست ما خودمون رشته تجربی خوندیم پزشکی قبول نمیشم همین کمه که رشته انسانیا هم بیان رشته های تجربی رو بخونن نه این درست نیست حق ما ضایع میشه😓😓😓
  • Ghkvbn IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    اصلا اینا دروس پایه خواندن که وارد این رشته پزشکی بشن😓بچه های ما رشته تجربی خوندن پزشکی نمیارن!رشته علوم انسانی در مورد پزشکی چیزی نخونده !خواهش میکنم از مسولان دیگه این یه کار رونکنین حق بچه های ماهم ضایع میشه و درست هم نیست
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    دوستان عزيز چرا اين جور به هم ميريزيد خودتونو كنترل كنيد بيخود نيست به ما ميگن جهان سومي هر رشته درسي كاربرد خودشو داره رشته علوم إنساني همينطور كه از اسمش پيداست مربوط به دروس خاصي هست كه به روح و روان انسان مربوط ميشه و هركسي هم نميتونه فلسفه ومنطق بخونه حالا اون كسي كه گفته از اين گروه بيان پزشكي بخونن خيلي حرف منطقي نزده بايد عقل رو اساس تصميم گيري قرار داد شما ها هم اين قدر به هم نپريد اگه با سواد هستين
  • زهرا IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    وقتی ۹۰ نوع سهمیه داریم و طرف با زیست بیست درصد و سهمیه سبقت میگیره از کسی که زیست پنجاه درصد زده و پزشک میشه چرا از علوم انسانی نشه خیلی فرق نمیکنه این دیگه رقابت علمی نیست تقسیم اراضی هست
  • سپیده IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 0
    خب اونیکه از انسانی میخواد بره پزشک بشه چرا از اول تجربی نرفته؟ پس رشته های تجربی هم برن وکیل شن دیگه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    مسولین یه طرحی برای ما که باتحصیلا ت دانشگاهی داریم و سالهاست بیکاریم حالا چرا رشته های ریاضی نرن پزشکی بخونند؟
  • حمید خان زند IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    سلام عرض ادب و احترام ورود رشته های تحصیلی دیگر در رشته تخصصی پزشکی مگر پزشکان و پرستاران با کلی تجربه ، راحت انسانی را نمی کشند بعد نیز می گویند عمرش سر آمده بود و بدون هیچ مجازاتی چه بسا رشته های تحصیلی علوم انسانی بهتر از رشته علوم تجربی عمل کنند ...
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 0
    الان دیگه فرقی نداره با چه زمینه ای و پایه ای بری کجا و چه رشته ای درس بخونی تا وقتی این سهمیه های بی خودی هست
  • ناشناس IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    اگر هم قرار باشه بدون آزمون دانشجو بگیرین برای رشته هایی مثل مامایی باید از رشته تجربی بگیرید نه انسانی. هرکس باید در حیطه مدرک خودش دانشگاه بره همین مونده بود گند بزنین به روال زندگی مردم. انقدر به دانش آموز ها استرس ندین، اون از دوبال کنکور برگزار کردنتون، اون از عمومی حذف کردنتون، اینم از این. مملکت مشکل دیگه ای نداره که مدام با کنکور و دانشگاه کار دارین؟! ...
  • Parisa IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 1
    اگه راست میگن از همون تجربی های بدبخت دانشجو بیشتر قبول کنن😑
  • FR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    5 1
    اگراین موضوع راست باشدبایدگفت که احمق ها برای ماتصمیم می‌گیرند.
  • افشین IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    حالا خوبه رشته تحصیلی ملاک شده.... سهمیه ای ها رو چیکار کنیم. ...؟ خدایا چه خبره؟؟؟،!
  • حبیببی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    احتمالا پیشنهاد دهندکان برای اینده فرزندان خود طرح ریزی می کنند وغیر اینصورت مگه خود پیشنهاد دهند خود فارغ التحصیل کدام دانشکاه و کشور است که اینگونه بی خبر از حوزه سلامت است
  • ارتا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    مگه دبیرستان چه کتابایی مرتبط به پزشکی داریم کلی رشته انسانی داریم که رشته تربیت بدنی خوندن که زیست وشیمی وفیزیک وفیزیولوژی وحرکت درمانی واصلاحی و...راداشته که یه رشته تجربی خیییییلی کم ازایناسردرمیاره
  • احمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    وقتی اساتید علوم پزشکی برای دوستان خود مدرک تخصصی دادند و به رزیدنت های غیر دوست انگ سیاسی زدند تا موفق نشوند باید روزهای تلخ را خودشان بچشند. علم آموزی جای قلدرمابی نیست.
  • فهیمه IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    از انسانی ،علوم پزشکی میگیرن اونهم بدون آزمون؟؟؟؟؟فاجعه است😭😭😭😭
  • نازنین IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 1
    اینا همیشه یه حرفایی میزنند ولی بهش عمل نمیکنند اینا همش در حد حرفه الکی اعصاب خودتونو خورد نکنید
  • م ز IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    چقدر بزرگش میکنین توی تمام دنیا همینطوره رشته دانشگاه ربطی به دیپلم نداره برای دانشگاه هر رشته ایی بخوان انتخاب میکنن از اول تاحالابیشتر تجربی ها هم میان علوم انسانی کنکور میدن و حق علوم انسانی ها رو میخورن کسی چیزی گفته تاحالا
  • آرزو پاهنگ IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    سلام این خبر که می‌گویند که نظام پزشکی بدون کنکور از رشته علوم انسانی دانشجو پذیرش می‌کند چه جوری هست شرایط ش
  • نجمه IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    یعنی کلا تخصصشون پرورشه دکترهای بیسواده نه دکترهای نابغه،بعدم وقتی همه نخبه هامهاجرت کردن یا دارن مهاجرت میکنن معلومه فقط خنگها وای کیوهای متوسط میمونن تومملکت ودیگه متقاضیانه رشته ریاضی کم میشن ،اینم ازعوارضه مهاجرت نخبه هاست
  • پری IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    ببین عزیزم ‌‌میدونیین چرا شما تجربی هارو نمیزارن وکیلی بخونین چون شما ها از منطق چیزی حالتون نمیشه ببخشید اگه بهتون بر میخوره باید قبول کنین ولی انسانی ها می تونن مامای و پرستاری بخونن
  • یه بنده خدا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    6 0
    به نظر من کار اشتباهی میکنن، چون کسی که تجربی خونده خیلی بیشتر از کسی که انسانی خونده این چیزارو میفهمه و این یه حقیقته!.... من خودم رشته ام انسانیه، بعضیاتون میگید انسانی ها خیلی تنبل هستن! شما بیاید ادبیات و اقتصاد و منطق و فلسفه بخونید بعد بگید ما انسانی ها خیلی تنبلیم! از این ناراحتم که چرا کل ارزش ها و اهمیت ها فقط برای تجربی هاست یعنی انسانی ها آدم نیستن؟توجه نمیخوان؟! یه چیزو بگم: اگه معلم نباشه هیچ پزشکی وجود نداره! پس انقد فرق بین انسانی و تجربی نندازید. این کارتون واقعا زشته!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 1
    اقایون دکتر چه خبره... چه انحصاری... بنده علوم انسانی خوندم. تا اونجایی که یادمه بچه های تجربی 1 زیست بیشتر از ما خوندن.حالا اگه با ی زیست بیشتر کسی باسواد میشه که ...فقط نمیدونم چرا بچه های تجربی که بعداز ی لیسانس میان لیسانس حقوق میگیرن ودر ازمون وکالت شرکت میکنن.قبول نمیشن میگن کانون وکلا انحصار داره... باید ازمون رو بردارن... ازمون یعنی چی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    اقا ما هم فیزیک خوندیم هم شیمی پدر مون هم در نیومد... فقط تجربی 3 تا فیزیک وشیمی داشت ما دوتا... بعدشم کاش دانشجویان پزشکی نظر میدادن که چقدر دروس زیست دبیرستان در سواد ی دکتر تاثیر داره...اینهمه تنگ نظری از کجا میاد.انحصار پول... کاش مث بقییه دنیا معیار سواد رو زمان فارغ التحصیلی تعیین میکردن. نه با دیپلم تجربی
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    رشته انسانی مث این میمونه که شما برای درمان یه فرد باید انواع و اقسام علل ها رو بدونی ولی رشته تجربی با فرمول سر و کار داری
  • رحیمی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    خب نظر کارشناسان شرط است ،علوم انسانی را چه ب علوم تجربی ،
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    پس چطور زمانی که دیپلم تجربی بدون کنکور می تواند وارد رشته معماری و عمران شود صدای وزارت مسکن و شهرداری در نیامد !!!! متروپل چند کشته داد و چقدر سرمایه نابود شد ؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    ... هیچ پرستار و پزشکی از دوره دبیرستانش چیزی یاد نگرفته توی کار درمان،، بنده خودم کارشناسی بیهوشی، با دیپلم ریاضی ام،، ملاک کنکور بوده الانم فرقی نداره دیگ، تا تقلب هست همین بهتره
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    رشته انسانی همه این دروس را داره فقط کمی مختصر تر چه اشکالی داره هیچ منافاتی باهم ندارن طرح خوبی هست
    • حسین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      3 3
      انسانی چه کارش به پرستاری
    • بیتا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 0
      نمی‌دونستم رشته ی انسانی زیست و شیمی و فیزیک داره خوب شد گفتید