دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مالک کشتی یمنی ربوده شده در سواحل سومالی اعلام کرد 8 دزد دریایی سومالیایی کشتی باری یمنی را پس از مذاکرات صورت گرفته با رهبران قبایلی سومالی رها کردند.

خبرگزاری آلمان از صنعا گزارش داد، آتاس سلیم عبود (Attas Salim Aboud) اعلام کرد: «هشت دزد دریایی پس از آنکه شخصیت‌های برجسته قبایلی آنها را متقاعد کردند، کشتی را ترک کردند، اما روز دوشنبه همچنان دو تن دیگر از آنها رو عرشه ماندند.»

وی گفت این دو نفر، خدمه کشتی را گروگان گرفته‌اند و احتمالا ظرف چند ساعت آینده کشتی را ترک می‌کنند.

هشت خدمه کشتی شامل سه یمنی، سه سومالیایی و دو تانزانیایی گروگان این افراد هستند.

وی گفت: «این دو دزد دریایی از قبیله‌ای غیر از قبیله هشت دزدی هستند که کشتی را ترک کرده‌اند و بستگان و رهبران قبیله آنان در تماس با آنها هستند تا آنان را برای ترک کشتی زیر فشار بگذارند.»

آتاس گفت هیچ باجی به دزدان دریایی که کشتی را ترک کرده‌اند، ظرف دو روز گذشته پرداخت نشده است.

کشتی ارینا (Erina) که از مکلا (Mukalla)، شهر بندری واقع در جنوب شرقی یمن عازم سوکوترا، جزیره‌ای در اقیاس هند بود، تاریخ 19 نوامبر هدف حمله قرار گرفت.

اکنون این کشتی در بندر ایل (Eyl)، در منطقه نیمه‌خودمختار پونتلاند (Puntland) در شمال سمالی لنگر انداخته است. این کشتی حامل 570 تن فولاد و تجهیزات ساخت و ساز است که به شرکت جریب و بن مخضوم (Juraiba and Bin-Makhzoum) در مکلا تعلق دارد.

دزدان دریایی سومالی دو میلیون دلار باج برای آزادی این کشتی درخواست کرده بودند، اما مالک کشتی که یک تبعه یمنی سومالیایی تبار است گفته باجی پرداخت نمی‌کند.

کد خبر 69775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز