سوءتغذیه و چاقی در جمعیت دانش‌آموزی افزایش پیدا کرده؛ این موضوعی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر اساس پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام داده‌اند، اعلام می‌کنند. اواسط اسفند سال ۹۹ بود که مدیرکل وقت دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد حدود ۷درصد دانش‌آموزان دچار لاغری شدید هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، ۷ اسفند سال گذشته معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش اعلام کرد، تعداد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن، ۱۰درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس آمار وزارت آموزش و پرورش، به ازای هر ۴دانش‌آموز، یک نفر مبتلا به چاقی و اضافه وزن است؛ این در حالی است که بیش از ۶۵درصد مادران این دانش‌آموزان، چاق هستند.

چاقی، مادر تمام بیماری‌های مزمن است که یکی از مهم‌ترین آنها بیماری‌های قلبی-عروقی است بنابراین اگر بتوان در دوران کودکی جلوی چاقی را گرفت، در آینده به جمعیت بیماران افزوده نمی‌شود. 

دانش‌آموزان در تعطیلی دو ساله کرونا به دلیل  نداشتن فعالیت لازم  ۸ تا ۱۰ کیلو اضافه وزن پیدا کردند.

ارتقای فرهنگ درست تغذیه با تمرکز بر این گروه هدف از سنین مهد کودک می‌تواند منجر به انقلابی بزرگ در این عرصه شود.

در کشور ۱۴ میلیون دانش‌آموز وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها و اولیای مدارس، جمعیت هدف برای ارتقای فرهنگ سلامت، به ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر می‌رسد.

کد خبر 696819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    بچه‌ها تا قبل از اینکه به مدرسه بروند کمتر چاق هستند چون بیشتر اجازه میدهیم به طبیعتشان رفتار کنند.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    افزایش جمعیت، اپارتمان نشینی ، کمبود فضای تفریحی سالم و بی حاشیه برای ورزش، سنت غلط استفاده از روغن زیاد در غذای ایرانی که متناسب با فعالیت کم نیست (ایرانیها عمدتا کشاورز بودن و پرفعالیت) اینها همه معضل چاقی رو به دنبال داره.