دکتر رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید در روند بازگشت بیماری کووید-۱۹، او دوباره دچار «سرفه خفیف و گاهگاهی» شده است، اما با این حال «حال عمومی او خوب است.»

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرش دکتر کوین اوکانر در بیانیه‌ روزانه‌اش درباره حال رئیس‌جمهور آمریکا که آزمایش کرونای او همچنان مثبت است، گفت بایدن «عاری از تب مانده است» و دما، ضربان نبض، فشار خون، سرعت تنفس و اشباع اکسیژنش «کاملا طبیعی باقی مانده است.»

با این حال، لازم است بایدن ۷۹ ساله براساس دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا دست کم تا پنجشنبه در وضعیت ایزوله باقی بماند- و شاید اگر آزمایش مثبت او ادامه پیدا کند، بر اساس پروتکل‌های سخت‌تر کاخ سفید این مدت طولانی‌تر هم بشود.

عنوان مورد بازگشتی بیماری برای بایدن به این دلیل به کار می‌رود که او فقط سه روز پس از خارج شدن از وضعیت ایزوله در دوره اول عفونت کرونایش با داشتن دو آزمایش منفی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در روز شنبه دوباره ازمایش کرونایش مثبت شد.

بایدن در طول مدت بیماری‌اش یک دوره پنج روزه داروی ضد ویروسی پاکسلووید شرکت فایزر را که برای بیماران پرخطر به کار می‌رود، مصرف کرده است. به گفته دکتر اوکانر، این موردهای بازگشتی در درصد اندکی از بیمارانی که داروی ضد ویروسی پاکسلووید را مصرف می‌کنند، رخ می‌دهد.

کاخ سفید می‌گوید حال عمومی بایدن خوب است و او مشتاق است که به سر کار بازگردد.

کد خبر 695582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha