پزشک جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد علائم کووید-۱۹ در جو بایدن «تقریبا به طور کامل برطرف شده است.»

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز کوین اوکانر در نامه‌ای که بوسیله کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد بایدن فقط «اندکی گرفتگی بینی و گرفتگی صدای مختصری» دارد.

اوکانر افزود: «ضربان نبض، فشار خون، میزان تنفش و دمای بدن او کاملا طبیعی است. میزان اشباع اکسیژن خون در هوای اتاق همچنان فوق‌العاده است. ریه‌های همچنان پاک هستند.»

بایدن یکشنبه شب همچنین چهارمین روز مصرف قرص پاکسلوووید، داروی خوراکی شرکت فایزر برای درمان کووید-۱۹ را به پایان رساند که از هنگام مثبت شدن آزمایش کرونایش در روز پنجشنبه در حال دریافت آن بوده است.

تصور بر این است که رئیس‌جمهور آمریکا با زیرسویه BA.5 کرونای اُمیکرون که مقاومت فزاینده‌ای در برابر واکسن‌ها نسبت سویه‌های قبلی کرونا نشان می‌دهد، دچار عفونت شده باشد.

بایدن روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «در واقع، بیش از همه در اطراف بینی احساس ناراحتی می‌کنم. اما پزشکان می‌گویند سیر بیماری همینطور است» و افزود که دو شب به طور کامل خوابیده است.

علائم بایدن در روزهای قبل شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، تب خفیف و بدن درد بودند. او همچنین از آلبوترول استنشاقی برای تخفیف سرفه‌اش استفاده کرده بود، اما اوکانر در نامه روز دوشنبه‌اش به این دارو اشاره‌ای نکرده است.

بایدن که با توجه به ۷۹ ساله بودن در گروه پرخطر از لحاظ دچار شدن به عفونت شدید کووید-۱۹ قرار دارد، دو دوز اولیه واکسن‌ کرونا و دو دوز یادآور آن را تزریق کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ نفر به عنوان تماس‌های نزدیک رئیس‌جمهور شناسایی شدند، اما هیچکدامشان تا دوشنبه صبح آزمایش مثبت نداشته‌اند.

کد خبر 693108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • هادی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    این کرونا گرفتن بایدن چرا اینقدر مهم شده ؟؟ چند تا خبر پخش میکنید؟ بایدن علایم کرونا دارد. بایدن کرونا گرفت. بایدن در حال ادامه دادن کرونا است. کرونای بایدن رو به بهبودی است و اشتهایش خوب شده . بایدن علایم کرونا دیگر ندارد. بایدن دیگر هیچ علایمی از کرونا ندارد .
  • AF ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    بایدن آ دم خو ب نیست