پزشک جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت علائم کووید-۱۹ در او شامل گلودرد، أبریزش بینی، سرفه و بدن‌درد در حال بهبود یافتن است.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دکتر کوین اوکانر، پزشک رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتش در این باره همچنین گفت ریه‌های بایدن پاک باقی مانده است و میزان اشباع اکسیژن خونش «در هوای اتاق همچنان در میزانی عالی قرار دارد.»

بایدن ۷۹ ساله که روز پنجشنبه آزمایش کووید مثبت پیدا کرد و کاخ سفید اعلام کرد علائم بیماری او خفیف است. تشخیص بیماری کووید-۱۹ در رئیس‌جمهور آمریکا در هنگامی داده می‌شود که یک زیرسویه کرونای اُمیکرون که بسیار واگیر است باعث ایجاد موج جدیدی از موارد بیماری در آمریکا شده است.

دکتر اوکانر گفت بایدن به احتمال زیاد به زیرسویه BA.5 کرونای اُمیکرون مبتلا شده است.

پزشک بایدن با اشاره به داروی خوراکی ضدویروسی ساخت شرکت فایزر که او دریافت می‌کند، گفت: «رئیس‌جمهور همچنان به خوبی درمان را تحمل می‌کند. او همچنان داروی پاکسلووید را مطابق برنامه مصرف خواهد کرد.»

قصد کاخ سفید این بوده است که بر توانایی بایدن برای کار کردن در طول بیماری‌اش تاکید کند. روز پنجشنبه ویدئویی از بایدن منتشر شد که به آمریکاییان اطمینان می‌داد، حالش خوب است و روز جمعه هم بایدن در جلسه‌های مجازی با کارکنان کاخ سفید شرکت کرد.

برنامه کاری بایدن شرکت در هیچ رویدادی را در روزهای آِخر هفته نشان نمی‌داد . جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور آمریکا نیز در خانه‌شان در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاویر آمریکا حضور داشت.

کد خبر 692563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha