جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نخستین دوز واکسن کرونای شرکت فایزر را روز دوشنبه در برابر دوربین‌های تلویزیونی دریافت کرد.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو نیوز دکتر جیل بایدن، همسر جو بایدن نیز واکسن کرونا زد.

بایدن ۷۸ سال بارها به خبرنگاران گفته بود که می‌خواهد در برابر انظار عمومی واکسن بزند تا اطمینان آنها را برای واکسیناسیون جلب کند. به گفتن کارشناسان زمان واکسن زدن بایدن طوری انتخاب شده بود تا تزریق دوز دوم واکسن که باید سه هفته بعد انجام شود، قبل از مراسم ادای سوگند ریاست‌جمهوری در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) شود که حتی در شکل محدودی که قرار است برگزار شود، بایدن را در تماس با صدها نفر قرار می‌دهد.

تا به حال بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر در آمریکا به علت بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس درگذشته‌اند. بایدن آمریکا در وضعیتی تیره‌وتار تحویل می‌گیرد که شمار عفونت‌ها و مرگ‌ومیر در آن در سراسر کشور در حال افزایش است. او و تیم انتقالی‌اش تاکید کرده‌اند که توزیع واکسن و ایمن‌سازی هر شمار ممکن از آمریکاییان اولویت اصلی‌شان از هنگام شروع دوره جدید ریاست‌جمهوری است.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

چندین عضو برجسته دیگر حزب دموکرات شامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری و الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری نیز هفته پیش واکسن کرونا دریافت کردند.

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور منتخب نیز قرار است هفته آینده واکسن کرونا دریافت کند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور و همسرش کارن پنس نیز هفته گذشته در برابر دوربین‌های تلویزیونی نخستین دوزهای واکسن کرونایشان را دریافت کردند. مایک پنس رئیس کارگروه کروناویروس دولت ترامپ بود که با اجرای برنامه «عملیات سریع وارپ» به تولید سریع واکسن‌های کرونا در آمریکا کمک کرد.

فرد غایب مهم در این فهرست دونالد ترامپ است که قبلا از عفونت کروناویروس جان سالم به در برده است هنوز دقیقا روشن نیست آزمایش کرونای ترامپ برای نخستین بار کی مثبت شد و همچنین بسیاری حقایق دیگر از جمله شدت بیماری او برای عموم فاش نشده است.

با وجود توصیه دکتر آنتونی فاوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و جروم آدامز، افسر ارشد پزشکی آمریکا که همه رهبران جهان باید واکسن کرونا بزنند، هنوز ترامپ حتی به طور غیررسمی در این باره متعهد نشده است، هر چند مقامات کاخ سفید می‌گویند این موضوع در حال بررسی است.

کد خبر 574511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha