با فروکش کردن کرونا در آمریکا به لطف واکسیناسیون، رئیس جمهوری این کشور میزبان هزار نفر در کاخ سفید می‌شود.

بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین، جماران به نقل  از رویترز نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از سپری کردن یک شب آرام در خانه اش در شهر «دل‌ویر»به کاخ سفید برگشت تا میزبان نزدیک به هزار نفر در میهمانی کباب و آتش بازی به مناسبت چهارم جولای باشد.

بایدن ۲۴۵امین سالروز استقلال را امروز با برگزاری مراسمی سنتی جشن می گیرد و درهای کاخ سفید به روی میهمانان در بزرگترین رخداد از زمان آغاز ریاست جمهوری اش باز می شود.

انتظار می رود کارکنان اصلی کاخ سفید که به مقابله با کرونا کمک کرده اند و همچنین خانواده های نظامیان مهمان این مراسم باشند. همچنین قرار است علاوه بر سخنرانی باید، برنامه آتش بازی به مدت ۱۷ دقیقه در دو سوی حوض یادبود «لینکولن» برگزار شود.

در پی واکسیناسیون گسترده در آمریکا زندگی مردم کمابیش به حالت عادی برگشته است. به طوری که عده زیادی به سفر رفته و حتی جمعیتی که واکسن نزده اند هم در مکان های مختلف جمع می شوند. هر چند هدف بایدن از دستیابی بزرگسالان آمریکایی به حداقل یک دوز واکسن تا روز یکشنبه محقق نشد، اما آمارهای دولتی نشان می دهد ۶۷ درصد مردم واکسن زده اند و ۳۳ درصد باقی مانده هم بزرگسالانی هستند که حاضر به واکسیناسیون نشده اند.

کد خبر 612188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد جون IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    خب به کشور دگه هم بدن که ریشه کن شه بیماری جناب بایدن .خدا خیرت بده