پزشک کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دوباره آزمایش مثبت کرونا پیدا کرده است، هر چند که علائم از بیماری کووید-۱۹ ندارد.

BIDEN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز دکتر کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید در نامه‌ای از کاخ سفید نوشت که آزمایش آنتی‌ژنی بایدن در بعدازظهر شنبه مثبت شده است، در حالیکه آزمایش‌های قبلی او در سه‌شنبه بعدازظهر، چهارشنبه صبح، پنجشنبه صبح و جمعه صبح منفی شده بود.

دکتر اوکانر با اشاره به پدیده عود کووید-۱۹ در برخی از بیمارانی که داروی پاکسلووید، درمان ضد ویروسی برای افراد مبتلا به علائم خفیف تا متوسط کووبد-۱۹ که در معرض خطر بالای پیشرفت به سوی بیماری شدید هستند، نوشت: «این موردی از مثبت‌شدن بازگشتی است.»

برخی از بیماران هر چند به طور ناشایع ممکن است پس از تمام کردن مصرف یک دوره داروی پاکسلووید دوباره آزمایش مثبت کرونا پیدا کنند. اما پزشکان می‌گویند این مثبت شدن به معنای آن نیست که دارو موثر نبوده است. در مجموع، در بیماران پرخطر که پاکسلووید دریافت می‌کنند، هنوز خطر بستری شدن به طور عمده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

اوکانر نوشت: «رئیس‌جمهور دچار بروز دوباره علائم نشده است و همچنان حال عمومی کاملا خوبی دارد. در این وضعیت دلیلی برای شروع کردن دوباره درمان وجود ندارد، اما واضح است که ما مشاهده دقیق ادامه می‌دهیم.»

بایدن نیز در یک پست توئیتری در شنبه بعدازظهر مثبت شدن دوباره آزمایش کرونایش را تایید کرد و اشاره کرد که قصد دارد دوباره خودش را ایزوله کند.

بایدن روز چهارشنبه پس از پنج روز ایزوله بودن به دنبال نخستین آزمایش مثبتش در ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) روز چهارشنبه از وضعیت ایزوله در محل سکونتش در کاخ سفید خارج شده بود.

او سخنانی از «رز گاردن» کاخ سفید واکسن‌ها و داروها را به عنوان کلیدهای درمان بیماری خفیف کرونایش ستود.

علائم بایدن شامل آبریزش بینی، سرفه، تب خفیف و بدن درد بودند. او یک دوره استاندار پنج روزه قرص خوراکی ضد ویروسی «پاکسلووید» را دریافت کرد و همچنین از «تیلنول» و «آلبوترول» استنشاقی نیز در موارد لزوم استفاده کرد.

کد خبر 694694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    یعنی چی ؟ یعنی جو هی هفته در میان کرونا میگیره؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    داغااانی جو