تیم ملی المپیاد ریاضی دانش‌آموزان کشورمان در شصت و سومین دوره از مسابقات المپیاد جهانی ریاضی توانست با کسب سه مدال طلا و سه نقره، جزء هشت کشور برتر جهان قرار گیرد.

رياضي

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این دوره از مسابقات که بعد از دو سال وقفه (به‌خاطر کرونا)، در شهر اسلو، پایتخت کشور نروژ به‌شکل حضوری برگزار شد، تیم شش نفره‌ی دانش‌آموزی کشورمان از بین ۱۰۴ کشور شرکت‌کننده، توانست با کسب سه مدال طلا و سه نقره، جایگاه هشتم جهان را در این دوره از مسابقات به دست آورد.

مهران طلائی خواجه‌روشنائی، سینا عزیزالدین و پوریا محمودخان شیرازی موفق به کسب مدال طلا شدند و امیرمحمد بندری‌ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره را کسب کردند.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های چین، کره جنوبی، آمریکا به ترتیب اول تا سوم و تیم جمهوری اسلامی ایران با تیم ژاپن به صورت مشترک  در این رویداد علمی، هشتم شدند.

در مسابقات المپیاد ریاضی، معمولاً سرفصل‌هایی چون ترکیبیات (استقرا، اصل لانه‌ی کبوتری، گراف و مدل‌سازی مسائل با آن و...)، جبر (نابرابری‌ها، معادلات تابعی، چند جمله‌ای‌ها، اعداد مختلط و...)، نظریه‌ی اعداد (ریشه‌ی اولیه و کاربردهای آن، همنهشتی چند جمله‌ای‌ها، مانده و نامانده‌های مربعی و...) و هندسه (چهارضلعی محاطی، تجانس و تجانس مارپیچی، هم‌ساز و ناهم‌ساز و...) به چشم می‌آید.

تعدادی از سؤال‌های مسابقه‌ی امسال، پیش روی شماست، لطفاً آن‌ها را بررسی کنید تا به توانایی این تیم شش‌نفره پی ببرید:

دانش‌آموزان المپیاد ریاضی کشورمان، با کسب مقام هشتم، خوش‌درخشیدند

این دانش‌آموزان برای حل هفت سؤال این مسابقه، چهار ساعت و نیم وقت داشتند. برای همه‌ی دانش‌آموزان پرتلاش کشورمان، آرزوی موفقیت و سلامت می‌کنیم.

کد خبر 691004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha