یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: ما قادر هستیم که کشور خود را حتی با نفت 8 دلار و 5 دلاری اداره کنیم.

به گزارش ایرانا احمدی نژاد در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اقتصاد ایران اقتصادی درون زاست بنابراین کاهش قیمت نفت نمی‌تواند تاثیر آنچنانی بر اقتصاد ایران داشته باشد.

وی در بخش دیگری از گفت و گویش با خبرنگاران تصریح کرد: امروز مهمترین مساله جامعه بشری مساله فلسطین است؛ نه فقط از این منظر که مردان و زنان کشور فلسطین را در محاصره قرارداده اند و آنها از امکانات بهداشتی و معیشتی محروم هستند بلکه آنها به جرم ایستادگی برای صیانت از حقوق ملت خود مورد سخت ترین و وحشیانه ترین حملات صهیونیست ها قرار می گیرند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز مساله فلسطین یک آزمایشگاه برای میزان صحت و صداقت ادعاهی دیگر کشورها شده است.

وی با انتقاد از سکوت برخی کشورها در قبال این جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: کشورهایی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی می‌کنند امروز میزان صداقت و صحت گفتار آنها روشن شده است.
رییس جمهور اظهار داشت: این به ظاهر مدعیان حقوق بشر و دموکراسی در مقابل جنایات و کشتار زنان و کودکان مردم فلسطین سکوت اختیار می‌کنند و آنها به اجحاف و دروغگویی عادت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بیش از صد سال است که رژیم صهیونیستی بشریت را با مشکل مواجه کرده و باعث ایجاد تبعیض و اختلاف میان ملت‌ها شده است.
احمدی نژاد با انتقاد از سکوت برخی از کشورها در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: متاسفم که برخی کشورها در قبال جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی سکوت و یا آنها را همراهی می‌کنند.

رییس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: به اشغالگران رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم که خیال نکنند این جنایتها نشانه قوت و اقتدار آنهاست بلکه نشانه ناامیدی و ضعف آنهاست. چرا که این رژیم به آخر خط خود رسیده و در حال فروپاشی است.

احمدی نژاد با اشاره به ایستادگی ملت فلسطین اظهار داشت این جنایت هایی که در طول سالیان گذشته آنها مرتکب شده اند بت خواهد شد و باید آنها یک روزی در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگوی جنایات خود باشند.

احمدی نژاد تاکید کرد: با حامیان آنها نیز هشدار می دهم که اصل ظلم رفتنی است و یک روز دست ملت فلسطین گلوی آنها را خواهد فشرد و باید آنها پاسخگوی اعمال ننگین خود باشند.

رییس جمهور در جواب سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران تاثیر دارد؟ گفت: کاهش قیمت نفت بر اقتصاد جهانی اثرات سویی دارد. ما معتقدیم که دوران سلطه اقتصادی نظام سلطه به پایان راه خود رسیده و رو به اضمحلال است.
رییس جمهور در عین حال با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر این که کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران تاثیر شگرفی خواهد داشت تصریح کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها که اصرار دارند که کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران تاثیر شگرفی خواهد داشت با طرح ریزی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته تقریبا تاثیری در اقتصاد ما ندارد به ویژه با طرح تحول اقتصادی که دولت در دست اقدام دارد انشاءالله تاثیرات منفی کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشور از بین می رود.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما دورانی را پشت سر گذاشته ایم که کشور را با 9 دلار اداره می کردیم امروز برخی کاخ نشینان استکباری خیال می کنند که کاهش قیمت نفت باعث بحران در اقتصاد ایران می شود اما همچنان که بحران بانکها و اقتصاد جهانی بر اقتصاد ایران تاثیری نداشت کاهش قیمت نفت نیز نمی تواند تاثیر آنچنانی بر اقتصاد کشور ما داشته باشد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما قادر هستیم که کشور خود را با فروش نفت 8 دلار و یا 5 دلار اداره کنیم. اقتصاد ایران اقتصادی درون زاست بنابراین کاهش قیمت نفت نمی تواند تاثیر آنچنانی بر اقتصاد ایران داشته باشد. همچنین ما به اندازه کافی از نظر ذخیره ارزی پشتوانه داریم.

خبرنگار دیگری در خصوص نقش و جایگاه رسانه ها در جهان امروز از رییس جمهور سوال کرد؛ احمدی نژاد در جواب گفت: امروز رسانه ها مثل هوا هستند که ارتباط بین انسان ها را برقرار می کنند. امروز مردم دنیا بدون رسانه زندگی آنها مشکل می شود و کمتر کسی وجود داردکه در طول شبانه روز از طریق رسانه با دنیای خارج از خود ارتباط برقرار نکند.
رییس جمهور خطاب به رسانه های کشور گفت:امروز رسانه های ما باید خود را باز یابند و تجدید سازمان دهی کنند تا نقش خود را در عرصه های جهانی و بین المللی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: امروز دوران اقتصادی و نظامی به پایان رسیده و عصر، عصر فرهنگ است و رسانه ها در ترویج فرهنگ نقش ویژه‌ای بر عهده دارند.

احمدی نژاد با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: امروز از بخش های مختلفی از نمایشگاه مطبوعات بازدید کردم البته من اصرار داشتم که از دو بخش مطبوعات استانی و نشریات تخصصی بازدید داشته باشم.

وی تصریح کرد: به نظر من مطبوعات استانی مظلوم واقع شده اند البته اخیرا وزارت ارشاد اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده است تا نقش مطبوعات استانی بسیار پررنگ تر باشد.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشور به داشتن نشریات تخصصی گفت: امروز با توجه به گستردگی علم، ما نیازمند نشریات تخصصی در زمینه های مختلف هستیم که باید این بخش بیشتر از اینها تقویت شود.

وی همچنین در خصوص نقش و جایگاه خبرگزاری ها گفت: قطعا خبرگزاری ها تغذیه کننده اصلی مطبوعات و روزنامه‌های کشور هستند.

رییس جمهور در جواب سوال دیگری در خصوص رسالت جنبش دانشجویی در دهه چهارم انقلاب نیز گفت: جنبش دانشجویی همواره پرچمدار عدالت و پاکی بوده و این یکی از آرزوهای تاریخی ملت ایران بود که جنبش های دانشجویی به دنبال این باشند که گفتمان اصلی جامعه به گفتمان عدالت و پیشرفت تبدیل شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این گفتمان باید همواره در محیط های دانشجویی با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین در خصوص حضورش در روز 16 آذر در دانشگاه خاطرنشان کرد: به هر حال یک روز حتما به دانشگاه خواهم رفت.

کد خبر 69076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز