همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: با هوشمندی و ایستادگی رهبری عزیز و ملت قهرمان ایران شرایطی به وجود آمده است که دشمنان نظام، امروز از تحریم‌های خودشان علیه انقلاب اسلامی مأیوس شده‌اند

 و رسماً اعلام می‌کنند که این تحریم‌ها بر ایران اثری نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در گردهمایی مبلغان محرم در مدرسه فیضیه قم افزود: همه مستکبران و فاسدهای عالم از پیش از انقلاب در برابر آن صف آرایی کردند و در این سی سال هر کاری که توانستند انجام دادند اما انقلاب همواره به سمت جلو و رو به بالا در حال شکوفایی بوده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: آنها همیشه سعی کرده اند مانع حرکت ملت ایران باشند و در هر مقطع و دوره ای، طرح ها و تهاجمات خاص خود را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سخت ترین و سنگین‌ترین دوران انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته ایم گفت: در عرصه خارجی، نخستین بار همه قدرت های جهانی به صورت علنی و به اصطلاح قانونی و رسمی، علیه ما متحد شدند و موضع گیری کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: در این مدت دشمنان سنگین ترین تحریم‌ها و جنگ روانی و سیاسی را علیه ملت ایران سازماندهی و اعمال کردند.

وی با اشاره به سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تحریم اقتصادی ایران که به اصطلاح برای همه دولت ها لازم الاجراست گفت: آنها برای بستن شریان اقتصادی ایران صدها کشتی را در دریا متوقف و کالاهای ما را در انبارها توقیف کردند و انتظار داشتند انعکاس این اقدامات در ایران انفعال، ضعف و تسلیم باشد.

رئیس جمهور افزود: می خواستند ملت سراسیمه شود و اقتصاد ما به هم بریزد و مدیران کشور دستشان را بالا ببرند اما با درایت رهبری، کشور به گونه ای اداره شد که کمترین اثر متوجه متن مردم شد و آنها اصلا ً متوجه تحریم نشدند.

آقای احمدی نژاد گفت: آنها طراحی کردند که ملت ایران را بشکنند اما تنها چیزی که در مسائل اقتصادی نصیبشان شد این بود که با جنگ روانی و تبلیغاتی و با تحریم، فضایی را به وجود آوردند که بگویند دولت کوتاهی کرده است.

رئیس جمهور افزود: آنها می خواستند پشت نظام را خالی کنند اما همه چیز معکوس شد و امروز این تهدیدها و تحریم ها به فرصتی استثنایی برای کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: به فضل الهی در سی سال گذشته آنها همواره در برابر انقلاب و ملت ما عقب نشینی کردند و سرعت آن امروز روزافزون است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به تصمیمات جدید دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: آنها در جلسات خودشان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تقابلشان با ملت ایران تا امروز به ضررشان بوده است و گفته اند که باید مسیر را عوض کنند.

وی ادامه داد: امروز همه آنها از نام ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی وحشت دارند و در همه تحلیل هایشان به آن رسیده‌اند.

احمدی نژاد افزود: آنها در چهار، پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری تصمیم مقطعی گرفته اند تا فشار دیگری به ملت ایران بیاورند تا ما را از مسیرمان منحرف کنند.

رئیس جمهور دشمنان را خیالاتی توصیف کرد و گفت: آنها نمی فهمند در سرزمینی که پرچم ولایت و ارتباط با امام عصر (عج) به اهتزاز در می آید، آن ملت روز به روز زنده تر، مؤمن تر، شجاع تر و مقاوم تر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این میان، احمدی نژاد کاره ای نیست و در میان ملت ایران هزاران هزار انسان والای آماده خدمتگزاری شایسته برای نظام و انقلاب وجود دارد.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها آرزویشان این است که پرچم ولایت و نفوذ آن و عزت و اقتدار ولایت در سرزمین خدایی ایران کمرنگ شود.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان گفت: شما باز هم اشتباه می کنید؛ نظام و ملت ایران همچنان در صحنه هستند تا ان شاء الله همه شما فاسدها را از کره زمین جارو کنند و به زباله دان تاریخ بفرستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات جهانی افزود: امروز جهان در آستانه تحولات جدیدی است؛ اندیشه و نظام مارکسیستی منهدم شده و اندیشه لیبرالیسم و دموکراسی لیبرال هم به پایان راه رسیده است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: تمدنی که برای اثبات خود و پیشبرد اهدافش تنها ابزارش تهدید و سلاح است، به پایان راه رسیده است.

رئیس جمهور گفت: امروز در دنیای غرب هیچ جوشش فکری، فرهنگی و نوآوری وجود ندارد و به سؤال های مردم پاسخی داده نمی‌شود.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها هم در نظریه و هم در عمل، در عرصه های سیاست، فرهنگ، نظامی گری و اقتصاد به بن بست رسیده اند و هم اکنون زمان پایان اندیشه بشرکش، انسان کش و اخلاق کش است.

وی تصریح کرد: امروز ملت های دنیا از نظام سرمایه داری به تنگ آمده اند و همه در پی راه جدید هستند و نشانه های مقدمات تحقق وعده الهی دیده می شود.

احمدی نژاد گفت: حتی در ادامه حمایت از رژیم پلید صهیونیستی امروز در دنیای غرب تردید جدی وجود دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه دنیا هم اکنون منتظر نسیم حیات بخش و نجات آفرین است و این مکتب جز مکتب ولایت و امامت، بشارت انسان کامل و امام موعود حضرت مهدی (عج) نیست.

احمدی نژاد افزود: باید سیاست، ادبیات و مدیریت مهدوی در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم تبیین و در دنیا به عنوان راه نجات بخش منتشر شود و این مسئولیت امروز ماست.

 رئیس جمهور: تا پایان امسال 1800 واحد صنعتی بزرگ به بهره برداری می‌رسد 
 
رئیس جمهور گفت: بدون تردید مهم ترین مأموریت دولت اسلامی حرکت و تلاش در جهت عدالت است و دولت نهم مصمم بوده و هست که با همه توان در این مسیر حرکت کند.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در گردهمایی مبلغان محرم در مدرسه فیضیه قم، عدالت را فریاد بلند امام راحل و رهبری عزیز دانست و افزود: کمال، امنیت حقیقی، وحدت و همدلی در جامعه منوط به اجرای عدالت است.

وی اضافه کرد: مهم ترین مسئولیت و وظیفه در اداره کشور باید اجرای عدالت باشد؛ عدالت مقدمه پیشرفت و تعالی جامعه است.

رئیس جمهور گفت: بدون پیشرفت، امکان اجرای عدالت به طور واقعی و حقیقی نیست و بدون عدالت و پافشاری بر آن هم امکان ساختن کشور و ایجاد فرصت های مناسب برای رشد استعدادها نخواهد بود.

احمدی نژاد افزود: دولت تلاش کرده است در زمینه های گوناگون برای اجرای عدالت و توزیع ثروت، امکانات و فرصت ها، توجه به محرومان و مستضعفان، برداشتن فواصل و موانع رشد و حرکت محرومان و مستضعفان و اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی کشور فعال باشد تا عنصر عدالت را به عنوان رکن و اصل بی بدیل در جامعه وارد کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت نهم در زمینه های مختلف گفت: فاصله میان دهک‌های محروم و برخوردار جامعه در دولت نهم کاهش یافته است.

آقای احمدی نژاد افزود: در این دولت توجه به روستاها و مناطق محروم بیشتر شده است و بخش مهمی از منابع کشور هم اکنون در این مناطق توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز به کار دولت نهم سالیانه به طور متوسط بیست هزار واحد روستایی بازسازی و نوسازی می شد گفت: در این سه سال بیش از هفتصد هزار مسکن روستایی در سراسر کشور بازسازی و نوسازی شده است.

دکتر احمدی نژاد افزود: در 27 سال اول انقلاب یک میلیون و 700 هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی واگذار شد در حالی که در دولت نهم در اجرای طرح مسکن مهر یک میلیون و 290 هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی واگذار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به طرح فعال شدن بنگاه های زودبازده در دولت نهم گفت: با این طرح تلاش شد منابع کشور در اختیار کسانی قرار گیرد که توان و اندیشه کار دارند اما امکان، فرصت و منابع لازم را در اختیار ندارند.

وی با اشاره به 49 سفر استانی دولت و سرکشی به شهرستان ها، بخش ها و بسیاری از روستاهای کشور افزود: دولت در هر تصمیمی که اتخاذ می کند با شناخت کاملی که از مناطق مختلف کشور در اختیار دارد نقشه کل کشور در مقابلش است.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بیش از دو برابر سال های قبل از آن به روستاها گازرسانی و به همین نسبت در زمینه های تأمین آب آشامیدنی، راه آسفالته، مدرسه و امکانات بهداشتی در روستاها کار شده است.

وی گفت: در سه سال گذشته 22 و نیم میلیون نفر یعنی همه روستاییان کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در دولت نهم فاصله دریافتی کارکنان کاهش یافته است افزود: متوسط دریافتی فرهنگیان به هنگام آغاز به کار دولت نهم کمتر از متوسط کل کارکنان دولت بود و امروز بیشتر شده است.

رئیس جمهور گفت: متوسط پرداخت حقوق کارکنان رده پایین دولت نیز به دو برابر افزایش یافته و پرداختی ها به بازنشستگان و مستمری بگیران هم حداقل دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه طرح سهام عدالت با موافقت رهبری انجام شد گفت: با شناسایی و برنامه ریزی بنگاه‌ها برای واگذاری و افرادی که از سهام عدالت استفاده کنند کار بسیار پرحجم، دقیق و پیچیده ای انجام شد.

دکتر احمدی نژاد افزود: تاکنون 22 و نیم میلیون نفر سهام عدالت را دریافت کرده اند و این تعداد تا پایان امسال به 42 میلیون نفر خواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای عمرانی در دولت نهم بیش از سه برابر زمان پیش از آن بوده است گفت: عمده کارهای عمرانی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم اجرا شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در اصلاح ساختارها دولت تلاش کرده است به سمت مردم و محرومان حرکت کند افزود: تا پیش از دولت نهم، مجموعه تسهیلات‌‌ها را از کارهای اصلی دولت برای فعال کردن متن مردم در فعالیت های اقتصادی و کاهش هزینه های کمرشکن دولت دانست.

وی گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت نهم تنها 2700 میلیارد تومان از سهام بنگاه‌ها به مردم واگذار شده بود که در دولت نهم این میزان به 37 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس جمهور افزود: 22 و نیم میلیارد تومان از این میزان سهام عدالت بوده و 97 درصد مابقی آن هم از طریق بورس و اعلام عمومی و دادن فرصت به همگان واگذار شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: بسیاری از بنگاه هایی که بر خلاف این روش واگذار شده‌اند هم اکنون دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به عملکرد دولت نهم در کوچک کردن دولت گفت: در طول سه سال بیش از 6 درصد کارکنان دولت کاهش یافته اند و این میزان در سه ماهه اول سال آینده به ده درصد خواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای سرمایه گذاری در جهت تولید، کارهای فراوانی انجام شده است گفت: به رغم توطئه های دشمنان، سرعت سرمایه گذاری در کشور روز افزون است و روزانه ده ها طرح بزرگ با سرمایه گذاری های هنگفت افتتاح می شود.

وی افزود: تا ابتدای سال 1384 مجموعه ظرفیت تولید فولاد خام کشور ده و نیم میلیون تن بود که در طول سه سال بیش از شش میلیون تن به این ظرفیت اضافه شده است.

احمدی نژاد افزایش ظرفیت تولید سیمان از 36 میلیون تن به 60 میلیون تن و تولید زغال سنگ از 400 هزار تن به 800 هزار تن را از دیگر اقدامات دولت نهم در سه سال گذشته اعلام کرد.

وی افزود: در دیگر زمینه ها همچون تولید آلومینیوم، حمل و نقل، احداث جاده و راه آهن هم چنین اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با وجود تحریم ها ظرفیت شبکه هوایی کشور در سه سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

احمدی نژاد گفت: با وجود این تحریم ها در سه سال گذشته در زمینه نفت و گاز بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است و در هر سه ماه هفت تا هشت میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد می‌شود.

رئیس جمهور افزود: تا پایان امسال 1800 واحد صنعتی بزرگ با ایجاد اشتغال برای 450 هزار نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به رشد بالای جمعیت در سال های 60 تا 65 که امروز وارد بازار کار می شوند گفت: در ابتدای دولت نهم سه میلیون بیکار در کشور وجود داشت و هر سال بیش از یک میلیون نفر هم بر آن اضافه می شد، این در حالی است که نرخ بیکاری دوازده و نه دهم درصد در سال 84 هم اکنون به زیر ده درصد رسیده است.

رئیس جمهور صادرات و واردات را از شاخص های مهم اندازه گیری اقتصاد کشور دانست و گفت: در سال 83 کل صادرات غیرنفتی کشور هفت و نیم میلیارد دلار، در سال 84 یازده میلیارد دلار، در سال 85 شانزده میلیارد و 700 میلیون دلار و در سال 86 بیست و یک میلیارد دلار بود در حالی که بر اساس برنامه این میزان در سال 84 می بایست هشت و نیم میلیارد دلار، در سال 85 نه و نیم میلیارد دلار و در سال 86 ده و نیم میلیارد دلار می‌بود.

وی افزود: در 8 ماهه اول امسال هم 17 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کشور داشته ایم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرعت واردات در دولت نهم به سرعت کاهش یافت گفت: رشد صادرات در سه سال گذشته دو برابر رشد واردات بوده است.

وی افزود: در هشت سال پیش از دولت نهم 38 میلیارد دلار کار عمرانی در کشور صورت گرفت در حالی که در سه سال اخیر این میزان به 60 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رئیس جمهور گفت: قبل از دولت نهم مجموعه اختراعات کشور 4 هزار اختراع بود در حالی که در سه سال گذشته سیزده هزار اختراع درکشور ثبت شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان می خواستند وابستگی ما را به نفت بیشتر کنند افزود: اگر بنا بود همچون گذشته به مصرف بنزین ادامه دهیم هم اکنون روزانه 95 میلیون لیتر مصرف می کردیم در حالی که هم اکنون 63 میلیون لیتر مصرف روزانه کشور است.

رئیس جمهور رشد اقتصادی کشور را از سال 83 تا 86 به ترتیب پنج و چهار دهم، شش و چهار دهم ، هفت و دو دهم و هفت و شش دهم درصد اعلام کرد و افزود: دشمنان می خواستند مانع حرکت و رشد اقتصادی کشور شوند و در حالی که قصد داشتند با تحریم از نظر اقتصادی جزو کشورهای عقب مانده جهان باشیم در سال 86 جزو 17 اقتصاد برتر جهان بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و اینکه برخی ها تفسیرهایی در خصوص اجرای این طرح داشتند گفت: البته مشکلی به نام گرانی هم اکنون وجود دارد و ما این را می‌دانیم.

وی افزود: در حالی که ما می خواستیم به روش دیگری این طرح را عملی کنیم که تبعاتش کمتر باشد اما با تصویب اجرای این طرح ما موظف به اجرای قانون هستیم.

رئیس جمهور گفت: در دولت نهم بسیاری از بدهی های گذشته را پرداخت کرده و میزان بدهی های خارجی را کاهش داده‌ایم.

احمدی نژاد با بیان اینکه سنگین ترین حادثه سیاسی بعد از انقلاب را از سر گذرانده ایم گفت: در دولت نهم سنگین ترین فشارهای سیاسی در داخل علیه دولت بود که در سی سال گذشته هیچ گاه به این اندازه علیه دولت، دروغ، فضاسازی و تهمت نداشته‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های کلی اصل 44 افزود: سه سال است توهین می کنند که دولت این سیاست ها را قبول ندارد و آن را اجرا نمی‌کند و یا در اجرای آن کوتاهی می‌کند در حالی که قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی 31 تیر امسال به ما ابلاغ شده است و تا قانون نباشد دولت نمی تواند هیچ کاری انجام دهد.

دکتر احمدی نژاد افزود: با این حال با دستور رهبری بیش از ده برابر دولت های قبل در واگذاری بنگاه ها عمل کرده، بیش از ده برابر موانع را برداشته و فرصت سرمایه گذاری به مردم داده ایم.

وی با اشاره به برخی سخنان درباره برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی گفت: قانون در این زمینه بسیار محکم است و هیچ مقامی نمی تواند بدون قانون در این زمینه کاری انجام دهد و حتی یک دلار را جا به جا کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به موضوع هسته ای و اینکه دشمنان با غنی سازی ما مخالف نیستند بلکه با عزت، اسلام، انقلاب و ولایت مخالفند و می خواهند آن را سرکوب کنند گفت: در اوج مسائل هسته ای که سرمای زودهنگام هم در کشور به وجود آمد برخی ها سرما را به مسئله اول کشور تبدیل کردند.

دکتر احمدی نژاد مناسبات با دشمنان را مورد دیگر مورد توجه برخی ها دانست و افزود: آنجا که دشمنان تند می‌شدند آنها می گفتند دارید هزینه می دهید و کشور را نابود می کنید و وقتی که فضا خوب می شد می گفتند ما از اول بودیم چرا این مسائل را به حساب خود می گذارید.

رئیس جمهور با اشاره به یکی از سخنان بوش که گفته بود ما کار را تمام کرده بودیم و یک دفعه قضیه عوض شد گفت: من می خواهم به دشمنان بگویم که اوضاع ایران هر روز علیه شما عوض خواهد شد.  

رئیس جمهور: ملت ما حسینی است، دولت هم باید حسینی باشد 

رئیس جمهور مبلغان را پرچمداران فرهنگ اسلام ناب محمدی دانست و گفت: قم مهد علم، فقاهت و مرجعیت و کانون جوشش اندیشه اسلام ناب است.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در گردهمایی مبلغان محرم در مدرسه فیضیه، قم را ستون محکم دفاع از آرمان های بلند الهی، تدوین و ترویج مکتب حسینی، پشتوانه اصلی فکری و نظری انقلاب و نظام اسلامی خواند و افزود: قم پیام آور عدالت و خداپرستی، برادری، علم و شجاعت است.

وی اضافه کرد: در طول سالیان و به ویژه امروز هزاران انسان مؤمن، خدایی و شجاع برای تبلیغ دین خدا و دفاع از حریم اهل بیت (ع) در قم تربیت و به جامعه تقدیم شده‌اند.

رئیس جمهور با تبریک میلاد خجسته حضرت عیسی مسیح (ع) به موحدان، پیروان ادیان ابراهیمی و بشر امروز، از آن پیامبر الهی به عنوان کلمه و آیه خدا نام برد.

وی گفت: در آینده نه چندان دور حضرت مسیح یاوری شجاع، مخلص و سربازی فداکار در کنار امام هستی و ذخیره خدا خواهد بود و آن امام را در محو ظلم و برپایی خداپرستی و عدالت در سراسر زمین یاری خواهد کرد.

احمدی نژاد با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا عبودیت را به کمال رساندند و به پاس آن، خدای متعال هم آنان را به کمال رساند.

رئیس جمهور افزود: امروز آنچه از خیر و سعادت، عشق و هدایت، رحمت و رأفت، حماسه و شجاعت، ایستادگی و مقاومت در بشر جریان دارد همه از توجه و ارادت به امام حسین (ع) و اصحاب او به دست آمده است.

وی گفت: بحمدالله ملت ما حسینی است و با پیوند با ولایت، عشق به حسین (ع) را نسل به نسل منتقل و در میان بشر امروز منتشر می‌کند.

آقای احمدی نژاد مراسم عزاداری امام حسین (ع) را در ایران با شکوه ترین، مؤثرترین و بهترین شکل مراسم عزاداری دانست و افزود: مبلغان در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) یک دوره کامل توحید، نوبت و امامت را ترویج می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ما حسینی است و دولت هم باید حسینی باشد گفت: محور اصلی حرکت ملت مکتب حیات بخش اسلام، و ستون فقرات اسلام هم ولایت و به تبع آن خداپرستی و عدالت است.

در گردهمایی مبلغان محرم که با حضور حجت الاسلام و المسملین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت الله یزدی رئیس شورای عالی و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، طلاب و فضلای حوزه به پاس تلاش های رئیس جمهور در ترویج فرهنگ مهدویت و عاشورا و خدمت رسانی صادقانه، هدیه ای معنوی، ارزشی و مذهبی به آقای احمدی نژاد تقدیم کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود به قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) حضور یافت و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کرد.

آقای احمدی نژاد پس از سخنرانی در گردهمایی مبلغان محرم، قم را به مقصد تهران ترک کرد. 

کد خبر 71516

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز