دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در سخنانی بار دیگر تاکید کرد که قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران اعتباری ندارد.

این بخشی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در خوزستان بود که ایسنا از آن خبر داد.

احمدی‌نژاد به برخی از اظهارنظرها در مورد آثار تحولات و بحران اقتصادی جهان در اقتصاد ما اشاره کرد و با بیان اینکه برخی اظهارنظرها  ناشیانه و از سویی بدون اطلاع بوده و برخی از اظهارنظرها از روی اطلاع است، اظهار داشت: اقتصاد کشورهای زورگو زمین‌خورده و عده‌ای اینجا ناراحت هستند و فکر می‌کنند اگر آنها عطسه کنند ما باید تب کنیم.

در واقع ناراحت هستند که آنها زمین خورده‌اند و جوری نشان می‌دهند که گویی وضعیت اقتصادی ما بدتر از آنهاست و خواهد شد درصورتی‌که این یک نوع بی‌انصافی و بی‌احترامی به ملت ایران است.

وی گفت: ‌در طول این 3سال که به قول‌ خودشان تصمیم گرفته‌اند، تحریم‌ها را علیه ملت ایران مؤثرتر کنند و از طریق شورای امنیت آمدند و قانون ایجاد کردند، ولی نتیجه‌ این امر چه بود؟

احمدی‌نژاد یادآور شد: من دیدم که برخی از سران بدخواهان بشر اظهارنظر کرده و خیلی ناراحت هستند و از طرفی افسوس می‌خورند که چرا نتوانستند جلوی ملت ایران را بگیرند و از طرف دیگر می‌گویند ما نگران هستیم که قیمت نفت پایین آمده است و ایران مشکل پیدا می‌کند.

من به آنها می‌گویم شما ما را تحریم کردید که زمین بخوریم، اکنون نگران هستید که ایران  زمین بخورد؟ ما می‌دانیم که شما سردرگم هستید و متوجه نمی‌شوید در ایران و حتی کشور خودتان چه می‌گذرد.

رئیس‌جمهوری افزود: آنها خیال می‌کردند وقتی قطعنامه‌ اول را علیه ملت ما بدهند، ملت ایران دست خود را بالا می‌برد و خود را تسلیم می‌کند؛ ولی من در همان موقع گفتم آنقدر قطعنامه بدهید که قطعنامه‌دان‌تان متلاشی شود. اینها کاغذ پاره است که اعتبار، اثر و مشروعیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سرعت سازندگی در عرصه‌های گوناگون در کشور بی‌نظیر است، عنوان کرد:‌ به فضل الهی تحولاتی که در اقتصاد جهانی رخ داده تاثیری در اقتصاد ما نخواهد داشت، چون اقتصاد ما بر دوش مردم و متکی بر منابع داخلی است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اکنون قیمت نفت حدود40 دلار است و اگر به جایی برسد که هیچ نفتی از ما نخرند، ملت ایران می‌تواند خود را اداره کند، خوب هم می‌تواند اداره کند.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ‌در بودجه سال آینده و سال‌های آینده نوسانات قیمت نفت نمی‌تواند اثر تعیین‌کنند‌ه‌ای بر تولید سرمایه‌گذاری ما داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما در عرصه‌های گوناگون حرکتی رو به جلو داریم، تصریح کرد: البته مشکلاتی نیز وجود دارد که این مشکلات طبیعی است.

رئیس‌جمهوری در جمع خبرنگاران نیز درباره زمان سفر دوم هیات دولت به استان خوزستان اضافه کرد: پس از برگشت به تهران برنامه خود را تنظیم کرده و در اولین فرصت و زودترین وقت ممکن تا پیش از بررسی بودجه سال آینده به خوزستان سفر خواهیم کرد.

پیام تبریک

احمدی‌نژاد در پیامی فرا رسیدن روز ملی بوسنی و هرز‌گوین را به رئیس و اعضای شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین تبریک گفت.

پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در پیامی فرا رسیدن روز ملی بوسنی و هرزگوین را به نیکلا اشپیریچ، رئیس شورای وزیران بوسنی و هرزگوین تبریک گفت.

کد خبر 69256

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز