همزمان با دهه ولایت پروژه عمرانی دوربرگردان بلوار اردستانی در تقاطع بزرگراه شهید خرازی به بهره‌برداری رسید. راه‌اندازی این دور برگردان ۲۳۰متری باعث کاهش مسافت ۱۰کیلومتری‌ تردد خودروهای شهروندان شهرک‌های غربی منطقه۲۲ می‌شود.

منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ در افتتاح این پروژه عمرانی گفت: «راه‌اندازی این دور برگردان در بلوار اردستانی کمک بزرگی به‌ تردد ساکنان غربی‌ترین محله پایتخت می‌کند و به نوعی باعث کاهش ۱۰کیلومتری‌ تردد خودرویی اهالی شهرک‌های  دانشگاه شریف، الهیه غرب، مراورید شهر و... می‌شود.»

 دوربرگردان بلوار شهید اردستانی افتتاح شد | صرفه‌جویی ۱۰کیلومتری‌ در تردد خودروها

او در ادامه افزود: «طول مسیر دور برگردان بلوار اردستانی ۲۳۰متر و مساحت آن یک هزار و ۸۰۰مترمربع است که به شکل کامل فنی و مهندسی از سوی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه اجرا شد. تا قبل از راه‌اندازی این دور برگردان شهروندان محله‌های شرقی بلوار شهید اردستانی برای‌ تردد با خودرو به غرب این بلوار باید از بزرگراه شهید خرازی و سپس از دور برگردان شهرک شهید باقری استفاده می‌کردند که یک مسیر ده کیلومتری به حساب می‌آید، به همین خاطر معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه دور برگردانی در انتهای بلوار شهید اردستانی حاشیه بزرگراه شهید خرازی به شکل جنوب به جنوب احداث کرده است تا خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان صورت گیرد.»

شهردار منطقه گفت: «یکی از ویژگی‌های این طرح مربوط به سرعت خدمت‌رسانی خودروهای امدادی اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس است که باعث کاهش مسافت‌ تردد و سرعت خدمت‌رسانی بالا خواهد شد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این دور برگردان‌ تردد اتوبوس است که این موضوع نیز بر سرعت حمل‌ونقل عمومی  می‌افزاید. همچنین در ضلع شرقی بلوار اردستانی مجتمع‌های مسکونی در حال ساخت است که‌ تردد خودروهای سنگین برای انتقال مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد، که راه‌اندازی این دور برگردان باعث کاهش‌ تردد خودروهای سنگین به بزرگراه شهید خرازی شرقی و غربی می‌شود.»

کد خبر 690277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha