چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۱ نفر

مراحل ساخت فاز یک خط۱۰ مترو از امروز در محدوده ایستگاه دریاچه چیتگر آغاز شد و تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک میان شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ایجاد خط۱۰مترو تهران به امضا رسید.

مترو خط10

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: شهردار منطقه۲۲ که در مراسم انعقاد تفاهم نامه حضور داشت درباره ویژگی‌های این خط گفت: «صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت خط۱۰ مترو تهران به امضا رسید. حفره ورود دستگاه «تی. بی. ام» در محدوده ایستگاه دریاچه حفر شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

«وحیدرضا انارکی» افزود: «مساحت اجرای این طرح در فاز نخست بیش از ۵کیلومتر خواهد بود که از ایستگاه وردآورد آغاز و تا میدان کتاب ادامه می‌یابد. در این فاز ۵ ایستگاه به نام‌های وردآورد، دریاچه، اتریش، کوهسار و میدان کتاب ایجاد می‌شود که برآورد اعتبارات مورد نیاز این خط مترو بر پایه سال مالی امسال، ۵۴هزار میلیارد تومان است.»

خط۱۰ مترو تهران از جمله خطوط جدید مترو تهران و ۴۳ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد. این خط از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری آغاز و در نهایت به ایستگاه وردآورد در خط ۵ مترو تهران می‌رسد.

خط ۱۰ مترو تهران مناطق یک تا ۵ و ۲۲را پوشش می‌دهد و با ساخت آن، کمربند حمل و نقل غرب به شرق تهران تکمیل می‌شود.

آغاز ساخت فاز یک خط ۱۰ مترو از چیتگر

کد خبر 690127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha