جمعه ۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقتدی صدر امروز (جمعه اول آذر) در بیانیه‌ای بار دیگر بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ شیخ ابوالهادی المحمداوی از اعضای برجسته‌ گروه صدر که رهبری تظاهرکنندگان را برعهده داشت، بیانیه‌ای از طرف مقتدی صدر قرائت کرد.

در این تظاهرات که در میدان فردوس بغداد و در اعتراض به "توافق عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق" برگزار شد، هزاران تن از حامیان مقتدی صدر حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است: اگر آنها (نیروهای آمریکایی) عراق را ترک نکنند،‌ من با شما در واداشتن آنها به خروج همراه خواهم بود و اگر آنها عراق را ترک کنند و شما نگران باشید که دشمنانی که از خارج می‌آیند سرزمین شما را به میدان جنگ تبدیل کنند، من و پیروانم سپری برای عراق خواهیم بود. در این بیانیه هم‌چنین صدر، "آمریکا را دشمن اسلام" خوانده است.

دراین بیانیه آمده است: دولت باید بداند که این مردم هستند که در شرایط خوب و بد به آن کمک می‌کنند. اگر اشغالگر را بیرون کند، تمام مردم عراق در کنارش خواهند بود.

وی تاکید کرد که پیروانش در هر دو شاخه نظامی و غیرنظامی،‌ برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق تلاش خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات آدمک بزرگی را از بوش درست کرده بودند و روی همان سکوی سنگی در میدان فردوس قرار داده بودند که مجسمه صدام قرار داشت.

مجسمه صدام پس از حمله‌ آمریکا به عراق در سال 2003، سرنگون شد.

شرکت کنندگان ابتدا به پرتاب بطری و کفش به سمت آدمک بوش پرداختند و پس از این که به پایین سرنگون شد، آن را لگد کرده و آتش زدند.

کد خبر 68910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز