شرکت اپل اعلام کرد که قصد دارد ویژگی جدیدی به نام «حالت قفل امنیتی» را در پاییز امسال منتشر کند که هدف آن افزودن لایه جدیدی از محافظت برای کسانی است که در زمره اهداف حملات هکری پیچیده هستند.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که حداقل دو شرکت صهیونیستی از نقص‌های نرم‌افزار اپل برای نفوذ از راه دور به آیفون‌ها بدون نیاز به کلیک مورد استفاده قرار گرفتند.

گروه NSO، سازنده نرم‌افزار جاسوسی «پگاسوس» که می‌تواند چنین حملاتی را انجام دهد، توسط اپل مورد شکایت قرار گرفته است و مقامات آمریکایی در لیست سیاه تجاری قرار داده‌اند.

«حالت قفل امنیتی» پاییز امسال به آیفون‌ها، آی‌پدها و مک‌های اپل می‌آید و روشن کردن آن اکثر پیوست‌های ارسال شده به برنامه پیام‌های آیفون را مسدود می‌کند. محققان امنیتی بر این باورند که گروه NSO از نقصی در نحوه مدیریت پیوست‌های پیام توسط اپل استفاده کرده است. حالت جدید همچنین اتصالات سیمی آیفون‌ها را در صورت قفل شدن مسدود می‌کند. شرکت اسرائیلی Cellebrite از چنین اتصالات دستی برای دسترسی به آیفون استفاده کرده است.

نمایندگان اپل گفته‌اند که معتقدند حملات پیچیده‌ای که ویژگی جدید برای مبارزه با آن طراحی شده است (به نام تکنیک‌های هک «صفر کلیک») هنوز نسبتا نادر هستند و اکثر کاربران نیازی به فعال کردن حالت جدید ندارند.

شرکت‌های جاسوس‌افزار استدلال کرده‌اند که برای کمک به دولت‌ها در خنثی کردن تهدیدات امنیت ملی، فناوری‌های پرقدرت می‌فروشند. اما گروه‌های حقوق بشر و روزنامه‌نگاران بارها استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی برای حمله به جامعه مدنی، تضعیف مخالفان سیاسی و مداخله در انتخابات را مستند کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

برای کمک به سخت‌تر شدن ویژگی جدید، اپل اعلام کرده است که برای هر نقصی که محققان امنیتی بتوانند در حالت جدید پیدا کنند، تا ۲ میلیون دلار جایزه پرداخت می‌کند که این بالاترین میزان پاداش ارائه شده در این صنعت محسوب می‌شود.

کد خبر 688889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha