با افزایش قیمت همه چیز از سوخت گرفته تا خواربار، اگر اپل قیمت آیفون‌های ۲۰۲۲ را افزایش دهد، هیچ‌کس را شگفت‌زده نخواهد کرد، چراکه به عقیده تمامی کارشناسان و تحلیلگران، آیفون ۱۴ قطعا گران‌تر از آیفون ۱۳ خواهد بود.

آیفون 13

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت فون‌آرنا، خانواده آیفون ۱۳ شامل آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی با قیمت ۶۹۹ دلار، آیفون ۱۳ با سایز ۶.۱ اینچی با قیمت ۷۹۹ دلار، آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری و پرومکس ۶.۷ اینچی که با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

ترکیب امسال می‌تواند بسیار متفاوت به نظر برسد. برای شروع، ظاهرا آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی جایگزین مینی خواهد شد. همچنین تمایز بیشتری بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های حرفه‌ای وجود خواهد داشت.

شایعات حاکی از آن است که تنها آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به تراشه جدید A۱۶ Bionic مجهز خواهند شد. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ساخت تراشه به یک تجارت پرهزینه تبدیل شده است و برخی از تامین‌کنندگان اپل در حال برنامه‌ریزی هستند که این هزینه را به خود شرکت منتقل کنند.

طبق گزارش قبلی، این می‌تواند دلیلی باشد که اپل تراشه جدید را برای حرفه‌ای‌ها کنار گذاشته باشد،  چراکه به این ترتیب می‌تواند بدون فشار آوردن به خریداران، افزایش قیمت را تحمل کند.

اینتل جدید پیشنهاد می کند که خریداران احتمالی آیفون ۱۴ باید به هر حال برای افزایش قیمت آماده باشند.

دن ایوز از شرکت Wedbush Securities در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی سان گفت که افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری برای آیفون ۱۴ در راه است.

ایوز با تکرار احساسات صنعت گفت که قیمت‌ها در سراسر زنجیره تامین افزایش یافته است و اپل ممکن است هزینه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل کند.

اگرچه ممکن است اپل همچنان در برابر آن تصمیم بگیرد. با خارج شدن مینی از تصویر، قیمت شروع محدوده به طور پیش فرض به ۷۹۹ دلار افزایش می یابد. با افزایش ۱۰۰ دلار دیگر که بالا درباره آن اشاره شد، قیمت پایه آیفون به ۸۹۹ دلار می‌رسد که این می‌تواند شانس تبدیل شدن آیفون ۱۴ به بهترین گوشی سال ۲۰۲۲ را با توجه به گزینه‌های وانیلی مانند گوگل و سامسونگ که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر هستند، کم کند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، بن وود از CCS Insight اعتقاد دارد که اگرچه افزایش هزینه‌های تولید و قطعات ممکن است نیاز به افزایش قیمت داشته باشد، اما اپل شاید به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی با این روند پیش نرود.

کد خبر 689552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha