مرد هندی که در رؤیای یافتن کاری مناسب در اروپا، خود را به ترکیه رسانده بود، وقتی دید قاچاقچیان انسان او را در این کشور رها کرده‌اند

 مخفیانه به ایران سفر کرد اما به اتهام ورود غیرقانونی به کشور از سوی پلیس دستگیر شد. سه‌شنبه گذشته مسئولان سفارت هندوستان در تهران، در تماسی با پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا به آنها اطلاع دادند که یک مرد هندی به سفارت این کشور رفته و از آنها کمک خواسته است اما آنها در بررسی مدارک این مرد متوجه شده‌اند که وی به‌صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده است.

آنها در ادامه به ماموران پلیس گفتند: این مرد سالخورده مدعی است که قاچاقچیان انسان وی را بعد از عبور از خاک ایران، به ترکیه انتقال داده‌اند اما در مسیر وی را رها کرده و گریخته‌اند.

با این گزارش، ماموران به سراغ این مرد رفتند و او را به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران دستگیر کردند.

این مرد که مدعی است زندگی بسیار سختی در هند داشته،  در توضیح ماجرا به ماموران گفت: مدتی قبل در آرزوی فراهم کردن شغل مناسب و زندگی راحت تصمیم گرفتم به اروپا سفر کنم ولی چون نتوانستم ویزا تهیه کنم تصمیم گرفتم به‌صورت غیرقانونی از هندوستان خارج شوم.

وی افزود: بعد از آنکه مدتی برای یافتن قاچاقچیان انسان تلاش کردم، توانستم چند قاچاقچی انسان را پیدا کنم که ادعا می‌کردند می‌توانند مرا از مسیر زمینی به ایران و سپس به ترکیه انتقال دهند و سپس از آنجا مرا از طریق سایر اعضای باند خود به کشورهای اروپایی منتقل کنند.

مرد هندی در توضیح ماجرا گفت: چند روز قبل همراه قاچاقچیان از مرز هند خارج شدیم  و به‌صورت غیرقانونی به ایران و سپس ترکیه رفتیم اما وقتی به این کشور رسیدیم قاچاقچیان که پول‌های مرا گرفته بودند ناگهان به طرز مرموزی ناپدید شدند و مرا به حال خود رها کردند.

وی افزود: چند روزی در ترکیه سرگردان بودم تا اینکه ماموران پلیس مرزی مرا دستگیر کردند اما از همان شهر مرزی مرا به خاک ایران فرستادند، بعد از اینکه وارد ایران شدم تصمیم گرفتم به کشور خودم بازگردم، به این دلیل به هر زحمتی که بود خود را به تهران رساندم و سفارت هندوستان را پیدا کردم.

روز گذشته هنگامی که مسافر سالخورده مقابل قاضی رودگر، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 9تهران قرار گرفت به ورود غیرقانونی به ایران اعتراف کرد که بازپرس پرونده نیز بعد از شنیدن اعترافات وی، دستور اخراج او از کشور را صادر کرد

کد خبر 68833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز